Jak w temacie szukam mechanika ktory w aprilli sr 50 wymieni pierscienie bo motor nie ma kompresjii w cylindrze?? Skuterek jest na gazniku prosze o jakies kontakty dziekuje:-)
Skuter nie pali moze ktos wie co jest przyczyna ja mysle ze to pierscienie
Temat dotyczy motoryzacji - przeniesione.
Jaro
Ostatnio zmieniony przez Jaro 2011-05-03, 22:08, w całości zmieniany 1 raz
Od razu mówię, że nie znam silnika tego pierdopędu, ale jakieś pojęcie mam . Skoro w ogóle nie odpala, to sprawdź iskrę oraz czy dostaje paliwo. Moim zdaniem jeżeli miałby nie odpalać z powodu zajechanych pierścieni, to naprawdę musiałyby być zużyte chyba prawie do zera .
Wymiana pierścieni to nie wszystko. Ja na nieszczęście miałem w swoim życiu kilka pierdopędów i robiłem remont kapitalny ( drogi jak jasna cholera ), skoro brak ciśnienia to: albo poszła uszczelka pod głowicą, albo wytarte pierścienie, ew moduł zapłonu się obraził. Jest wiele czynników które potrafią humor zepsuć. Jeśli masz możliwość odezwij się na gg 9355699 postaram się pomóc.
Wiek: 38 Dołączył: 15 Maj 2008 Posty: 120 Skąd: Wieluń
Wysłany: 2011-04-26, 09:20
Ja od siebie dodam:
Generalnie są dwie podstawowe opcje (przy założeniu że silnik ma kompresję, normalnie się obraca, tylko przestał "działać"):
1. Zapłon
2. Paliwo
Gdy jedno z powyższych nawali silnika nie uruchomisz, lub uruchomisz i będzie chodził jak sieczkarnia. Aby sprawdzić co jest grane zrób tak:
1. Zobacz czy silnik dostaje paliwo- jeśli dostaje, a wina leży po stronie zapłonu, świeca zapłonowa (po jej wykręceniu) będzie mokra (logiczna sprawa- sinlik dostaje paliwo, ale go nie spala, na skutek braku iskry)
2. Jeśli jest sucha (a jest iskra, to wtedy silnik nie dostaje paliwa) zrób kolejny krok- nalej mu strzykawką przez otwór świecy troszkę benzyny/mieszanki jeśli to dwusów- z 5cm styknie. Zakręć świecę i spróbuj odpalić. Jak zapali to winy szukaj na drodze zbiornik-gaźnik. Może zapchany kranik, filtr, gaźnik. Jeśli do gaźnika dochodzi wacha to zapchany gaźnik. Rozbieramy i czyścimy i składamy do kupy. Aha- w celu sprawdzenia iskry nie zwieraj czasem kabla bezpośrednio do masy (nie wiem czy tam jest moduł i jaki jest, ale np w samochodzie można skopcić moduł takim zwieraniem
3. Jeśli świeca jest mokra to wina leży po stronie zapłonu- (pierwsze co to ustaw odpowiednią przerwę na świecy, na przerywaczu- o ile tam jest zapłon stykowy) gdy nie ma iskry to lipa- padnięta świeca, fajka, przewód, ewentualnie moduł/cewka. Iskra powinna być mocna, koloru niebieskiego. Jeśli jest pomarańczowa to podobnie może być uszkodzone jedno lub kilka z listy - świeca, fajka, przewód, moduł itp...
Generalnie to sprawdź czy dostaje paliwo, jeśli tak, to sprawdź iskrę, ustaw przerwę/ ewentualnie spróbuj na innej świecy odpalić.
Jeśli powyższy tekst to dla Ciebie czarna magia to tak jak napisał Tomal, kontaktuj się z nim to ogarniemy temat
p.s. Czułeś że motorek jest słaby? jeśli przed zauważeniem usterki jeździł dobrze, dobrze palił i w ogóle to raczej nie pierścienie- z dnia na dzień się nie wycierają. Chyba że bez oleju jeździsz Jest jeszcze kilka innych możliwości, ale to najlepiej obaczyć, bo tak na odległość to ciężko.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum