R E K L A M A
P O R E K L A M I E

Wieluń - forum,adresy, informacje, reklama, kluby, restauracje, komunikacja, pkp, pks, ogłoszenia, praca,mapa, firmy, radio




Wieluń - forum, informacje, ogłoszenia Strona Główna Wieluń - forum, informacje, ogłoszenia


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat :: Następny temat
Pomoc w wyborze samochodu
Autor Wiadomość
red 
Moderator



Pomógł: 55 razy
Wiek: 44
Dołączył: 14 Wrz 2005
Posty: 5433
Piwa: 68/22
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2010-09-27, 20:04   

Mateusz napisał/a:
Ja chce mieć wygodne auto i nie patrze ile tam pali(LPG)

Nie mów że nie patrzysz ile auto pali bo gdyby tak było to nie zakładałbyś instalacji LPG :roll:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
   
Mateusz 
WIELUNIAK
I'Amsterdam



Pomógł: 10 razy
Wiek: 35
Dołączył: 18 Paź 2006
Posty: 3314
Piwa: 9/3
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2010-09-28, 10:13   

Kupowałem auto z instalacja LPG(rok jeszcze gwarancji ma BRC) cenowo wyszło mnie to samo jakbym kupował na benzynie samej.

Ojj... Zmierzam do tego że jeżdżąc na lpg już tak człowiek nie patrzy na informacje z komputera pokładowego ile mu tam spali w danym momencie.

Przy okazji

Od przyszłego roku paliwo ma pójść w górę o ok. 10-20gr/l zw na likwidację jakiś tam ulg.(nie pamiętam szczegółów)

A ceny paliwa przełożą się też na ceny artykułów spożywczych czy usług. Biorąc pod uwagę zarobki w Polsce, niedługo ceny paliwa będą podobne do średniej stawki godzinowej :roll:
_________________
Żelazna Logika https://www.facebook.com/zelaznalogika.net
Postaw piwo autorowi tego posta
 
   
MI81 
Dojeżdża PKSem


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 104
Postawił 5 piw(a)
Skąd: EWI/EL
Wysłany: 2010-09-28, 11:58   

Chodzi o zniesienie ulg na biokomponenty. Cena LPG ma wzrosnąć o 8 groszy za litr :sad:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
   
Administrator 
Administrator


Pomógł: 59 razy
Dołączył: 12 Sie 2005
Posty: 3155
Otrzymał 7 piw(a)
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2010-09-28, 14:30   

Potwierdzam to co napisał Mateusz - przy LPG człowiek nie patrzy na komputer bo wie, że i tak jeździ za pół ceny. U mnie kończy się to w taki sposób że jeżdżę "mało" ekonomiczne. Gaz w podłogę - hamulec - gaz itd. Niestety z czasem brakuje mocy - teraz trzeba kupić coś powyżej 300KM + LPG :D
Postaw piwo autorowi tego posta
 
   
Kamol 
Przyjeżdża na zakupy



Pomógł: 7 razy
Wiek: 44
Dołączył: 23 Cze 2007
Posty: 387
Piwa: 5/2
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2010-09-28, 18:39   

M5 + LPG ?? :)
_________________
życie to sztuka wyboru
Postaw piwo autorowi tego posta
 
   
Administrator 
Administrator


Pomógł: 59 razy
Dołączył: 12 Sie 2005
Posty: 3155
Otrzymał 7 piw(a)
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2010-09-28, 20:16   

M5 to trochę przerost formy nad treścią... Na razie myślę nad Alpiną lub V8+ dedykowany kompresor z ESS tuning do BMW.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
   
Mateusz 
WIELUNIAK
I'Amsterdam



Pomógł: 10 razy
Wiek: 35
Dołączył: 18 Paź 2006
Posty: 3314
Piwa: 9/3
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2010-09-29, 20:39   

MI81 napisał/a:
Chodzi o zniesienie ulg na biokomponenty. Cena LPG ma wzrosnąć o 8 groszy za litr :sad:


Czytam NCzas, portal Korwina Mikke mam na Facebooku i na bieżąco jestem informowany o podwyżkach jakie szykują nam politycy. Niestety...

Były plany o tym żeby wprowadzić podatek na auta powyżej 15 lat.(kilkaset złotych) Będą szukali okazji żeby okradać ludzi na każdym kroku.

[ Dodano: 2010-09-29, 21:43 ]
Administrator napisał/a:
M5 to trochę przerost formy nad treścią... Na razie myślę nad Alpiną lub V8+ dedykowany kompresor z ESS tuning do BMW.


V8? Nieźle... Ja skromnie myślałem co najwyżej Saab 9-3 2.0t 205KM kupić w automacie jak sobie studia skończę.

Jaki jest koszt instalacji LPG pod V8? Nie znam się na samochodach, ale czy V8 to nie są zbyt awaryjne jednostki?
_________________
Żelazna Logika https://www.facebook.com/zelaznalogika.net
Postaw piwo autorowi tego posta
 
   
Administrator 
Administrator


Pomógł: 59 razy
Dołączył: 12 Sie 2005
Posty: 3155
Otrzymał 7 piw(a)
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2010-09-30, 10:02   

BRC około 5,000, PRINS koło 6,500. Praktycznie jedyna różnica to 2 parowniki i 8 wtryskiwaczy :D

V8 daje to że samochód ma bardzo mocny dół (jak duży diesel) a do tego jak to w benzynie czym wyżej kręcisz tym jest mocniejszy. V8 do nieśmiertelne silniku. 1 mln km to dla nich rozgrzewka. Trzeba tylko po 0,5mln wymienić łańcuch, ślizgi i napinacz. Za jakieś 5,000 EUR można do takiej V8 dokupić kompresor (gotowy zestaw ESS tuning do montażu z paskami, śrubami itd) i po ok 10 godzinach w warsztacie samochód objeżdżą M5 :D

Miko005 - kupiłeś coś?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
   
Mateusz 
WIELUNIAK
I'Amsterdam



Pomógł: 10 razy
Wiek: 35
Dołączył: 18 Paź 2006
Posty: 3314
Piwa: 9/3
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2010-09-30, 16:24   

Administrator napisał/a:
BRC około 5,000, PRINS koło 6,500. Praktycznie jedyna różnica to 2 parowniki i 8 wtryskiwaczy :D

V8 daje to że samochód ma bardzo mocny dół (jak duży diesel) a do tego jak to w benzynie czym wyżej kręcisz tym jest mocniejszy. V8 do nieśmiertelne silniku. 1 mln km to dla nich rozgrzewka. Trzeba tylko po 0,5mln wymienić łańcuch, ślizgi i napinacz. Za jakieś 5,000 EUR można do takiej V8 dokupić kompresor (gotowy zestaw ESS tuning do montażu z paskami, śrubami itd) i po ok 10 godzinach w warsztacie samochód objeżdżą M5 :D

Miko005 - kupiłeś coś?


Pomęczę cie jeszcze pytaniami, bo przy zakupie auta widziałem też dużo modeli z instalacja IV generacji(ponoć koszt 7 tys przy 4 cylindrach)

Taka instalacja pewnie w razie awarii, czy przy serwisowaniu/przeglądzie jest znacznie droższa niż instalacja III generacji, mam rację?

Osiągi masz lepsze na IV generacji? Czytałem że zużycie gazu to samo co na benzynie(nadmiar gazu nie marnuje się) i moc ponoć identyczna(ładnie to brzmi)

Nie jeździłem tym a jestem ciekaw jak to kosztowo wygląda.
_________________
Żelazna Logika https://www.facebook.com/zelaznalogika.net
Postaw piwo autorowi tego posta
 
   
Administrator 
Administrator


Pomógł: 59 razy
Dołączył: 12 Sie 2005
Posty: 3155
Otrzymał 7 piw(a)
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2010-10-01, 15:54   

Chyba pomyliły Ci się generacje instalacji LPG. III generacja to przeszłość. Obecnie praktycznie wszyscy montują instalacje IV generacji (tzw Sekwencyjny wtrysk gazu). Taka instalacja kosztuje ok. 2500-4000zł przy samochodzie 4 cylindrowym. Przy doładowanym silniku cena może podejść do ok 5,000zł. Oczywiście wszystko zależy od komponentów. Instalacje STAG'a (IV generacja - sekwencja) założyłbyś do 4 cylindrowego silnika turbo w granicach 3500zł.

Jak działa IV generacja? Zbiornik gazu zawiera mieszankę propan-butan w stanie ciekłym, która poprzez reduktor (parownik), w wyniku ogrzania przechodzi w stan lotny. Następnie gaz dopływa do wtryskiwaczy gazu, umieszczonych przy zaworach ssących, działają one oddzielnie dla każdego cylindra. Gaz podawany jest w odpowiedniej dawce i w określonym czasie trwania. Wielkości te ustala dodatkowy "komputer".

I taka instalacja w zupełności wystarczy. Ja mam PRINS'a - 2 filtry(fazu ciekłej i lotnej) z wymianą = 100zł. I to jedyny dodatkowy koszt.

Spadek mocy w instalacji IV generacji? Wykresy Subaru pokazuje że jest to 1-2%:







V generacja to wtrysk fazy ciekłej. Pompa zamontowana w zbiorniku powoduje że gaz płynie przewodami do regulatora ciśnienia w stanie płynnym, a następnie do wtryskiwaczy w kolektorze dolotowym, które wykorzystują do działania sygnał z wtryskiwaczy benzynowych, a więc pracują w takich samych sekwencjach. Cena to ok 4500-6000 do 4 cylindrowego samochodu.


Teraz weszła VI generacja dla samochodów z bezpośrednim wtryskiem paliwa do cylindrów.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
   
Mateusz 
WIELUNIAK
I'Amsterdam



Pomógł: 10 razy
Wiek: 35
Dołączył: 18 Paź 2006
Posty: 3314
Piwa: 9/3
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2010-10-01, 19:14   

Rzeczywiście masz rację. Widziałem auta z sekwencja za 7 tys i coś mi się pomyliło.

A co ty byś brał przy następnym aucie? IV czy V generacje przy silniku benzynowym(bez wtrysku bezpośredniego)
_________________
Żelazna Logika https://www.facebook.com/zelaznalogika.net
Postaw piwo autorowi tego posta
 
   
Wiglus 
Dojeżdża PKSem


Pomógł: 2 razy
Wiek: 46
Dołączył: 09 Maj 2010
Posty: 147
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2010-10-01, 20:51   

Mateusz napisał/a:
Rzeczywiście masz rację. Widziałem auta z sekwencja za 7 tys i coś mi się pomyliło.

A co ty byś brał przy następnym aucie? IV czy V generacje przy silniku benzynowym(bez wtrysku bezpośredniego)

Taki fan saaba a tutaj pytasz? Miałeś w stopce link do forum saaba i tam jest dobry temat o Vialle.
Nikt ci w okolicy dalekiej dobrze V nie serwisuje, a w pl jest zbyt zasiarczony gaz, co powoduje dosyć częste uszkodzenia pomp (tych wspominanych przez Administratora).
Aha, z tego co wiem najbliższy gazownik, który dobrze ogrania instalacje Vialle (bo praktycznie te są tylko spotykane) jest bodajże Kielcach czy Radomiu, nie pamiętam. Ja właśnie po niedanej próbie kupienia BMW kupiłem 9-5 z Vialle i ze wzgledu na serwis instalacji zmuszony byłem się go pozbyć.
Ogólnie. Nie warto bo za drogo w stosunku do korzyści.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
   
Maciej 
W trakcie przeprowadzki do Wielunia
EWI w Sercu



Pomógł: 13 razy
Wiek: 48
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 1155
Piwa: 5/6
Skąd: EWI-OOL
Wysłany: 2010-10-02, 07:20   

Wiglus napisał/a:
Ja właśnie po niedanej próbie kupienia BMW

Co chciałeś kupić ??
_________________
Jeśli pozwolisz, by robactwo się rozmnożyło, rodzą się prawa robactwa. I rodzą się piewcy, którzy będą je wysławiać.
Antoine de Saint-Exupery
Postaw piwo autorowi tego posta
 
   
Wiglus 
Dojeżdża PKSem


Pomógł: 2 razy
Wiek: 46
Dołączył: 09 Maj 2010
Posty: 147
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2010-10-02, 08:14   

maaciej76 napisał/a:
Wiglus napisał/a:
Ja właśnie po niedanej próbie kupienia BMW

Co chciałeś kupić ??

W innym wątku tutaj pisałem o 330D. Niby okazja. Odpuściłem, bo pomimo naprawdę dobrego stanu środka i nadwozia, oraz pewnego przebiegu auto wymagało bardzo dużego serwisu części eksploatacyjnych (turbina, pół zawieszenia, 2-masa i coś tam wiecej). Niby nadal warto, ale skoro przy takim przebiegu tyle było do wymiany, to chyba znaczyło, że samochód był średnio traktowany. Gdyby to było poszukiwane 525d to bym pewnie kupił, ale nie 3.
Przy tej samej wizycie musiałem już kupić samochód (nie mailem czym wrócić, a i w pl pilnie potrzebowałem). 525d - jakiś na moje oko oczywiście - fajnych nie było, wiec na krótko wróciłem do korzeni (wspominane 9-5 2,3 Aero)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
   
Administrator 
Administrator


Pomógł: 59 razy
Dołączył: 12 Sie 2005
Posty: 3155
Otrzymał 7 piw(a)
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2010-10-03, 22:12   

Wilgus pamiętam tylko stan o jakim pisałeś wtedy niewiele ma wspólnego z tym co podałeś teraz:

Wiglus napisał/a:

Przy okazji wyjazdu do DE pooglądałem sobie kilka sztuk i fartownie okazało się, że nasz zleceniodawca ma do sprzedania E46 330d (kombi) z jakimś M-pakietem (czy to tylko wygląda się zmienia?), skóry i te pierdoły. Stan świetny, około 200 tys, 02r za 4500Euro.


Wiglus napisał/a:
auto wymagało bardzo dużego serwisu części eksploatacyjnych (turbina, pół zawieszenia, 2-masa i coś tam wiecej).


Mówiłem Ci wtedy że niemożliwe jest, aby z tym samochodem było wszystko OK. W Niemczech trudniej o okazje niż u nas (o ile one w ogóle istnieją :D )


Wymiana turbiny, dwumasu, elementów zawieszenia przy ok 200,000 przebiegu w 330d to nic dziwnego. 400NM momentu robi swoje szczególnie z elementami przeniesienia napędu. W VAGu dwumasy padają dużo wcześniej pomimo słabszych silników. Dwumasowe koło zamachowe DMF (dual mass flywheel) zostało skonstruowane przez firmę Luk i praktycznie tylko oni je produkują i dostarczają producentom samochodów. Są dostępne jeszcze z Sachsa ale podejrzewam że są one na licencji LUKa lub tylko przepakowywane przez Sachsa.


Wilgus czego teraz szukasz?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
   
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template Acid v 0.4 modified by Nasedo.


Wieluń Forum dyskusyjne
Kontakt z Administracją Forum | Kontakt z właścicielem domeny
Stomatolog Wieluń Sprawdzenie przebiegu BMW | Iris Trade Łódź Montaż instalacji gazowych | Skracanie linków | Klinika BMW | Notariusz Włochy BMW SPRAWDZENIE PRZEBIEGU,HISTORIA SERWISOWA BMW