Dołączył: 20 Mar 2010 Posty: 379 Piwa: 2/2 Skąd: Wieluń
Wysłany: 2010-08-20, 15:08
natash napisał/a:
Tiry na tory to wg mnie jedno z najbardziej bezsensownych populistycznych haseł...
Bo hasło ma być krótkie i mieć to "coś". Niekoniecznie zaś należy odbierać je dosłownie.
natash napisał/a:
Infrastruktura w fatalnym stanie, bocznic kolejowych praktycznie nie ma a znaczna część transportu towarów jest do mniejszych odbiorców przez co załadunek/rozładunek jest nieopłacalny. I do tego podatki płacone przez właścicieli tych pojazdów, akcyza za olej napędowy...
Bla, bla, bla i tak w kółko.
Być może gdyby sprawę w swoje ręce wzięła jakaś prywatna firma, a PKP i przybudówki by jej nie przeszkadzały, a tym samym nie pobierały bandyckich opłat za korzystanie z sieci, to i pieniądze na poprawę infrastruktury by się znalazły, i transport łącznie z rozładowywaniem by się opłacał. Skoro opłaca się na Zachodzie, to dlaczego miałoby być inaczej nad Wisłą.
A jeśli nawet, to na sprawę należy spojrzeć też szerzej. Dla mnie ważne jest ludzkie życie, zdrowie i środowisko naturalne.
natash napisał/a:
Wybory jakieś się zbliżają że pojawiają się takie akcje?
Tak, słyszałem ostatnio o powstaniu partii Tiry na Tory (TnT)- szukaj jesienią na liście wyborczej.
ludzie narzekaja na tiry a tak naprawde nie mysla ile im zawdzieczamy, bo wiekszosc towarow jest w sklepach dzieki ich pracy. Fakt ze wybijaja dziury na drogach ale za to mamy np co dzien swieze jedzenie w sklepach. Moze zamiast narzekac pora pomyslec o jakichs obwodnicach i bedzie po problemie. Poza tym co za chory pomysl ze na tory, a ze stacji ,,metra" bedzie sie towar rozwozil z jednego punktu na cale miasto tak? Co za idiota to wymyslil to nie wiem. 0 wyobrazni przestrzennej!
Pomógł: 8 razy Dołączył: 19 Maj 2010 Posty: 806 Otrzymał 1 piw(a) Skąd: Wieluń
Wysłany: 2010-08-20, 22:27
Może się powtórzę, ale mam wrażenie, że krytyczny i sauce oraz jeszcze kilka osób nie mają zielonego pojęcia o co w tej akcji chodzi.
Dobra rada Zanim zaczniecie dyskusję poczytajcie trochę o akcji bo się lekko ośmieszacie.
Trochę ta akcja pomaga naszym dzielnym politykom w ich błogim nieróbstwie.
W ten sposób znakomicie jest odciągany problem przebudowy istniejących dróg i budowy nowych dróg ekspresowych i autostrad. Łatwo jest rzucić hasłem jak mięchem "tiry na tory" bo przecież fatalny stan dróg jest wynikiem ich dużej ilości.
Zgadza się. Jest ich dużo ale na pewno nie więcej niż w krajach zachodnich. Powiecie, ze u nich są autostrady, że u nich są fundusze na budowe i modernizacje dróg. I właśnie to jest ten problem.
Może nie wszyscy wiedzą, że w kraju oblepionym autostradami (Niemcy) do niedawna i przejazd ciężarówką był darmowy i nie były pobierane zadne dodatkowe opłaty za ich użytkowanie oprócz podatku drogowego zawartego w cenie paliwa.
U nas ta sytuacja przedstawia się następująco:
- od każdego pojazdu nie tylko ciężarowego jest pobierany podatek drogowy, który jest oczywiście zawarty w cenie paliwa,
- kazdy pojazd ciezarowy poruszajacy sie po terenie RP jest zobligowany do wykupienia winiety
- za każdy pojazd ciężarowy pobierany jest podatek od środków transportu. Wysokość podatku jest ustalana przez organ gminy i liczony jest od 1 tys zł wzwyż.
I teraz właśnie powstaje pytanie - gdzie są te fundusze?
Przecież to wszystko jest przeznaczone na budowę dróg. Naprawdę liczycie na to, ze powstanie infrastruktura do obsługi populistycznego hasła?
Jakie połączenie kolejowe jest w Wieluniu z resztą kraju? Z tego co się orientuje to trasa do Poznania i na śląsk. Więc ziemniaki i węgiel jest.
Potrzeba jeszcze sprzetu rtv i agd, innych płodów rolnych, mięsa i ryb itd itp.
Naprawdę ktoś liczy na to, że zostanie wybudowana nitka kolejowa łącząca Wieluń z wschodem i zachodem.
Naprawdę ktoś liczy na to, że zostanie wybudowana nitka kolejowa łącząca Wieluń z wschodem i zachodem.
Z zachodem to taka linia istnieje (jest jednak zamknięta na odcinku Kępno- Oleśnica). Co do nitki do z Wielunia do LK131 (okolice Siemkowic w powiecie pajęczańskim) to linia jeżeli w ogóle kiedykolwiek powstanie, to na pewno nie w najbliższych powiedzmy dwudziestu latach (tak mi się wydaje).
Pomógł: 46 razy Wiek: 44 Dołączył: 02 Sie 2006 Posty: 3905 Piwa: 79/18 Skąd: Wieluń
Wysłany: 2010-09-21, 18:41
conradk, może się mylę, ale w pierwszej kolejności chodzi chyba o przerzucanie TIRów "tranzytowych" tj tych które jadą od granicy do granicy. A tutaj chyba mamy już gotową infrastrukturę... Oczywiście oprócz platform do załadunku/wyładunku TIRów
_________________ Ludzie dzielą się na tych, którzy lubią koty i na pokrzywdzonych przez los...
Tak, oczywiscie ze szczegolnie rzecz ma sie samochodow jadacych w tranzycie. Ale wiecie co sie bedzie dzialo wowczas na granicach. Ruch kolejowy i tak jest nadwyrezony na naszej wschodniej granicy. Wiem bo kiedys wysylalem kontener do Kazachstanu. Wszystko ladnie pieknie. No ale na granicy PL/BY przestał cale 2 tygodnie. Gdyby do tego dorzucic transport TIR-ów to juz masakra na calego. Naprawde nie mamy infrastrukury zaczynajac od wagonow konczac na placach załadowczych. Czas jaki musialyby spedzic ciezarowki na zaladunku/rozładunku + czas tranzytu strasznie podnioslby koszt transpotu a co za tym idzie najbardziej po tylku dostaje spoleczenstwo jako klient finalny wszelakcih produktów.
Jak dla mnie kontynuacja modernizacji i budowy autostrad rozwiaże problem ciezarówek.
Jakos ciezko jest zobaczyc w europie zachodniej zniszczone drogi i w szczegolnosci ilosc wypadkow z udzialem ciezarowek jest znaczaca mniejsza.
Wciaż tez uwazam, ze jest to strasznie populistyczne haslo i krew mnie zalewa jak widze znane osobistosci ktore chwycily to haslo bez jakiejkolwiek wlasnej analizy.
Po prostu sami musimy wymagac od wladz aby dochody z podatkow drogowych ktore wymienilem wczesniej zostaly zainwestowane zgodnie z ich przeznaczeniem.
Bo jak na razie mamy sytucacje podobna do tej z fotoradarami.
Stawiaj je jak glupki gdzie sie da ale nie w imie naszego bezpieczenstwa tylko do zalatania dziury w gminnej kasie.
Pomógł: 1 raz Dołączył: 14 Maj 2010 Posty: 402 Otrzymał 1 piw(a) Skąd: WIELUŃ
Wysłany: 2010-09-24, 23:40
conradk napisał/a:
Jak dla mnie kontynuacja modernizacji i budowy autostrad rozwiaże problem ciezarówek.
I zniesienie opłat Jak dotąd to autostrady nie są głównymi drogami dla TIR-ów, a bezpłatne drogi krajowe (czytaj ósemka). Zmuszenie kierowcy TIR-a do jazdy po autostradzie w Polsce to sen wariata.
Maciej W trakcie przeprowadzki do Wielunia EWI w Sercu
Pomógł: 13 razy Wiek: 48 Dołączył: 24 Mar 2009 Posty: 1155 Piwa: 5/6 Skąd: EWI-OOL
Wysłany: 2010-09-26, 19:30
JAREK.M napisał/a:
I zniesienie opłat Jak dotąd to autostrady nie są głównymi drogami dla TIR-ów, a bezpłatne drogi krajowe (czytaj ósemka). Zmuszenie kierowcy TIR-a do jazdy po autostradzie w Polsce to sen wariata.
Jarek wydaje mi się że piszesz o czymś o czym nie masz pojęcia . Jeśli mowa o pojazdach przekraczających 12 ton dopuszczalnej masy całkowitej (tzw TIR-y) poruszają się one po autostradach i innych drogach płatnych za free . Jedynie co potrzeba to okazanie ważnej winiety , pani w okienku spisuje jej numer i tyle . Tak ma być do lipca 2011 .
Bezpłatna Ósemka mówisz , po pierwsze jak wyżej ważna winieta . W tej chwili nie kupi się już rocznej ani półrocznej zostaje miesięczna koszt około 800 zł (zależna od klasy euro itd )
Dochodzi jeszcze podatek od środków transportu ,średnio 2 klocki na rok . Na koniec pikuś czyli podatek drogowy naliczany w paliwie .
O innych cudach które spotykam na drodze pisał nie będę .
Pozdrawiam , kierowca "TIR-a"
_________________ Jeśli pozwolisz, by robactwo się rozmnożyło, rodzą się prawa robactwa. I rodzą się piewcy, którzy będą je wysławiać.
Antoine de Saint-Exupery
Jak zaznaczył maaciej76 obecnie wszystkie krajówki (zwykłe G/GP, ekspresowe i autostrady) traktowane są tak samo. Wkrótce (2011) winietki "na wszystkie krajówki" (w tym autostrady) dla TIRów zostaną zastąpione tzw e-mytem. Między innymi S8 (przez Zduńską) zostanie objęta tym systemem po jej wybudowaniu, czyli ok roku 2014. Systemem mają zostać objęte: autostrady, ekspresowe i cześć pozostałych krajówek.
Cytat:
Pojawił się też kiedyś pomysł budowy zamiast S8 autostrady A8 (płatnej ) .... więc gdyby jednak za jakieś powiedzmy 10 lat zaczęli pobierać opłaty od wszystkich użytkowników drogi (osobówki, małe ciężarowe) , część ruchu może wrócić na starą drogę. Do tej pory umowy z operatorami płatnych dróg, były tak konstruowane, że uniemożliwiały budowę obwodnic na alternatywnej krajówce, co dawało kierowcy nieco łatwiejszy wybór pomiędzy przyzwoitą płatną autostradą a niemodernizowaną w większym zakresie od lat krajówką.
Niezależnie od tego, począwszy od roku 2014 natężenie ruchu samochodów ciężarowych na obecnej "ósemce" będzie także zależało od tego, czy oprócz S8 również stara ósemka i obecna "14" zostaną objęte tym systemem: http://e-myto.pl/userfile...r-opat_proj.pdf
źródło: http://wielun.biz/viewtop...r=asc&start=326
Zmiana systemu podyktowana jest głównie tym, iż państwo zaczyna wychodzić na winietkach jak Zabłocki na mydle (rekompensaty dla prywatnych operatorów autostrad, zaczynają przewyższać wpływy z winiet).
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum