Wieluń - forum, informacje, ogłoszenia

Fotografika - Nowości Canona !!!

Blink - 2005-08-22, 21:39
Temat postu: Nowości Canona !!!
Canon EOS 5D - 12,8 Mp w pełnej klatce!

Trudno nie zgodzić się z pierwszym zdaniem informacji prasowej mówiącym o tym, że Canon zainicjował dzisiejszą premierą nową kategorię lustrzanek cyfrowych. Canon EOS 5D to pierwszy na rynku model łączący zalety pełnoklatkowej matrycy z kompaktowymi rozmiarami body. W tym zawarta jest jeszcze jedna informacja: 5D nie zastępuje EOSa 20D, lecz uzupełnia linię produktową. Pozostałe modele w aktualnej ofercie Canona to EOS-1Ds Mark II (16,7 Mp, FF, 4 kl/s), EOS-1D Mark II N (8.2 Mp, APS-H, 8,5 kl/s) i EOS 350D (8 Mp, APS-C, 3 kl/s). Robi wrażenie.



Konsekwentne inwestycje w rozwój technologii CMOS przynoszą efekty. EOS 5D posiada sensor o wymiarach fizycznych 35,8 x 23,9 mm czyli, w przybliżeniu, tyle co klatka filmu małoobrazkowego. Korzyści są oczywiste: efektywna ogniskowa jest taka jak nominalna ogniskowa obiektywu (mówiąc terminologią cyfrową, mnożnik ogniskowej wynosi 1.0x), a zatem znacznie łatwiej i taniej uzyskamy szeroki kąt. Po drugie, co niemniej ważne, duża powierzchnia sensora mieści większe piksele (tu 8,2 mikrometra), co przekłada się na mniejsze zaszumienie obrazu przy wyższych ekwiwalentach czułości. Przy okazji obraz w celowniku jest jaśniejszy i nie występuje "efekt tunelu".

O Canonie wiemy już, że zna się na pozycjonowaniu produktów. W wypadku 5D tylko się to potwierdza. Zastosowana rozdzielczość 12,8 Megapikseli musi zrobić wrażenie na wszystkich fotografach, którzy przewidują drukowanie zdjęć, nawet w dużych formatach. Jednakże im więcej pikseli (danych) tym wolniejszy tryb seryjny. Konstruktorzy zdecydowali, że będzie to 3 kl/s ale za to w bufor pomieści aż 60 zdjęć kompresowanych i 17 zdjęć w formacie RAW. Co z tego wynika? Otóż, trzon grupy docelowej stanowią osoby parające się fotografią ślubną, reklamową i fotografią wnętrz, a jednocześnie 3 kl/s mogą wystarczyć niektórym reporterom. O osobach interesujących się głównie fotografią artystyczną nawet nie trzeba wspominać.



Funkcji dla profesjonalistów ma ten model znacznie więcej. Możliwość wymiany matówki, podłączenia aparatu do zewnętrznych lamp studyjnych, pomiar błysku E-TTL II czy opcja rozszerzenia zakresu czułości do ISO 50 i ISO 3200 to tylko niektóre z nich. Poziom kontroli obrazu dorównuje temu z 20D (bracketing i korekta balansu bieli, tryb monochromatyczny z filtrami cyfrowymi i tonowaniem, tryb programowany z pamięcią ekspozycji, czułości, napędu, metody AF, balansu bieli i ustawień własnych), a nawet idzie dalej.

EOS 5D podobnie jak drugi z zaprezentowanych dziś aparatów, EOS 1D Mark II N, posiada nowe profile zdefiniowane: Picture Style, które optymalizują szereg funkcji aparatu do konkretnych zastosowań. Po części odpowiadają one funkcji Parameter we wcześniejszych lustrzankach, ale inne, jak Portret są nowe. Producent podpowiada, że style są odpowiednikiem filmów o różnych zastosowaniach w fotografii analogowej. Warto zwrócić uwagę, że użytkownik ma cały czas kontrolę nad ostrością, kontrastem, tonacją i nasyceniem. Ponadto można zdefiniować trzy własne wariacje lub ściągnąć dodatkowe profile ze strony Canona. Funkcja Picture Style zgodna jest z nową wersją oprogramowania do edycji plików RAW.

Jeśli chodzi o system pomiaru ostrości, to zwraca uwagę jedna właściwość - poza 9 punktami AF, z których możemy korzystać, aparat dysponuje kolejnymi sześcioma, które są niewidoczne, a służą do wspomagania funkcji śledzenia obiektu w trybie AI SERVO AF.

Aparat wyposażony został w nowy wyświetlacz LCD o przekątnej 2.5". Zdaniem producenta obraz widoczny jest dobrze pod kątem 170°, pionowo i poziomo. Poza standardowymi zastosowaniami takimi jak wyświetlanie menu i pokazywanie zarejestrowanych zdjęć, może się przydać do oszacowania ekspozycji, zarówno dla całego pasma, jak i poszczególnych kanałów RGB. Zdjęcia w formatach JPEG, RAW lub JPEG+RAW zapisywane są na kartach CF I/II lub Microdrive, a dzięki szybkiemu złączu USB 2.0 Hi-Speed mogą być też zrzucane prosto na dysk.

Canon EF 24-105mm f/4L IS USM - lekka "elka"

Z dwóch zaprezentowanych dziś przez Canon obiektywów bardziej zaawansowanym jest Canon EF 24-105mm f/4L IS USM. Świadczy o tym nie tylko stała jasność f/4 w całym zakresie pracy, ale również literka "L" będąca swoistym "znakiem jakości". Lepsze uszczelnienie, wysoka precyzja wykonania i dobre materiały użyte do jego produkcji to atuty cenione przez fotografów pracujących w nie całkiem sterylnych warunkach.



Obiektyw ten ma szanse zainteresować aktywnych fotografów także ze względu na kompaktowe rozmiary i niewielką wagę. Producent poleca go jako doskonałe uzupełnienie do serii, którą do tej pory tworzyły dwa modele: EF 17-40mm f/4L USM oraz EF 70-200mm f/4L USM. Co ciekawe sam podpowiada go jako alternatywę dla (prawdopodobnie droższego) modelu EF 24-70mm f/2.8L USM.

System stabilizacji obrazu IS reklamowany jest hasłem "3-stop IS", co znaczy, że można o trzy skoki (8-krotnie) wydłużyć czas ekspozycji bez ryzyka poruszenia. IS pracuje w dwóch trybach. Mode 1 stabilizuje obraz w pionie i poziomie, i przeznaczony jest do fotografowania oddalonych obiektów statycznych. Mode 2 wyłącza żyroskopy odpowiedzialne za stabilizację poziomą i powinien być używany przy śledzeniu obiektu poruszającego się w poprzek kadru.

Nazwa: Canon EF 24-105mm f/4L IS USM
Konstrukcja 18 elementów w 13 grupach
Ogniskowa 24 - 105 mm
Otwór min. F22
Dystans min. 0,45 m
Kąt

* w poziomie: 74° - 19° 20'
* w pionie: 53° - 13°
* po przekątnej: 84° - 23° 20'

Przesłona 8 listków
Mocowanie Canon EF
Powiększenie 0,23x (dla ogniskowej 105 mm)
Filtr 77 mm
Osłona EW-83H
Wymiary 83.5 x 107 mm
Waga 670 g
Akcesoria Inne właściwości:

* stabilizator obrazu IS w dwóch trybach
* cichy napęd Ultrasonic (pierścieniowy)


Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM - poręczny IS

Canon przyzwyczaił nas do tego, że jak ogłasza nowe produkty to na całego. Tak jest i tym razem i w premierowym gronie nie mogło zabraknąć obiektywów. Zaskoczeniem jest jednak to, że żaden z nich nie należy do serii cyfrowej EF-S. Zapewne związane jest to z faktem, że jeden z pokazanych dziś aparatów, EOS 5D posiada pełnoklatkową matrycę CCD i zgodny jest wyłącznie z klasycznymi szkłami Canon EF.



Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM to obiektyw przeznaczony dla poważnych amatorów fotografujących sport i przyrodę. Najważniejszą zmianą w stosunku do zastąpionego przez niego modelu EF 75-300mm f/4-5.6 IS USM jest udoskonalony system stabilizacji obrazu. Canon nazwał go nawet 3-stop IS , co oznacza, że z tym obiektywem możemy korzystać z 8-krotnie dłuższych czasów ekspozycji niż z analogicznym obiektywem bez stabilizacji.

Podobnie jak w innych modelach system IS pracuje w dwóch trybach. Mode 1 stabilizuje obraz w pionie i poziomie, i przeznaczony jest do fotografowania oddalonych obiektów statycznych. Z kolei Mode 2 wyłącza żyroskopy odpowiedzialne za stabilizację poziomą i powinien być używany przy śledzeniu obiektu poruszającego się w poprzek kadru. Producent dodaje, że po zamocowaniu aparatu do statywu, system IS wyłącza się automatycznie.

Obiektyw wyposażony jest w cichy napęd Micro USM zapewniający szybką i dyskretną pracę systemu regulacji ostrości AF. Wbudowany procesor (CPU) przekazuje do aparatu informacje o dystansie, dzięki czemu obiektyw zgodny jest z zaawansowanym pomiarem światła błyskowego E-TTL II. CPU odpowiada też za koordynację algorytmów AF, co ma gwarantować nie tylko szybką, ale i precyzyjną pracę. Dodajmy dla porządku, że po zamocowaniu tego obiektywu do aparatu z matrycą APS-C (EOS 20D, ESO 350D) efektywna ogniskowa wyniesie 112 - 480 mm. Stabilizator na pewno się przyda.

Nazwa: Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM
Konstrukcja 18 elementów w 13 grupach
Ogniskowa 70 - 300 mm
Otwór min. F32 - F45
Dystans min. 1,5 m
Kąt

* w poziomie: 29° - 6° 50'
* w pionie: 19° 30' - 4° 35'
* po przekątnej: 34° - 8° 15'

Przesłona 8 listków
Mocowanie Canon EF
Powiększenie 0,26x (dla ogniskowej 300 mm)
Filtr 58
Osłona ET-65B
Wymiary 76,5 x 142,8 mm
Waga 630 g
Uwagi Inne właściwości

* stabilizator obrazu IS (2 tryby)
* napęd Micro Ultrasonic


Informacja prasowa producenta

Lekkie zoomy Canona ze stabilizacją obrazu dla profesjonalistów

Canon, lider w technologiach fotografowania i obrazowania, zapowiedział dziś premierę nowego profesjonalnego obiektywu serii L: lekki obiektyw EF 24-105mm f/4L IS USM wyposażony jest w układ stabilizacji obrazu. Ten odporny na kurz i wilgoć obiektyw skonstruowano w oparciu o najbardziej zaawansowane standardy optyczne Canona. Jego odbiorcami będą fotograficy zajmujący się podróżami, reportażem i wydarzeniami codziennymi, którzy szukają lekkiego i wygodnego w obsłudze obiektywu bez kompromisów w kwestii jakości optycznej.

Jako uzupełnienie obiektywów EF 17-40mm f/4L USM I EF 70-200mm f/4L USM nowy obiektyw zamyka linię obiektywów L o przysłonie f/4. Obiektywy te skonstruowano dla zawodowych fotografów szukających lekkich zoomów ze stałym światłem. Redukcja wstrząsów przez układ stabilizacji obrazu umożliwia fotografowanie z czasem otwarcia migawki osiem razy dłuższym niż bez stabilizatora.

Seria L to najbardziej profesjonalne obiektywy Canona dające najwyższą jakość obrazu, optymalną operatywność i wytrzymałość na warunki atmosferyczne. Nowy EF 24-205mm f/4L IS USM jest niewiele ważącym odpowiednikiem uznanego obiektywu EF 24-70mm f/2,8L USM.

Stabilizacja obrazu
Układ stabilizacji obrazu [Image Stabilizer, IS] w znaczącym stopniu redukuje rozmycie zdjęć spowodowane drżeniem aparatu. Żyroskopowy czujnik rozpoznaje niepożądane wibracje i uruchamia prostopadłe do osi optycznej obiektywu przesunięcie odpowiedniej grupy soczewek. Zmienia to przebieg wiązki światła a obraz znów pada we właściwe miejsce na matrycy lub filmie.

Fotograf, który w danych warunkach mógł fotografować obiektywem 105mm bez statywu z czasem otwarcia migawki 1/125s teraz może otrzymać ostre zdjęcie przy czasie naświetlania 1/15s, co znacznie rozszerza możliwości fotografowania w trudnych warunkach. Przewaga 3EV to naprawdę dużo.

Super Auto-focus
Pierścieniowy silnik USM zastosowany w obiektywie EF 24-105mm f/4L IS USM korzysta z wibracji o częstości ultradźwiękowej aby błyskawicznie i praktycznie bezgłośnie ustawiać ostrość. Nowy algorytm AF wykorzystywany przez mocniejszy procesor CPU obiektywu również maja wpływ na szybkość działania obiektywu. Nowoczesny hamulec natychmiast zatrzymuje poruszający się układ optyczny obiektywu w momencie ustawienia prawidłowej ostrości, bez ryzyka jakiegokolwiek przesunięcia. Fotografujący mogą w każdej chwili przejść na ręczny tryb ustawiania ostrości. Wystarczy jedynie dotknąć pierścień ostrości, nie ma potrzeby wyłączania układu AF.

Stała przysłona f/4 od 24 do 105mm
Obiektyw EF 24-105mm f/4L IS USM oferuje najwyższą jakość optyczną w całym zakresie ogniskowych i przy stałej przysłonie. Pozwala to utrzymać stały czas otwarcia migawki przy zmianie ogniskowej po zapamiętaniu ekspozycji. Jest do doskonały obiektyw dla osób, które szukają lżejszej i nieco dłuższej alternatywy dla obiektywu EF 24-70mm f/2,8L USM. Obiektyw wyposażono w przysłonę o niemal w 100% okrągłym otworze, dzięki czemu łatwo otrzymać atrakcyjnie wyglądające rozmyte tło.

Jakość obrazu
Aby zmniejszyć rozmiary obiektywu i poprawić jakość obrazu na całej powierzchni klatki - w nowym obiektywie zastosowano soczewkę ze szkła o ultra niskiej dyspersji [UD], która eliminuje aberrację chromatyczną redukującą ostrość i wywołuje kolorowe rozmycie konturów. Soczewka asferyczna koryguje aberrację sferyczną, dzięki czemu zdjęcia są ostre i kontrastowe nawet w rogach klatki. Poprawa struktury powłok przeciwodblaskowych Super Spektra i kształtu soczewek pozwolił inżynierom Canona praktycznie wyeliminować odbicia światła wewnątrz obiektywu, na które obiektywy cyfrowe są bardziej narażone niż tradycyjne w związku z odbiciem światła od matrycy. Zwiększenie pochłaniania światła przez powłoki pozwala otrzymać ostre i kontrastowe zdjęcia z naturalnym oddaniem kolorów.

Integracja z systemem EOS
Obiektyw EF 24-105mm f/4L IS USM wyposażono w układ informujący o odległości od obiektu. Dzięki temu jest on w pełni kompatybilny z systemem kontroli światła błyskowego ETTL - II, jaki znajdziemy w najnowszych lustrzankach Canona EOS-1D Mark II czy EOS 5D. W połączeniu z dedykowanymi lampami błyskowymi Canon EX obiektyw przekazuje informacje o dystansie od obiektu, które wykorzystuje algorytm lampy obliczający ekspozycję. Aby dorównać wytrzymałości na warunki atmosferyczne, z jakiej słyną obiektywy serii L, nowy obiektyw wyposażono w uszczelkę chroniącą bagnetowe połączenie z korpusem i liczne uszczelki wokół ruchomych części obiektywu zapewniające ochrone przed kurzem i wilgocią.

Przełączniki trybu AF i IS zostały zaprojektowane na nowo, dzięki czemu są mniej podatne na przypadkową zmianę ustawienia.

Obiektyw EF 24-105 f/4L IS USM jest sprzedawany wraz z bagnetową osłona przeciwsłoneczną EW-83H i miękkim futerałem LP1219. Zgodnie z tradycyjną filozofią Canona - Kyosei, która zakłada życie w zgodzie ze środowiskiem naturalnym - wszystkie soczewki tego obiektywu wykonano ze szkła bezołowiowego.


Canon Speelite 430EX - przyjaciółka cyfrowej lustrzanki

Nowa wersja średnio zaawansowanego modelu lampy Canon Speedlite 430EX otrzymała w stosunku do swojej poprzedniczki kilka usprawnień, które mają lepiej przystosować ją do współpracy z cyfrowymi lustrzankami Canona.

Podstawowa zmiana to implemetacja najnowszej wersji systemu pomiaru błysku E-TTL II, który znalazł się już we wszystkich aktualnych modelach cyfrowych lustrzanek Canona. Oczywiście lampa jest zgodna także z poprzednią wersją E-TTL.



Speedlite 430EX została wyposażona w nową funkcję dostosowującą zakres (kąt) błysku do wielkości matrycy lustrzanki, do której została podłączona. Podczas współpracy z aparatami, których matryce są mniejsze niż klatka filmu 35 mm (na przykład EOS 350D czy EOS 20D) flesz automatycznie zawęża kąt błysku i wykorzystuje pełną moc na doświetlenie tylko kadru obejmowany przez obiektyw aparatu.

W połączeniu z aparatami wykorzystującymi system E-TTL II nowa lampa automatycznie przekazuje informacje o temperaturze barwowej do aparatu. Aparat dobiera następnie wartość balansu bieli tak, aby uzyskać jak najwierniejsze odwzorowanie kolorów. Funkcja ta działa w trybach balansu bieli AWB i Flash.

Inne, mniejsze zmiany w nowym modelu to nieco większa liczba przewodnia, która poprzednio wynosiła 42 m, a teraz 43 m oraz 40% szybszy czas ładowania lampy (według informacji producenta).
Canon rozszerza rodzinę lamp błyskowych kompatybilnych z aparatami cyfrowymi


Amstelveen, Holandia, 22 sierpnia


Canon, lider w technologiach fotografowania i obrazowania, zaprezentował dziś nową lampę błyskową Speedlite 430EX zastępującą popularny model 420EX. Nowa lampa jest pod wieloma względami o wiele lepsza od poprzedniczki, ono ją w nowe funkcje pozwalające otrzymać za pomocą światła błyskowego optymalne zdjęcia cyfrowe. Są to na przykład - automatyczna zmiana ustawień balansu bieli aparatu i automatyczne dostosowanie kąta rozsyłu światła w zależności od formatu matrycy aparatu cyfrowego. Lampa Speedlite 430EX ma zwiększoną do 43 liczbę przewodnią [ISO 100, m, ogniskowa 105m] a czas ładowania jest o 40% krótszy niż u poprzedniczki.

Składający się z dwóch diod LED bardzo jasny układ wspomagający ustawienie ostrości zaprojektowano tak, by współpracował z wszystkimi polami aktywnych czujników ostrości stosowanych w aparatach Canon - nawet z autofocusem 9-polowym.

Optymalny rozkład światła
Głowica lampy pozwala korzystać z obiektywów o ogniskowych od 24mm do 105mm a dzięki zintegrowanemu dyfuzorowi - nawet z obiektywami 14mm. Jeśli lampę założymy na aparat z matrycą mniejszą niż klatka małoobrazkowa (np.: EOS-1D Mark II, EOS 20D i EOS 350D), automatycznie rozpozna ona typ korpusu i zmniejszy kąt rozsyłu światła. Zmniejsza to niepotrzebne straty światła i zwiększa efektywna moc lampy.

Idealny balans bieli
Lampa błyskowa Speedlite 430EX automatycznie przekazuje dane dotyczące temperatury barwowej światła do nowych korpusów lustrzanek Canona. Aparat ustawia wtedy automatycznie balans bieli idealny dla danego zdjęcia. Funkcja ta działa jedynie, gdy wybrany tryb pracy układu balansu bieli to Auto White Balans (AWB) lub tryb Flash.

E-TTL II
Speedlite 430EX jest w pełni kompatybilna z uwzględniającym odległość od fotografowanego obiektu systemem kontroli światła błyskowego E-TTL II, jaki możemy znaleźć w najnowszych lustrzankach EOS. Nowa lampa współpracuje również doskonale z aparatami, które nie są wyposażone w system E-TTL II. Aby stworzyć kompletny zestaw składający się z kilku lamp - Speedlite 430EX może być wyzwalana przez błysk lamp Speedlite 580EX, Macro Ring Lite MR-14EX lub Macro Twin Lite MT-24EX. Jako jednostki sterującej można też użyć transmitera ST-E2.

Lepsza kontrola
Duży panel LCD służy do wygodnej oceny trybu pracy lampy i jej ustawień, co ułatwia ergonomię jej obsługi. Jeden przycisk blokady pozycji głowicy daje natychmiastową możliwość kontroli jej położenia. Głowicę lampy można obracać od 0 do 90 stopni w pionie (5 ustawień) i w lewo od 0 do 180 stopni (7 ustawień) oraz od 0 do 90 w prawo (4 ustawienia). Dostosowanie pracy lampy do własnych wymagań umożliwia sześć funkcji ustawień własnych użytkownika. Mimo dużej mocy i krótkiego czasu ładowania - lampa jest mała i lekka.

Całkowita synchronizacja
Błysk lampy może być zsynchronizowany z pierwszą lub drugą kurtyną migawki. Możliwe jest ręczne ustawienie poziomu mocy błysku od 1/1 do 1/64 (7 stopni).

Akcesoria
Opcjonalny uchwyt Speedlite Bracket SB-E1 pozwala zamontować lampę z boku aparatu. Został on zaprojektowany z myślą o fotografowaniu ślubów i reportaży - pozwala bowiem uniknąć efektu czerwonych oczu, który może wystąpić jeśli lampę zamocujemy na stopce w osi optycznej obiektywu. Baterie można wymieniać bez konieczności zdejmowania lampy z uchwytu.

za fotopolis.pl

ywis - 2005-08-22, 22:22

No piękna sprawa ten cyfrak, a pewnie cena jeszcze bardziej piękniejsza ;)
Blink - 2005-08-24, 00:17

ywis napisał/a:
No piękna sprawa ten cyfrak, a pewnie cena jeszcze bardziej piękniejsza ;)


Ywis, ponizej 4000$. Cena konkurencyjna.

ywis - 2005-08-24, 12:09

Blink napisał/a:
Cena konkurencyjna.


To Ja jeszcze trochę poczekam, he he he :mrgreen:

Ferbik - 2005-08-24, 12:12

Ladne te obiektywy. Ciekawe jakie ceny tego tele i tego 24-105 bo troche ciemne sa...
Aparacik dopiero po testach i opiniach userow bedzie oceniony :)

Blink - 2005-08-24, 18:07

Ferbik napisał/a:
Ladne te obiektywy. Ciekawe jakie ceny tego tele i tego 24-105 bo troche ciemne sa...
Aparacik dopiero po testach i opiniach userow bedzie oceniony :)


Ferbiczq, wcale takie ciemne nie są jak sie moze wydawac. A dlaczego tak pisze, bo cytując tutaj fragment release z DPrieview:

Cytat:
The EF 24-105mm f/4L IS USM offers a lightweight alternative to the renowned EF 24-70mm f/2.8L USM.


Zastosowanie IS robi swoje, dzieki niemu z reki mozesz miec takie same czasy jak przy obiektywie o swietle 2.8 . Co do ceny, tanio nie jest, 24-105 - 1100 - 1250$ w zaleznosci od sklepu, 70-300 - tutaj troche lepiej, w B&H juz jest na stocku cena 450$, lampa okolo 300$

Jezeli ktos bylby zainteresowany to link do release :

DPrieview Release

Co do samych obiektywow to faktycznie Ferbik ma racje. Ludzie kupia, potestuja i bedzie wiadomo co i jak, bo o ile o L sie nie martwie, bo raczej tutaj Canon nie da plamy, to z 70-300 moze byc roznie, w koncu to obiektyw dla amatorow.

Ferbik - 2005-08-24, 18:16

tak masz racje. a co do tego 70-300 to mam akurat sigme w tej chwili z takim samym swiatlem. ale wiem, ze canonowska technologia jest lepsza akurat w tym wypadku. ciemno mi troche, ale pelne slonce i jest super

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group