Pomógł: 18 razy Wiek: 33 Dołączył: 25 Maj 2007 Posty: 1578 Otrzymał 8 piw(a) Skąd: Wieluń
Wysłany: 2009-11-06, 13:50
Małe rondo na krajowej 8? Moim zdaniem kiepskie to rozwiązanie, będzie to tylko kolejny problem dla tirów, bo nie będą mogły się wyrobić. Moim zdaniem rondo będzie miało tam większy sens po wybudowaniu obwodnicy północnej, bo podejrzewam że ruch w tym miejscu nadal będzie dosyć duży, a skrzyżowanie jest dosyć newralgiczne.
_________________ I'd agree with you, but then we'd both be wrong
Rondo, o którym piszesz, ma sens przy założeniu, że powstanie szybko obwodnica północna. Tak naprawdę powstanie wszystkich obwodnic rozwiązuje chyba znaczącą większość problemów drogowych Wielunia. I na lobbowaniu za nimi trzeba się skoncentrować.
Spooky napisał/a:
Małe rondo na krajowej 8? Moim zdaniem kiepskie to rozwiązanie, będzie to tylko kolejny problem dla tirów, bo nie będą mogły się wyrobić. Moim zdaniem rondo będzie miało tam większy sens po wybudowaniu obwodnicy północnej, bo podejrzewam że ruch w tym miejscu nadal będzie dosyć duży, a skrzyżowanie jest dosyć newralgiczne.
siwy_, Spooky, W 100% się z Wami zgadzam.
Przez małe rondo na skrzyżowaniu Warszawskiej i Krakowskiego Przedmieścia rozumiem rondo wielkości tego w Działoszynie lub Jaworznie (tym k/Wielunia). Gniotów jak np to na 18go stycznia na krajówkach się nie buduje. Obecne skrzyżowanie Warszawskiej z Krakowskim Przedmieściem pozostawia wiele do życzenia (droga główna Warszawska-Głowackiego idzie po łuku, a samochody skręcające w Krakowskie Przedmieście blokują skrzyżowanie, brak choćby lewoskrętu), i mimo że rondo w jakimś stopniu spowolniłoby ruch na głównej drodze oraz utrudniłoby życie kierowcom tirów - to w tym miejscu byłoby rozwiązaniem optymalnym.
Ale ewentualne rondo na skrzyżowaniu Krak Przedmieścia z Warszawską będzie już zmartwienie następnego zarządcy drogi ... GDDKiA powinna skupić się na obwodnicy północnej.
Za to jak pisałem w poprzednich postach tego typu rondo nie zdałoby egzaminu na skrzyżowaniu Głowackiego z Sieradzką - jeden pas na takim skrzyżowaniu (rondzie) nie ma szans na płynne przeprowadzenie tak dużych potoków ruchu ze wszystkich czterech wlotów )
Wszystkie obwodnice są chyba sprawą pilniejszą niż ewentualne rondo na skrzyżowaniu Krak Przedmieścia z Warszawską.
Nigdy nie napisałem, że przedłużenie Popiełuszki ma być obwodnicą miasta - zawsze używałem stwierdzenia "obwodnica centrum", "wschodnia obwodnica centrum", "obwodnica centrum miasta" , "obwodnica wschodnia" lub skrótowo obwodnica - ale nigdy nie "obwodnica miasta".
Ograniczenie tonażu ma jakiś sens, ale dodatkowe korkowanie trasy niepotrzebnymi krótkimi lewoskrętami nie! Niech ktoś rozsądny z Zarządu Dróg Miejskich zweryfikuje oznakowanie poziome. Organizacja ruchu jest tam do bani.
Obwodnica centrum może wprawdzie służyć tylko kierowcom osobówek, ułatwiając przemieszczanie się pomiędzy różnymi osiedlami i rejonami miasta - ale może czynić to dużo sprawniej niż obecnie, przy stosunkowo niedużych nakładach finansowych. Zmienić organizację ruchu !!
Z poglądem iż trasa ta nie ma służyć tranzytowi jestem skłonny się zgodzić, ale nigdy nie zaakceptuję pseudo-lewoskrętów w Głęboką, Zacisze lub nawet do Lidla oraz niepotrzebnych powierzchni wyłączonych koło Kauflandu.
Wydzielone pasy (lewo-skręty) segregują i upłynniają ruch - ale nie lewoskręty w takiej formie jak na Popiełuszki!
przez miasto ciężkie Tiry to już nasza codzienna, wieluńska rzeczywistość, Niestety, choć może kiedyś będzie inaczej. Tiry hałasują, niszczą lokalne drogi. Czy jest na nie rada?
Nie wszędzie da się je powstrzymać, choć z ulicą Popiełuszki jest inaczej. Od ponad miesiąca. Miasto wprowadziło tutaj bowiem zakaz ruchu pojazdów powyżej 8 ton. Sprawa niewątpliwie bardzo ważna ma jednak swoje dobre i złe w strony o czym przekonaliśmy się na ostatniej sesji Rady Miejskiej. Sprawę wyjaśnił burmistrz Majcher.
Miasto już od dawna starało się o przekazanie gminnej ulicy Popieluszki na odcinku od 18 Stycznia do Warszawskiej pod administrowanie zarządowi drog wojewódzkich czy też krajowych. Niestety wspomniane działania spełzly na niczym a przjeżdżające ulicą Tiry po prostu rozjeżdżają drogę. Nie udało się też dogadać w sprawie wygospodarowania środków finansowych od innych zarządców na pokrycie kosztów modernizacji rozjeżdżanego przez ciężkie Tiry szlaku gminnego.
Pozostało zatem jedynie wprowadzić zakaz ruchu pojazdów powyżej 8 ton. I tak teraz będzie.
Dalej redaktor dochodzi do zdumiewających wniosków:
TVK WSM napisał/a:
Niewtąpliwie skorzystali na tym również mieszkańcy posesji przy 18 Stycznia na odcinku od skrzyżowania z Popiełuszki do Krakowskiego Przedmieścia. Ciężkie Tiry, jadąc na skróty, niszczyły nie tylko drogę, ale też przyczynialy się do ustawicznego pogarszania stanu technicznego znajdujących się przy ulicy budynków mieszkalnych. http://www.tvk.wsm.wielun.pl/
P.S.
Dzisiaj został zmodyfikowany tytuł wątku. Jako że wschodnia obwodnica centrum będzie pełnić w dużym stopniu rolę "drogi średnicowej" (gdy tylko zostanie zrealizowana), sformułowanie "droga/trasa średnicowa" trafiło do tytułu.
Obwodnica Wschodnia Centrum (nowa obwodnica śródmiejska) = Wieluńska Droga Średnicowa.
Pomógł: 59 razy Dołączył: 12 Sie 2005 Posty: 3155 Otrzymał 7 piw(a) Skąd: Wieluń
Wysłany: 2009-12-14, 08:51
Cytat:
W Wieluniu zaczęły się tworzyć gigantyczne korki
Ulica Popiełuszki została zamknięta dla pojazdów o masie powyżej 8 ton. Dlaczego?
Bo na ruchliwą arterię skarżyli się mieszkańcy posesji przy ul. 18 Stycznia. Ciągły hałas, pękające ściany, zalewanie elewacji błotem i wodą - to była codzienność. Wygodny skrót, jaki wyznaczyli sobie kierowcy tirów, ulicą Popiełuszki sprawił też, że zrujnowana została asfaltowa nawierzchnia tej gminnej drogi.
Mieszkańcy posesji przy ul. 18 Stycznia od lat interweniowali w Zarządzie Dróg Wojewódzkich, prosząc o zmianę organizacji ruchu i zakazanie wjazdu na ich ulicę wielotonowych samochodów. O pomoc zwrócili się do radnych Sejmiku Województwa Łódzkiego. Ci zorganizowali spotkanie z władzami miasta, policją i administratorem drogi. Magistrat zaproponował przekazanie gminnej ulicy Popiełuszki na odcinku od 18 Stycznia do Warszawskiej pod administrację ZDW. Urząd z kolei wziąłby we władanie najbardziej niebezpieczny fragment ul. 18 Stycznia - od skrzyżowania z ul. Popiełuszki do Krakowskiego Przedmieścia. Miasto domagało się też, aby Zarząd Dróg Wojewódzkich i Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad partycypowali w kosztach naprawy ulicy Popiełuszki.
Gdy burmistrz spotkał się z odmową, kazał postawić znak zakazu wjazdu dla ciężkich aut. To doprowadziło, niestety, do korków na innych ulicach. Tworzą się one na rogu Warszawskiej i Popiełuszki, przy markecie Kaufland. Zamknięcie ul. Popiełuszki zablokowało też ruch na ul. Sieradzkiej.
Co na to burmistrz? - Gdybyśmy nie wprowadzili zakazu, to pewnie w ogóle nie można by tam było przejechać - twierdzi Mieczysław Majcher.
Zakorkowane ulice stały się już nawet okazją do krytyki szefa ratusza i podległych mu miejskich urzędników. - Nie dziwię się, że mieszkańcy się denerwują. Moim zdaniem, sytuacja świadczy o nieskuteczności działań burmistrza. Przez tyle lat nie potrafi załatwić tej sprawy - uważa radny Paweł Okrasa.
W magistracie widzą problem inaczej. - Musimy się troszczyć o własne drogi. Na remont ul. Popiełuszki od ronda do skrzyżowania z ul. 18 Stycznia wydaliśmy 120 tys. zł, co stanowi 25 procent naszych rocznych funduszy na bieżące utrzymanie dróg. Ulicą Popiełuszki jeździły nawet 30-tonowe samochody, podczas gdy była ona przeznaczona tylko dla pojazdów do maksimum 14 ton - wyjaśnia Romuald Szewczuk, naczelnik wydziału inwestycji i rozwoju urzędu miejskiego.
Pomógł: 7 razy Dołączył: 12 Mar 2006 Posty: 960 Piwa: 6/3 Skąd: Oklahoma Village
Wysłany: 2009-12-14, 09:50
Fakt, Sieradzka, Kopernika i Piłsudskiego stoją w korkach. Lokalni kierowcy omijają jak się da te ulice ale w końcu Wieluń zupełnie stanie, zwłaszcza jeśli nie wybudują w najbliższym czasie chociażby obwodnicy 8-mki. A remontu DK 45 na odcinku Czarnożyły - Złoczew to już chyba nie doczekam za swego życia biorąc pod uwagę projekt odkrywki węgla pod Złoczewem która koliduje z DK45.
Co na to burmistrz? - Gdybyśmy nie wprowadzili zakazu, to pewnie w ogóle nie można by tam było przejechać - twierdzi Mieczysław Majcher.
Nie będę torpedował zamknięcia Popiełuszki dla tirów ponieważ nie kłóci się ono nawet z tym co zawarłem w poście otwierającym temat.
Nasuwają się jednak dwa wnioski:
1. Mało płynny ruch na Popiełuszki jest zasługą polityki obecnej ekipy oraz błędów budowniczych drogi - błędy te można jeszcze zniwelować. (rozwinięcie myśli kilka wierszy niżej)
2. Zamykając Popiełuszki burmistrz sam strzelił sobie w nogę i obalił uparcie powtarzane stwierdzenie że Wieluń nie potrzebuje wewnętrznej obwodnicy śródmiejskiej (Drogi Średnicowej) a do szczęścia wystarczą tylko tranzytowe obwodnice pozamiejskie.
Mimowolnie okazało się że "średnicówka" jest jednak potrzebna, gdyż nawet po wyeliminowaniu z jedynego istniejącego jej fragmentu praktycznie całego tranzytu, ruch na niej nadal jest spory. Pytanie: co działoby się w mieście gdyby ulica w ogóle nie istniała
Rozwinięcie wniosku nr 1: Obecna płynność ruchu na Popiełuszki jest efektem okrajania projektu. Pierwotnie (w PRLu) drogę planowano jako dwujezdniową (każda jezdnia z dwoma pasami ruchu), w wolnej Polsce wybudowano ją jednak w wersji jedno-jezdniowej. Z kolei z dwa, może trzy lata temu obniżono w studium zagosp. przestrz. klasę techniczną projektowanych przedłużeń drogi z kl. G (głównej) na kl. Z (zbiorczą). Droga klasy zbiorczej z uwagi na n.p. dozwolony gęstszy układ skrzyżowań charakteryzuje się niższą przepustowością ruchu (mniejszą płynnością).
Recepta mająca na celu poprawę płynności (moim zdaniem rozsądna) : - zweryfikować organizację ruchu na całej ulicy;
- pod względem odległości między skrzyżowaniami postarać się chociaż zbliżyć do wymogów stawianych klasie "G" (likwidacja trzech wlotów podrzędnych dróg; Głębokiej, Zacisza oraz ZACHODNIEGO ul Stodolnianej)
- nowe odcinki powinny spełniać parametry klasy "G" i KR5 (KR4), oraz powinny zostać niezwłocznie zrealizowane
- do dwóch jezdni raczej nie wrócimy, ale na odcinku Warszawska - Częstochowska ulica powinna docelowo być drogą jedno-jezdniową z czterema pasami ruchu, ze zminimalizowaną ilością powierzchni wyłączonych oraz z zakazem skrętu w lewo do większości obiektów handlowych (rozwiązanie kompromisowe i realne do zrealizowania w perspektywie do 10 lat).
P.S.
Ja nigdy nie pisałem że przedłużenie Popiełuszki ma być typową obwodnicą tranzytową. Zauważyłem jednak już dosyć dawno temu że Wieluniowi przydałby się nowy kręgosłup drogowy.
z miesiąca na miesiąc jak przyjeżdżam do Wielunia to sytuacja na drodze staje się coraz bardziej dramatyczna, kiedyś jedynie o 15 ciężko było przejechać przez miasto, teraz to standard bez względu o której się jedzie
Wysłany: 2009-12-22, 17:34 Gwiazdkowych wieści w sprawie inwestycji drogowych ciąg dals
Gwiazdkowych wieści w sprawie inwestycji drogowych ciąg dalszy .....
Może jednak projektowany południowy fragment drogi będzie miał klasę G (droga główna) rozwiązanie bardziej pożądane od klasy Z (zbiorczej). Aktualne obwieszczenie ze strony Wieluńskiego BiPu:
BIP Wieluń napisał/a:
Obwieszczenie (2010-01-10 )
Stosownie do art. 33 ust. 1, ustawy z dnia 3. 10.2008r. o udostępnieniu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz.U. z 2008r. nr 199, poz. 1227), Urząd Miejski w Wieluniu informuje o przystąpieniu do przeprowadzenia oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko dla przedsięwzięcia polegającego na budowie drogi głównej z odwodnieniem, przewidzianego między ulicą Częstochowską w Wieluniu, a ulicą Opolską w miejscowości Gaszyn.
W dniu 13.03.2009r. wszczęto postępowanie w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla w/w przedsięwzięcia oraz wystąpiono do stosownych organów o wymagane opinie.
Organem właściwym do wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, zgody na realizację przedsięwzięcia jest Burmistrz Wielunia.
Zainteresowani mogą zapoznać się ze złożonym wnioskiem i raportem oddziaływania na środowisko w Wydziale Gospodarki Przestrzennej i Rolnictwa Urzędu Miejskiego w Wieluniu w pokoju nr 41 i złożyć uwagi i wnioski w terminie 21 dni od daty ukazania się ogłoszenia.
I coś optymistycznego XXXIX sesji rady miejskiej - fragment protokołu, będącego zapisem sesji z końca pździernika:
BIP Wieluń napisał/a:
Radny Stanisław Olejnik – panie burmistrzu, byłbym bardzo wdzięczny za ewentualnie krótką informację na temat, jak wygląda sprawa – budowa, właściwie opracowanie dokumentacji drogi łączącej ul. Opolską w Gaszynie z ul. Częstochowską. Jakie są szanse realizacji w perspektywie czasowej?
Burmistrz Wielunia Mieczysław Majcher : Jeżeli chodzi o ul. Opolską-Częstochowską, to jest opracowywana dokumentacja. W przyszłorocznym budżecie chcemy przeznaczyć znaczącą kwotę na wykupy, wstępnie około 3 mln zł, ponieważ inwestycja będzie realizowana wg tej spec ustawy, a więc w ciągu 3 m-cy musimy jakby zrekompensować właścicielom tych gruntów i zapłacić im za nie (...)
Pomógł: 59 razy Dołączył: 12 Sie 2005 Posty: 3155 Otrzymał 7 piw(a) Skąd: Wieluń
Wysłany: 2010-01-14, 10:53
Korki w Wieluniu są i jeszcze długo będą
Zmiany w budżecie miasta wzbudziły niepokój radnych. Dociekają, dlaczego ponad 244 tys. zł otrzymane z Ministerstwa Finansów pójdzie tylko na budowę ul. Dębowej w Wieluniu i Kłosowej w Gaszynie.
- Ubolewam, że nie ma pieniędzy na drogę zbiorczą. Miasto jest przecież tak zakorkowane, że trudno przez nie przejechać - zauważa radna Emilia Kałuża.
Budowa ul. Polnej, łączącej Częstochowską z Opolską, która pozwoliłaby odciążyć ruch na Śląskiej, miała zostać zrealizowana już dawno. Dlaczego tak się nie stało?
- Też ubolewam, że nie udało nam się wykonać wszystkich planów. Ale stało się to z przyczyn niezależnych od nas. Dyrektor GDDKiA przyznał, że procedury uzgodnień przedłużają się z winy jego pracowników - kwituje burmistrz Mieczysław Majcher.
Stefan, wykorzystano przeznaczone w budżecie gminy 480 tys. o których pisałeś na początku tamtego roku( 2009), czy drugi rok z rzędu przesunęli na następny(2010)?
maniekl, z tego co pamiętam w budżecie 2010 nie ma puki co niestety pieniędzy na ten cel. W tamtym roku nie wykorzystano całej kwoty zarezerwowanej na ten cel. Podjęto zatem uchwałę o "nie wygaśnięciu wydatku z końcem roku 2009" - ale szczegółów nie znam (domyślam się że chodzi nie tylko o wykupy ale i o zapłatę za projekt).
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum