Witam.. tak jak w temacie poszukuje posiadaczy tej marki samochodu poniewaz mam problem... mianowicie chodzi o to ze samochod gdy jest zimny pracuje normalnie jak sie tylko rozgrzeje zaczyna wariowac , tracic moc... na wolnych obrotach tzn na luzie nawet przy cieplym silniku chodzi normalnie jak sie wcisnie gaz to przerywa i dusi sie.. podczas jazdy gdy daje sie gaz to zaczyna gasnac chyba ze wlaczy sie 2 bieg i zero gazu to jako tako sie toczy..
przekladane byly przewody , swiece , przeplywomierz , i nic nie wiem co to moze byc .
Poszukuje kogos kto posiada taki samochod i cos mi doradzi na temat usterki jaka to moze byc..
a jeszcze lepiej byloby gdyby znalkazl sie ktos na tyle mily ze pozwolilby ewentualnie "na chwile" przelozyc jakiec czesci ktorych nie moge dostac tu na miejscu i sprawdzic co jest przyczyna tej usterki.. bo jak wiadomo wymieniac wszystko po kolei to nie maly koszt...
Pomógł: 7 razy Dołączył: 12 Mar 2006 Posty: 960 Piwa: 6/3 Skąd: Oklahoma Village
Wysłany: 2010-12-12, 22:55
Dobrze jest poczytać forum mazdy jak radzi wln4life lub też wrzucić w google hasło: mazda 323f dławi się. Wyskakuje sporo wyników więc to chyba dośc popularny problem w tym modelu. Wiele wpisów dotyczy aparatu zapłonowego. Proponuję poczytać.
ba można nawet samemu diodą i przylutowanymi kabelkami mając schemat gniazdka diagnostycznego, oznaczenia "mignięć" zdiagnozować błąd, w niektórych modelach dioda z deski rozdzielczej była wskaźnikiem błędów. Dla ogarniętego nic trudnego
_________________ Pesymista widzi ciemny tunel.
Optymista widzi światełko w tunelu.
Realista widzi światło pociągu.
A maszynista widzi trzech debili na torach.
Pomógł: 7 razy Dołączył: 12 Mar 2006 Posty: 960 Piwa: 6/3 Skąd: Oklahoma Village
Wysłany: 2010-12-12, 23:17
W hondach zwiera się złącze diagnostyczne i kody usterek "wybłyskuje" lampka check engine. Na forum mazdy piszą, że może to też być cewka, lambda. przepływomierz albo silniczek krokowy (w to wątpię bo on raczej odpowiada za wolne obroty). Chyba jednak dobrze było by podłączyć komputer albo "wybłyskać" kody błędów jak radzi wln4life - może coś komputer pokaże. Jeśli nie to pozostaje sprawdzanie poszczególnych elementów.
Na 99% jak ktoś już wspomniał aparat zapłonowy.
Wymiana na używkę, lub regeneracja (250-350zł) Nowy oryginalny jest droższy niż cały Twój samochód
A co do podmianki na próbę, to najpierw musisz wiedzieć jaki masz aparat (bo były 2albo nawet 3 rodzaje) i wszystkie padają po ok. 200tys. km
Najlepiej zarejestruj się na forum mazdaspeed i tam szukaj pomocy.
Co do testu błędów ECU.... zdarza się, że aparat ma "przebicie", a sterownik i tak nie zapisuje błędu
Pomogła: 1 raz Dołączyła: 20 Sie 2010 Posty: 38 Skąd: wielun
Wysłany: 2010-12-13, 20:58
mam konto na mazdaspeed tylko ze kazdy wie jakie sa podpowiedzi... wymien to , tamto i owamto... a jakby sie tak wszystko chcialo wymiieniac to by to kupe kaski pochlonelo a na to wlasnie sobie nie moge pozwolic... tez mi sie wydaje ze to bedzie aparat zaplonowy bo ze tak powiem przy dodaniu gazu slychac go jak pracuje... ale czy bylby on powodem duuuzego spalania ? bo odkad te problemu sie zaczely samochod straszniie POCHLANIA benzyne..
Mysle ze przyczyna moze tez byc zapchany KATalizator.. nie nadaza wypuszczac spalin i sie dusi
1) Podjedź na diagnozę do kilku mechaników i wymień to, co najczęściej wymienią jako przyczynę.
2) Wymień aparat zapłonowy, skoro on jest pierwszym podejrzanym i zobacz co będzie. Jeśli się okaże, że to co innego, to zawsze zbędne części można sprzedać.
ps. popatrz na szrotach, czy gdzieś ten model nie zalega - jakoś 2 miesiące temu widziałem F-kę na Warszawskiej, po stronie policji, nawet jak budy już nie będzie, to może mają zachomikowane części z odzysku.
ps2. wysokie spalanie - uwalona sonda. Przynajmniej w Nissanach tak jest.
Pomógł: 2 razy Wiek: 46 Dołączył: 09 Maj 2010 Posty: 147 Skąd: Wieluń
Wysłany: 2010-12-13, 23:16
Bo to chyba będzie sonda. Na zimnym silniku sterownik nie bierze informacji z sondy tylko daje dawki z góry ustawione, wiec tobie silnik pracuje prawidłowo. Po nagrzaniu sterownik już z sondy korzysta, więc jeżeli jest uwalona sonda to głupieje.
Zanim jednak będziesz szukał sondy, to sam (wg tutoriali na mazdaspeed.pl) przeczyść aparat zapłonowy. Jak pomoże widocznie to będzie to jednak aparat.
Aha, sonde chyba każdy elektromechanik ci sprawdzi.
Ostatnio zmieniony przez Wiglus 2010-12-13, 23:17, w całości zmieniany 1 raz
z Mazdą w częściach na wln jest ciężko bo sam się przekonałem. W Łasku mają szrot z japońcami, tam nie było że nie ma że nie będzie bo my golfe, czinqczenta, astry i bawary mamy http://www.autojapan.net.pl/
_________________ Pesymista widzi ciemny tunel.
Optymista widzi światełko w tunelu.
Realista widzi światło pociągu.
A maszynista widzi trzech debili na torach.
Bo to chyba będzie sonda. Na zimnym silniku sterownik nie bierze informacji z sondy tylko daje dawki z góry ustawione, wiec tobie silnik pracuje prawidłowo. Po nagrzaniu sterownik już z sondy korzysta, więc jeżeli jest uwalona sonda to głupieje.
Też bym obstawiał sondę. Jeśli pali też za dużo, to również czujnik recyrkulacji spalin.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum