Całkiem niedawno w Poznaniu zaczęło działać innowacyjne rozwiązanie dla osób starszych, schorowanych i samotnych. Jest to Guzik Życia, który pomaga tym ludziom czuć się bezpiecznie we własnym domu. Usługa ta powoli wkracza już do innych polskich miast.
Więcej o Guziku Życia można się dowiedzieć ze strony www.guzikzycia.pl
Pomógł: 17 razy Dołączył: 08 Mar 2006 Posty: 1805 Skąd: okalew/wrocław
Wysłany: 2009-07-22, 19:13
Szkoda, że na stronie nie ma projektu umowy.
Usługa zapewne użyteczna ale z informacji zawartych na stronie nie wynika, że firma cokolwiek gwarantuje, np. co się stanie jeśli w bardzo, krótkich odstępach czasu 100 osób wciśnie guzik? Czy osoba, która wcisnęła guzik usłyszy automatyczną sekretarkę gdyż akurat jej połączenie będzie 57 w kolejce oczekujących?
o się stanie jeśli w bardzo, krótkich odstępach czasu 100 osób wciśnie guzik? Czy osoba, która wcisnęła guzik usłyszy automatyczną sekretarkę gdyż akurat jej połączenie będzie 57 w kolejce oczekujących?
majk-el, urządzenie jest tak skonstruowane, że w razie zajętej linii co minutę próbuje się połączyć z centralą aż do skutku, a prawdopodobieństwo że akurat linia będzie zajęta jest minimalne. Ponadto z doświadczeń zachodnich firm zajmujących się tym wynika, że jedna linia wystarczy na obsługę kilkuset osób. Na dzień dzisiejszy już działają dwie oddzielne linie. Wiadomą rzeczą jest, że wraz ze zwiększającą się liczbą posiadaczy Guzika Życia, będzie się zwiększać ilość takich właśnie linii.
majk-el, system zawsze informuje o wszystkich połączeniach. A jeśli chodzi o czas reakcji.. Guzik naciska się tylko raz i połączenie zostanie na pewno zrealizowane. Jeśli jest wolna linia, połączenie jest natychmiastowe. W przypadku gdy linia jest zajęta, posiadacz Guzika Życia czeka aż się połączy z centralą. Gdy linia zostaje zwolniona następuje automatyczne połączenie z centrum obsługi. Każde połączenia jest rejestrowane i pracownicy centrali wiedzą, że ktoś próbuje się połączyć.
To jest tak jakbyś dzwonił na policję - gdy jest zajęte, to musisz chwilkę poczekać, prawda?
Ferbik, no może policja nie była dobrym przykładem - z jej usług korzystają tysiące ludzi w setkach spraw.. Chodzi mi o to, że jeśli jest zajęte to nic się nie zrobi - trzeba czekać na ponowne połączenie się z centrum obsługi. Ale jest na prawdę małe prawdopodobieństwo, żeby obie linie w centrali Guzika Życia były zajęte.
Pomógł: 17 razy Dołączył: 08 Mar 2006 Posty: 1805 Skąd: okalew/wrocław
Wysłany: 2009-07-23, 07:41
Marta - ale ja się pytam czy ta firma daje w umowie gwarancje, że odpowiedzą na wezwanie np. w ciągu 1 minuty? Przypuszczam, że takiej gwarancji nie ma więc nadanie temu produktowi nazwy "guzik życia" uważam co najmniej na wyrost. Piszesz, że "jeżeli jest zajęte to nic się nie zrobi" - gdyby przedstawiciel tej firmy coś takiego do mnie powiedział to wyrzuciłbym go za drzwi. Przecież ta usługa ma ratować życie - zastanów się...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum