Pozycjonują strony własne i zlecone, prowadzą sklepy internetowe, założyli kilka autorskich portali.
Zacznijmy od wyjaśnienia słowa pozycjonowanie. Kto nie wie, co to jest, nie zrozumie biznesowej przygody naszych bohaterów. Otóż pozycjonowanie polega na optymalizacji kodu strony internetowej pod kątem wyszukiwarek internetowych. W efekcie — po wpisaniu przez internautę określonej frazy nasza strona pojawi się na pierwszych miejscach na liście wyników.
Zaczęło się w roku 2001. Jacek Młodawski i Mateusz Matula skończyli informatykę na Uniwersytecie Jagiellońskim. A że sytuacja w branży informatycznej nie wyglądała zachęcająco, postanowili spróbować sił w Irlandii.
— Na początku harowaliśmy w pubie, ale z czasem dostaliśmy pracę w firmie informatycznej, gdzie pracowaliśmy ponad rok —wspomina Jacek Młodawski, współwłaściciel firmy Inetmedia.
Mimo że mogli zostać tam na stałe, zdecydowali się spróbować sił w Polsce. Wierzyli, że to, co sprawdziło się w Irlandii, przyjmie się i nad Wisłą. Po powrocie w 2004 r. założyli firmę Inetmedia, kupili dwa biurka i krzesła, z domu przynieśli swoje komputery.
— Dziś brzmi to jak mityczna opowieść o stworzeniu świata, ale nasz biznesowy świat powstawał w żółwim tempie i przy inwestycji jedynie tysiąca złotych — śmieją się wspólnicy.
Za te pieniądze wynajęli obskurne biuro na terenie krakowskiej fabryki. Pracowali po 18 godzin na dobę, w dzień i w nocy. Ale opłaciło się. W dwa tygodnie stworzyli własny sklep internetowy ze szkłami kontaktowymi. Dzięki dobremu pozycjonowaniu w ciągu tygodnia znalazł się na pierwszym miejscu w różnych wyszukiwarkach na hasło „szkła kontaktowe”.
Recepta na sukces
Pojawiali się klienci, więc młodzi przedsiębiorcy tworzyli kolejne sklepy internetowe, serwisy dla klientów i autorskie portale. I tak powstały m.in.: Cytaty.pl, Śpiewnik.com oraz Felieton.pl.
— Im więcej mieliśmy dobrze wypozycjonowanych serwisów, tym większy był nasz potencjał na rynku, bo z kolejnych serwisów przez nas tworzonych mogliśmy linkować do następnych — tłumaczy Mateusz Matula, współwłaściciel Inetmedia.
Inetmedia stworzyła system rezerwacji dla hoteli i wypozycjonowała serwisy hoteli na hasła, które wpisują internauci, szukając noclegu w określonym mieście. Od początku działalności firma podpisała ponad 60 umów na pozycjonowanie. Wśród pozycjonowanych firm znalazły się m.in. Amica Wronki czy Mazars. Wspólnicy ciągle badają rynek i szukają nowych dróg rozwoju.
Mieli nosa
Strzałem w dziesiątkę było stworzenie portali Cityinfo.pl. Każdy z nich dostarcza informacji o usługach oferowanych w konkretnym mieście. Model działania jest prosty — dzięki dobremu pozycjonowaniu, przykładowo po wpisaniu słowa kluczowego w rodzaju „restauracje Kraków”, „księgowi Kraków”, „biura podróży w Krakowie” itp. w różnych wyszukiwarkach, portal Krakinfo.pl pokazuje się na najwyższych miejscach.
— Na stronach portalu umieszczone są informacje o firmach z regionu, ich oferta i zdjęcia. Wpisanie słowa kluczowego „obiekt lub usługa miasto” w Google i kliknięcie na nasz link oznacza, że użytkownik otrzyma informacje o firmach zajmujących się określoną działalnością w tym mieście — opowiada Jacek Młodawski.
Każdego miesiąca tysiące ludzi szuka w ten sposób informacji. W innych krajach UE obecność na dobrze wypozycjonowanych portalach to podstawowa forma reklamy dla wielu firm. Ten model sprawdza się i u nas.
— Przygotowując portal Cityinfo.pl, posłużyliśmy się naszym doświadczeniem związanym z szatą graficzną, funkcjonalnością i ciągłym rozszerzaniem możliwości portalu — zapewnia Mateusz Matula.
Osobom nie mającym własnej strony Inetmedia oferuje stronę opartą na systemie zarządzania zawartością strony (tzw. CMS) w domenie Cityinfo.pl, z możliwością dobrania grafiki z przygotowanego przez firmę katalogu. Każdy może ją stworzyć w czasie krótszym niż godzina, a następnie na bieżąco aktualizować.
Ambitne plany
— Chcemy dotrzeć z naszym portalem Cityinfo.pl także na zagraniczne rynki, planujemy rozwinąć współpracę z mediami oraz instytucjami lokalnymi w celu zapewnienia użytkownikom pełnej informacji o poszczególnych miastach. Chcemy być pierwszym źródłem informacji biznesowej w Polsce we wszystkich miastach powyżej 20 tys. mieszkańców — twierdzą założyciele Inetmedia.
— W 15 miesięcy od rozpoczęcia działalności kilkusetkrotnie pomnożyliśmy swoje pierwotnie zainwestowane tysiąc złotych. Teraz nadszedł czas na prawdziwe żniwa — nasze i klientów. Do cudów nad Wisłą musimy się już chyba przyzwyczaić — cieszą się wspólnicy.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum