R E K L A M A
P O R E K L A M I E

Wieluń - forum,adresy, informacje, reklama, kluby, restauracje, komunikacja, pkp, pks, ogłoszenia, praca,mapa, firmy, radio




Wieluń - forum, informacje, ogłoszenia Strona Główna Wieluń - forum, informacje, ogłoszenia


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat :: Następny temat
Najlepsza pozycja
Autor Wiadomość
Jaro 
Administrator
wielun.biz



Pomógł: 66 razy
Wiek: 47
Dołączył: 12 Lip 2005
Posty: 7303
Piwa: 33/113
Skąd: Wieluń
  Wysłany: 2006-03-25, 09:59   Najlepsza pozycja

Pozycjonują strony własne i zlecone, prowadzą sklepy internetowe, założyli kilka autorskich portali.

Zacznijmy od wyjaśnienia słowa pozycjonowanie. Kto nie wie, co to jest, nie zrozumie biznesowej przygody naszych bohaterów. Otóż pozycjonowanie polega na optymalizacji kodu strony internetowej pod kątem wyszukiwarek internetowych. W efekcie — po wpisaniu przez internautę określonej frazy nasza strona pojawi się na pierwszych miejscach na liście wyników.

Zaczęło się w roku 2001. Jacek Młodawski i Mateusz Matula skończyli informatykę na Uniwersytecie Jagiellońskim. A że sytuacja w branży informatycznej nie wyglądała zachęcająco, postanowili spróbować sił w Irlandii.

— Na początku harowaliśmy w pubie, ale z czasem dostaliśmy pracę w firmie informatycznej, gdzie pracowaliśmy ponad rok —wspomina Jacek Młodawski, współwłaściciel firmy Inetmedia.

Mimo że mogli zostać tam na stałe, zdecydowali się spróbować sił w Polsce. Wierzyli, że to, co sprawdziło się w Irlandii, przyjmie się i nad Wisłą. Po powrocie w 2004 r. założyli firmę Inetmedia, kupili dwa biurka i krzesła, z domu przynieśli swoje komputery.

— Dziś brzmi to jak mityczna opowieść o stworzeniu świata, ale nasz biznesowy świat powstawał w żółwim tempie i przy inwestycji jedynie tysiąca złotych — śmieją się wspólnicy.

Za te pieniądze wynajęli obskurne biuro na terenie krakowskiej fabryki. Pracowali po 18 godzin na dobę, w dzień i w nocy. Ale opłaciło się. W dwa tygodnie stworzyli własny sklep internetowy ze szkłami kontaktowymi. Dzięki dobremu pozycjonowaniu w ciągu tygodnia znalazł się na pierwszym miejscu w różnych wyszukiwarkach na hasło „szkła kontaktowe”.

Recepta na sukces

Pojawiali się klienci, więc młodzi przedsiębiorcy tworzyli kolejne sklepy internetowe, serwisy dla klientów i autorskie portale. I tak powstały m.in.: Cytaty.pl, Śpiewnik.com oraz Felieton.pl.

— Im więcej mieliśmy dobrze wypozycjonowanych serwisów, tym większy był nasz potencjał na rynku, bo z kolejnych serwisów przez nas tworzonych mogliśmy linkować do następnych — tłumaczy Mateusz Matula, współwłaściciel Inetmedia.

Inetmedia stworzyła system rezerwacji dla hoteli i wypozycjonowała serwisy hoteli na hasła, które wpisują internauci, szukając noclegu w określonym mieście. Od początku działalności firma podpisała ponad 60 umów na pozycjonowanie. Wśród pozycjonowanych firm znalazły się m.in. Amica Wronki czy Mazars. Wspólnicy ciągle badają rynek i szukają nowych dróg rozwoju.

Mieli nosa

Strzałem w dziesiątkę było stworzenie portali Cityinfo.pl. Każdy z nich dostarcza informacji o usługach oferowanych w konkretnym mieście. Model działania jest prosty — dzięki dobremu pozycjonowaniu, przykładowo po wpisaniu słowa kluczowego w rodzaju „restauracje Kraków”, „księgowi Kraków”, „biura podróży w Krakowie” itp. w różnych wyszukiwarkach, portal Krakinfo.pl pokazuje się na najwyższych miejscach.

— Na stronach portalu umieszczone są informacje o firmach z regionu, ich oferta i zdjęcia. Wpisanie słowa kluczowego „obiekt lub usługa miasto” w Google i kliknięcie na nasz link oznacza, że użytkownik otrzyma informacje o firmach zajmujących się określoną działalnością w tym mieście — opowiada Jacek Młodawski.

Każdego miesiąca tysiące ludzi szuka w ten sposób informacji. W innych krajach UE obecność na dobrze wypozycjonowanych portalach to podstawowa forma reklamy dla wielu firm. Ten model sprawdza się i u nas.

— Przygotowując portal Cityinfo.pl, posłużyliśmy się naszym doświadczeniem związanym z szatą graficzną, funkcjonalnością i ciągłym rozszerzaniem możliwości portalu — zapewnia Mateusz Matula.

Osobom nie mającym własnej strony Inetmedia oferuje stronę opartą na systemie zarządzania zawartością strony (tzw. CMS) w domenie Cityinfo.pl, z możliwością dobrania grafiki z przygotowanego przez firmę katalogu. Każdy może ją stworzyć w czasie krótszym niż godzina, a następnie na bieżąco aktualizować.

Ambitne plany


— Chcemy dotrzeć z naszym portalem Cityinfo.pl także na zagraniczne rynki, planujemy rozwinąć współpracę z mediami oraz instytucjami lokalnymi w celu zapewnienia użytkownikom pełnej informacji o poszczególnych miastach. Chcemy być pierwszym źródłem informacji biznesowej w Polsce we wszystkich miastach powyżej 20 tys. mieszkańców — twierdzą założyciele Inetmedia.

— W 15 miesięcy od rozpoczęcia działalności kilkusetkrotnie pomnożyliśmy swoje pierwotnie zainwestowane tysiąc złotych. Teraz nadszedł czas na prawdziwe żniwa — nasze i klientów. Do cudów nad Wisłą musimy się już chyba przyzwyczaić — cieszą się wspólnicy.

Źródło: Archiwum Puls Biznesu



A o Wieluniu jest tu http://wielun.cityinfo.pl/
_________________
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
   
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template Acid v 0.4 modified by Nasedo.


Wieluń Forum dyskusyjne
Kontakt z Administracją Forum | Kontakt z właścicielem domeny
Stomatolog Wieluń Sprawdzenie przebiegu BMW | Iris Trade Łódź Montaż instalacji gazowych | Skracanie linków | Klinika BMW | Notariusz Włochy BMW SPRAWDZENIE PRZEBIEGU,HISTORIA SERWISOWA BMW