R E K L A M A
P O R E K L A M I E

Wieluń - forum,adresy, informacje, reklama, kluby, restauracje, komunikacja, pkp, pks, ogłoszenia, praca,mapa, firmy, radio




Wieluń - forum, informacje, ogłoszenia Strona Główna Wieluń - forum, informacje, ogłoszenia


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat :: Następny temat
"JUBILER" TINA - nieuczciwe praktyki
Autor Wiadomość
kaowiec 
Dojeżdża PKSem


Dołączył: 12 Sty 2007
Posty: 226
Skąd: z podziemia
Wysłany: 2009-05-28, 13:52   "JUBILER" TINA - nieuczciwe praktyki

Chciałbym wyrazić swoje oburzenie oraz przestrzec Was przeciw nieuczciwym praktykom stosowanych przez firmę TINA w Wieluniu. Czy kiedykolwiek spotkaliście się z odmową przyjęcia przez firmę reklamacji wyrobów jubilerskich ? Czy Sprzedawcy oraz właściciel firmy informował Was, że "wyroby jubilerskie nie podlegają reklamacji" odmawiając przy tym jej przyjęcia?

Chciałbym Was poinformować, że jest to działanie niezgodne z prawem. Wyroby jubilerskie tak jak każdy inny produkt jest objęty ochroną przepisów ustawy z dnia 27.07.2002 o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie przepisów Kodeksu Cywilnego (Dz. U nr 141, poz. 1176). Wg. tej ustawy odpowiedzialność sprzedawcy za niezgodność towaru z umową jest odpowiedzialnością ustawową i wynosi ona 2 lata od momentu zakupu towaru. Sprzedawca NIE MOŻE więc odmówić przyjęcia reklamacji, a informowanie klientów,że produktu nie można reklamować jest świadomym wprowadzaniem w błąd konsumenta i jest nie tylko nieetyczne ale podlega również sankcji art. 286 kk. Nie mówię już o łamaniu Ustawy z dnia z dnia 23 sierpnia 2007 r. o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym)(Dz. U. z dnia 20 września 2007 r.)

Piszę to ponieważ oburzyła mnie postawa właściciela firmy TINA, który w sposób bardzo wyrafinowany odmówił przyjęcia reklamacji wprowadzając w błąd co do faktycznego stanu prawnego. Niestety na jego nieszczęście świadomość konsumencka rośnie i dlatego sądzę, że powinniśmy wspólnie powiedzieć STOP wszystkim jemu podobnym, tym, którzy za nic mają ustawodawstwo i sądzą, że są ponad "prawem". Ja oczywiście jako konsument "świadomy" dochodzę swoich praw... polecam i Wam je stosować - chociażby tylko po to by konsument był traktowany jak człowiek nie tylko do momentu zakupu, ale również wtedy gdy przychodzi z reklamacją.

Pozdrawiam,
Postaw piwo autorowi tego posta
 
   
wieluniak20 
Ma stragan na targu


Pomógł: 2 razy
Wiek: 38
Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 686
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2009-05-28, 17:07   

w tym roku przepisy trochę się zmieniły co do reklamacji, z 2 strony reklamowanie każdego produktu to czysta paranoja np : komuś zbiła sie np jakaś szklanka np podczas transportu, ta osoba wraca do sklepu i żąda reklamacji interpretacja przepisów a ich stosowanie jest różna. Jak dla mnie nie powinno być reklamacji na wiele produktów z poza branży elektronicznej czy mechanicznej
Postaw piwo autorowi tego posta
 
   
Gregg Sparrow
[Usunięty]

Wysłany: 2009-05-28, 18:14   

Już kilkakrotnie pisaliśmy na tym forum o prawach konsumenta.
Popieram całkowicie reklamowanie towarów w razie ich wady. NIE DAJMY SIE ROLOWAĆ nieuczciwym sprzedawcom.
Jak dla mnie konsument powinien mieć prawo reklamacji od zapałek po samochody czy domy... bez wyjątku. W końcu to my jesteśmy konsumentami i wydajemy ciężko zarobione pieniądze na wszelkie towary.

wieluniak20, możesz napisać w jaki sposób zmieniło się prawo konsumenta co do reklamacji???
 
   
kaowiec 
Dojeżdża PKSem


Dołączył: 12 Sty 2007
Posty: 226
Skąd: z podziemia
Wysłany: 2009-05-28, 18:21   

wieluniak20 napisał/a:
... z 2 strony reklamowanie każdego produktu to czysta paranoja np : komuś zbiła sie np jakaś szklanka np podczas transportu, ta osoba wraca do sklepu i żąda reklamacji interpretacja przepisów a ich stosowanie jest różna....


widzę, że mylisz pojęcia. Czym innym jest zbita szklanka, która uległa uszkodzeniu w wyniku złego transportu dokonanego przez samego nabywcę, a czym innym jest rzecz, która została wadliwie wyprodukowana i wskutek "normalnego" zgodnego z jej przeznaczeniem używania straciła swoje cechy. Nie rozumiem więc, dlaczego reklamowanie "bubla" jest wg. Ciebie paranoją ?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
   
kaowiec 
Dojeżdża PKSem


Dołączył: 12 Sty 2007
Posty: 226
Skąd: z podziemia
Wysłany: 2009-06-02, 10:26   UOKiK: Media Markt zapłaci 750 tys. zł kary

Widzę, że już "biorą się" za "czyszczenie" rynku...mam nadzieję,że TINA nie dostanie 750 000 zł kary, ale ... chociaż nauczy się właściwych praktyk ...
http://biznes.onet.pl/0,1982249,wiadomosci.html !!!:)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
   
wieluniak20 
Ma stragan na targu


Pomógł: 2 razy
Wiek: 38
Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 686
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2009-06-02, 11:03   

maxymalna kara to 10% dochodu netto firmy za poprzedni rok.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
   
kaowiec 
Dojeżdża PKSem


Dołączył: 12 Sty 2007
Posty: 226
Skąd: z podziemia
Wysłany: 2009-06-02, 11:39   

wieluniak20 napisał/a:
maxymalna kara to 10% dochodu netto firmy za poprzedni rok.


...przychodu netto ...!!!:)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
   
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template Acid v 0.4 modified by Nasedo.


Wieluń Forum dyskusyjne
Kontakt z Administracją Forum | Kontakt z właścicielem domeny
Stomatolog Wieluń Sprawdzenie przebiegu BMW | Iris Trade Łódź Montaż instalacji gazowych | Skracanie linków | Klinika BMW | Notariusz Włochy BMW SPRAWDZENIE PRZEBIEGU,HISTORIA SERWISOWA BMW