Pomógł: 42 razy Wiek: 58 Dołączył: 04 Mar 2006 Posty: 4309 Piwa: 76/53 Skąd: wieluń
Wysłany: 2010-05-21, 16:57 A jak Ty się zachowasz?
Trochę tak odręcznie stworzona mapka sytuacyjna pewnego skrzyżowania (wieluńskiego ), nazwę ulic podam później (chyba że ktoś wcześniej odgadnie ).
Zanim rozwinę temat, chciałbym abyście wypowiedzieli się na temat tych dwóch sytuacji na drodze. W wariantach; A i B kierowca niebieskiego auta skręca w prawo (pomijam już ruch drogowy). Przy tego typu oznaczeniu poziomym, który wariant jest manewrem prawidłowym?
PS. tylko mi nie zadawajcie pytań, jak ten samochód ma skręcić w lewo (bo trochę źle to narysowałem ) My mamy się skupić na skręcie w prawo, OK
Mapka sytuacyjna z wariantem A.jpg
Plik ściągnięto 107 raz(y) 129,01 KB
Mapka sytuacyjna z wariantem B.jpg
Plik ściągnięto 107 raz(y) 129,93 KB
_________________ Im dłużej poznaję ludzi, tym bardziej kocham zwierzęta.
Ostatnio zmieniony przez miko 005 2010-05-21, 18:37, w całości zmieniany 1 raz
Pomógł: 15 razy Dołączył: 06 Maj 2007 Posty: 659 Skąd: Wieluń
Wysłany: 2010-05-21, 18:14
No dokładnie Warszawska z Fabryczną no niby wariant B powinien być ale w praktyce wygląda to jakoś inaczej sam nie raz czekam aż przejadą z lewej i dopiero wyjeżdżam, ale powiedziałbym raczej, że ten wyjazd na ten pas może być czasami interpretowany przez kierowców jadących na Wrocław jako wyjazd na pas główny a nie na ten krótki fragment i raczej w celu nie sprawiania niebezpieczeństwa ale można by polemizować, a z tył też generalnie nie utrudnia się ruchu bo jeśli ja w prawo nie wyjadę to tym bardziej ktoś za mną kto chce w lewo, w każdym razie poprawny wariant: B.
PS. Wy obstawiajcie dalej, a ja jutro powiem o co mi chodzi
Ale tu nie ma co obstawiać, wiemy o co Ci chodzi Przepisowo jest, kiedy skręcając w prawo czy w lewo i mając tylko jeden pas ruchu a wykonując manewr skrętu w drogę kilkupasmową, musimy zająć najbardziej skrajny pas, czyli skręcając w prawo i mając do wyboru po skręcie dwa pasy, mamy obowiązek zająć ten po prawej, a w lewo - ten po lewej. Jeśli natomiast skręcamy z drogi wielopasmowej w wielopasmową, to zajmujemy - o ile sytuacja jest na tyle jasna - pas analogiczny do tego, po którym poruszaliśmy się przed dokonaniem manewru
Ps. Chyba, że masz tak zrywną furę jak moja, to wbijasz się wariantem A
Między innymi też dlatego, że między jednym pasem a drugim na początku jest linia ciągła, a jak wiadomo ciągłej nie można przejechać (przepisowo - w praktyce jak jest każdy wie)
Pomógł: 42 razy Wiek: 58 Dołączył: 04 Mar 2006 Posty: 4309 Piwa: 76/53 Skąd: wieluń
Wysłany: 2010-05-21, 18:50
Ferbik napisał/a:
Przepisowo jest, kiedy skręcając w prawo czy w lewo i mając tylko jeden pas ruchu a wykonując manewr skrętu w drogę kilkupasmową, musimy zająć najbardziej skrajny pas, (...)
Ferbik, dokładnie No to dlaczego mamy tylu niedouczonych kierowców . A na dodatek przez takie manewry, zamiast sobie polepszyć, pogarszają sytuację oczekujących na skręt w prawo .
_________________ Im dłużej poznaję ludzi, tym bardziej kocham zwierzęta.
miko 005, to nie jest odosobniony przypadek... codziennie jeżdżąc po mieście spotykam wielu matołów - bo trudno nazwać kogoś takiego kierowcą - którzy:
- nie zatrzymują się na "stop",
- włączają lewy kierunkowskaz wjeżdżając na rondo,
- nie używają kierunkowskazów (przecież oni wiedzą dokładnie, gdzie chcą jechać),
- wloką się 30km/h, gdzie można przepisowo 50,
- skręcają do Biedronki z Sieradzkiej w lewo przez ciągłą i tak samo wyjeżdżają z Biedronki w Sieradzką w lewo,
- stają na zakazie zatrzymywania się,
- itp...
Tak, do tego dodać skręt z Popiełuszki w stronę dworca, gdzie kierowcy jeżdżą prosto przez powierzchnię wyłączoną z ruchu - znak poziomy P-21
Zgadzam się, choć nie do końca - słabo pomalowane znaki poziome oraz brak oznakowania pionowego (chyba, że coś przeoczyłem) sprawiają wrażenie, że to właśnie pas dla skręcających w lewo - w Warszawską.
Swojego czasu na kursach uczono mnie, że nie jest w przepisach napisane który pas powinno się zająć. Wariant B wydaje się najodpowiedniejszy i najbardziej rozsądny chociaż osobiście jakbym jechał od Strony Wawy do Wrocka i ktoś by mi zaczął wyjeżdżać od Fabrycznej to automatycznie hamuję bo nie wiem jakie ma intencje i który pas zajmie.
Znalazłem podobną dyskusję i co nie co o takiej sytuacji:
marcinreq, no ok - zakładamy, że przepisy tego nie określają. To co powiesz na poniższe? Rozumiem, że granatowy wariant jest poprawny tak samo jak czerwony?
W tej sytuacji uważam że oba warianty są poprawne.
Kierowca powinien zastosować wariant A, ale nie musi może jechać od razu w lewo jak w wariancie B. O ile sytuacja na drodze mu na to pozwala. Jeśli pas w lewo jest zajęty, to nie powinien blokować drogi(południowej) i pojechać jak w przykładzie A.
Analogicznie w przykładzie miko 005, Kierowca powinien jechać tak jak w przykładzie B, ale nie musi, jeżeli droga w prawo jest wolna to odpowiednio może tak jak wa wariancie A. Oba są poprawne. Zupełnie inaczej wygląda sytuacja gdy w droga w prawo jest zajęta. Kierowca powinien pojechać tak ja w przykładzie B, aby nie blokować Fabrycznej.
[ Dodano: 2010-05-21, 21:38 ]
Ferbik napisał/a:
Rozumiem, że granatowy wariant jest poprawny tak samo jak czerwony?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum