Pomógł: 2 razy Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 27 Skąd: Wieluń
Wysłany: 2011-10-26, 18:21
Dzisiaj, na odcinku drogi krajowej nr 42/45 pomiędzy miejscowością Praszka i Dębina zauważyłem nowe oznakowanie, które informuje o przebudowie drogi na tym właśnie odcinku, tj. około 10km. Z tego co mi wiadomo roboty na tym odcinku planuje się wykonywać w terminie od listopada 2011r. do października 2012r.
W miejscu prowadzonych robót wprowadzony zostanie ruch wahadłowy sterowany ręcznie w ciągu dnia i sterowany sygnalizacją świetlną w nocy.
Pomógł: 3 razy Dołączył: 10 Mar 2006 Posty: 1504 Piwa: 17/150 Skąd: z północy
Wysłany: 2012-01-15, 08:21
Czy ktoś wie jak wygląda ósemka na odcinku Wrocław - Wieluń - Warszawa? Interesuje mnie również odcinek Wrocław - Szklarska Poręba może ktoś jechał wczoraj? Please pomóżcie, bo nie wiem, czy nie wybrać PKP..
_________________
Maciej W trakcie przeprowadzki do Wielunia EWI w Sercu
Pomógł: 13 razy Wiek: 48 Dołączył: 24 Mar 2009 Posty: 1155 Piwa: 5/6 Skąd: EWI-OOL
Wysłany: 2012-01-15, 11:49
hiszpan napisał/a:
Interesuje mnie również odcinek Wrocław - Szklarska Poręba może ktoś jechał wczoraj
Jechałem w tym tygodniu do Cieplic , żadnych utrudnień nie ma . Jedynie na wlocie do Jeleniej masz roboty i jedna zwężka . Jeśli pytasz o warunki atmosferyczne to w 6 godzin może się zmienić diametralnie .
_________________ Jeśli pozwolisz, by robactwo się rozmnożyło, rodzą się prawa robactwa. I rodzą się piewcy, którzy będą je wysławiać.
Antoine de Saint-Exupery
Pomogła: 12 razy Wiek: 44 Dołączyła: 02 Sty 2012 Posty: 262 Piwa: 22/16 Skąd: z okolic Wielunia
Wysłany: 2012-01-17, 12:09
Po przetargach wiadomo, że odcinek S8 od Kępna do Wieruszowa będzie budowała firma Mota, natomiast od Wieruszowa do Walichnów firma Dragados. O kosztach inwestycji mówi burmistrz Wieruszowa, Bogdan Nawrocki
- Ogólna kwota na całym odcinku, czyli od Kępna do Walichnów to jest prawie 900 milionów zł.
Według informacji Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, przekazanie placu budowy nastąpi w przyszłym tygodniu.
http://www.radiozw.com.pl...age=news&id=403
_________________ Zwei Dinge sind unendlich, das Universum und die menschliche Dummheit, aber beim Universum bin ich mir nicht ganz sicher.
Dziś rusza remont drogi Praszka – Rudniki
15-03-2012
Uwaga kierowcy droga krajowa numer czterdzieści dwa z Praszki do miejscowości Rudniki od dziś będzie zamknięta.
Remont dziesięciokilometrowego odcinka rozpoczyna się od budowy ronda w Praszce na skrzyżowaniu ulic Warszawskiej i Listopadowej. Mówi Michał Wandrasz z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Opolu:
- Tam oczywiście będą utrudnienia. Ruch będzie organizowany nie tak jak docelowo ma to być, czyli nie jak po rondzie, będzie się jeździło połową ronda. Będzie się zmieniać oznakowanie. Natomiast kiedy rondo będzie gotowe- ten wyłączony z ruchu odcinek będzie nieco krótszy.
Samochody osobowe do Rudnik dojadą kierując się na miejscowości Gana i Dalachów. Największe utrudnienia czekają jednak kierowców samochodów ciężarowych bo ruch będzie kierowany przez Wieluń. Tym samym trasa wydłuży się o ponad trzydzieści kilometrów.
Remont ma potrwać do końca lipca.
Opis projektu: Odcinek III - Wieruszów - Walichnowy (długość 13,1 km) Ostatnia aktualizacja strony:
poniedziałek, 12 marca 2012,
Przedmiot inwestycji
Przedmiotem inwestycji jest budowa drogi ekspresowej S8 Syców-Kępno-Sieradz-A1 (Łódź), odcinek Wieruszów-Walichnowy o długości 13,137 km. Przedmiotowy odcinek rozpoczyna się w km 86+800,00 za węzłem „Wieruszów” i biegnie w całości nowym śladem, po północnej stronie istniejącej drogi krajowej nr 8 (w odległości od 0,5 do 2,0km), aż do momentu włączenia do projektowanego odcinka węzła Wieluń (dawniej Walichnowy) w km 99+937,00. (...)
Z prac w promieniu 20-30 km od Wielunia: kolejny raz zapowiadają przebudowę najgorszego fragmentu "43", kontynuowana będzie także przebudowa "42" na odcinku Rudniki-Praszka-Dębina.
Rynek Infrastruktury napisał/a:
Opole: 94 mln zł na drogi krajowe
data dodania: 2012-02-13
źródło: Radio Opole
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Opolu nie uchwaliła jeszcze budżetu na ten rok, ale już wiadomo, że w tym roku oddział chce przeprowadzić remonty dróg krajowych o łącznym koszcie 94 mln zł – podaje Radio Opole.
W planach Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad jest remont drogi krajowej nr 43 na odcinku Jaworzno-Julianpol,drogi krajowej nr 11 na odcinkach Krzywizna-Bąków i Olesno-Ciarka oraz drogi krajowej nr 38 w Głupczycach. Dokumentacja dla tych inwestycji jest już w pełni przygotowana i niedługo powinny ruszyć pierwsze przetargi.
Obecnie GDDKiA prowadzi prace na odcinku drogi krajowej nr 46 między Lędzinami a Dębską Kuźnią. Roboty na 4-kilometrowym odcinku będą kosztować 22 mln zł. Kolejną drogą jest DK-42 na 9-kilometrowym odcinku Dębina-Praszka, który pochłonie blisko 20 mln zł oraz odcinek Praszka-Rudniki, na którym wykonywane są prace za 25 mln zł.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zamierza na wiosnę ogłosić przetargi na przebudowę drogi krajowej nr 39 na odcinku Lubsza-Rogalice, Nowe Smarchowice-Smarchowice Wielkie i Namysłów-Kamienna. W sumie remonty będą dotyczyć 48 km dróg, a ich koszt wyniesie 94 mln zł.
S8- fotorelacja z budowy dwóch węzłów położonych najbliżej Wielunia: węzła "Wieluń" oraz węzła "Złoczew":
Na pierwszy ogień węzeł "Wieluń" (dawna nazwa "Walichnowy"):
grispit z skyscrapercity.com - 25 marca 2012 napisał/a:
Zapraszam na małą fotorelację z węzła Wieluń oraz z części odcinka drugiego.
Węzeł Wieluń, widok na łącznice Dk14-S8 na Wrocław, w oddali Dk14;
Widok od wschodu na południowy przyczółek wiaduktu w ciągu Dk14;
To już wiadukt w ciągu drogi gminnej, :
.... a teraz węzł "Złoczew" (z OUS - węzeł znajdować się będzie na wlocie do Złoczewa od strony Wielunia):
hattivat25 z skyscrapercity.com - 13 marca 2012 napisał/a:
Węzeł Złoczew/droga krajowa 45
Wszystkie drzewa na odcinku wokół miasta zostały wycięte około 2 tygodnie temu. Trwa wbijanie żółtych słupków. Koło Nowej Wsi widać ekipę Strabagu na koparkach i spychaczach. Co do wyceny to operaty na nieruchomości mieszkalne mają być gotowe w kwietniu.
Pomógł: 53 razy Dołączył: 26 Sie 2006 Posty: 3747 Piwa: 39/17 Skąd: z Wielunia
Wysłany: 2012-04-19, 22:47
Kamera na pewno jest od strony miasta.
_________________ "Przed skorzystaniem z forum zapoznaj się z treścią regulaminu dołączonego do niego bądź skonsultuj się z lekarzem lub farmaceutą gdyż każdy post niewłaściwie napisany lub zrozumiany zagraża Twojemu życiu lub zdrowiu."
Dla zainteresowanych tematem budowanej S8 podlinkuję szczegółowe i aktualne mapki dotyczące przebiegu i rozwiązań komunikacyjnych (plany zagospodarowania terenu):
[RAR] - południowo-zachodnia obwodnica Sieradza w ciągu DK12 budowana razem z S8 (łącznik S8 z wylotem z Sieradza w stronę Kalisza): http://s3.wyslijplik.pl/get.php?gid=dcTcM63d
W najbliższych latach nie ma co liczyć na budowę chodnika z Gaszyna do Wielunia. Dyrekcja dróg krajowych sugeruje za to, że inwestycję mogłaby wziąć na siebie gmina.
Gaszyn jest jedyną podwieluńską wsią, z której nie da się bezpiecznie dotrzeć do miasta pieszo lub rowerem. Nie brakuje tragicznych wypadków. Mieszkańcy upominają się o budowę chodnika i ścieżki rowerowej przy ruchliwej drodze krajowej nr 45, która wjedzie z Wielunia w kierunku Opola. Ostatnią petycję, pod którą podpisało się 443 mieszkańców miejscowości, poparli samorządowcy z gminy i powiatu.
Nic to jednak nie dało. Odpowiedź, jaka nadeszła z Łodzi, jest bowiem dla mieszkańców kolejną gorzką pigułką do przełknięcia. Wicedyrektor oddziału Barbara Szeliga daje do zrozumienia, że w najbliższych latach nie ma szans na spełnienie postulatów. W ocenie GDDKiA budowa chodnika i ścieżki rowerowej z Gaszyna do Wielunia nie jest w tej chwili priorytetem.
- Obecnie, ze względu na ograniczone środki finansowe, w pierwszej kolejności szansę na realizację mają zadania polegające na budowie ciągów pieszo-rowerowych na odcinkach dróg krajowych, charakteryzującym się wysokim natężeniem ruchu, gęstą zabudową oraz wysokimi wskaźnikami zagrożenia bezpieczeństwa ruchu - tłumaczy wicedyrektor Szeliga.
Zaznacza przy tym, że realizacja inwestycja wymagałaby przeprowadzenia prac przygotowawczych, w tym wykupu nieruchomości.
Z powodu braku pieniędzy na zadania z zakresu bezpieczeństwa ruchu drogowego, GDDKiA nie przewiduje też zainstalowania w tym roku pulsującego znaku nad przejściem dla pieszych. Jeśli zaś chodzi o dodatkowe oświetlenie, to zgodnie z przepisami powinna zająć się tym gmina.
GDDKiA chętnie oddałaby w ręce ratusza także sprawę chodnika i ścieżki rowerowej. Barbara Szeliga zwraca uwagę, że budowa fragmentu chodnika jest ujęta w ramach planowanej przez gminę budowy małego ronda w połowie drogi z Wielunia do Gaszyna. W tym miejscu z krajówką ma się łączyć przyszła droga zbiorcza, która będzie uchodzić do ulicy Częstochowskiej w Wieluniu.
- Sugerujemy rozpatrzenie możliwości włączenia w zakres inwestycji budowy ciągów pieszo-rowerowych na odcinku Gaszyn-rondo oraz rondo-Wieluń, co pozwoliłoby zapewnić mieszkańcom sprawną komunikację - pisze Szeliga.
Problem polega nie tylko na tym, że budowa drogi zbiorczej może się rozpocząć dopiero za kilka lat. Z uwagi na wysoki koszt inwestycji (ok. 14,5 mln zł) władze Wielunia rozważają możliwość przekazania jej... GDKKiA. Negocjacje miałyby się rozpocząć po uzyskaniu pozwolenia na budowę. Wygląda więc na to, że GDDKiA od tematu budowy chodnika tak czy inaczej nie ucieknie.
źródło: http://wielun.naszemiasto.pl/
W sumie chodniki przydałyby się jeszcze na dwóch odcinkach krajówek (odcinki te są zlokalizowane częściowo lub w całości w granicach administracyjnych miasta):
- na dk 8 przy ul Warszawskiej - pomiędzy ulicą Przemysłową a skrzyżowaniem z drogą wojewódzką 481 (nawet chyba bardziej wskazany niż do Gaszyna )
- na dk 43 do Nowego Światu (tam sytuacja podobna jak na dk45 do Gaszyna)
Wysłany: 2012-06-12, 10:15 Powiat odbija piłeczkę w sprawie kłopotliwego skrzyżowania
Cytat:
Zarząd powiatu wynajął prywatnej firmie na kolejne trzy lata budynek przy ulicy Warszawskiej 5. Przy tej okazji odżyła dyskusja na temat przebudowy skrzyżowania Warszawskiej z Krakowskim Przedmieściem. Wynajmowana nieruchomość pierwotnie była bowiem kupiona przez Skarb Państwa z myślą o zamianie z właścicielem budynku, który blokuje wykonanie dodatkowego pasa ruchu.
O przedłużenie umowy najmu wnioskował jej dotychczasowy dzierżawca, czyli właściciel firmy "Las i Ogród". W starostwie nie zastanawiali się długo, bo tylko w ubiegłym roku wpływy wyniosły ok. 30 tys. zł. Poza tym najemca inwestuje w obiekt. - Gdyby nie takie działania, budynek pewnie dziś byłby ruiną - mówi starosta Andrzej Stępień.
Radny Waldemar Kluska wytyka jednak władzom, że zamiast liczyć zyski, powinny raczej podjąć działania w kierunku zamiany z właścicielem budynku przy skrzyżowaniu, by można było go zburzyć i w konsekwencji poszerzyć jezdnię.
- W ostatnich latach nie podjęto żadnych starań w tej sprawie, a wszyscy wiemy, jak duże utrudnienia są w tym miejscu - mówi Kluska.
Starosta jest świadom potrzeby udrożnienia skrzyżowania, ale uważa, że adresatem tego rodzaju uwag powinny być władze miasta.
Podkreśla przy tym, że budynek można by co najwyżej wykorzystać na cele oświatowe, bo z takim przeznaczeniem przekazał go powiatowi wojewoda.
- Aktualnie nie widzę możliwości, bo wykorzystać budynek zgodnie z tym przeznaczeniem - mówi starosta Stępień.
Powiatowi radni liczą jednak, że coś w tej sprawie zacznie się dziać. 12 z nich podpisało się pod wnioskiem, który Franciszek Widera złożył do przewodniczącego rady. Domagają się, by zarząd powiatu podjął interwencję u władz miasta i w łódzkim oddziale GDDKiA.
- Wybudowania dodatkowego pasa ruchu w kierunku Wrocławia nie tylko usprawni przejazd pojazdów przez to skrzyżowanie, ale przede wszystkim zwiększy bezpieczeństwo dla pojazdów i pieszych poruszających się w rejonie tego skrzyżowania - czytamy w piśmie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum