R E K L A M A
P O R E K L A M I E

Wieluń - forum,adresy, informacje, reklama, kluby, restauracje, komunikacja, pkp, pks, ogłoszenia, praca,mapa, firmy, radio




Wieluń - forum, informacje, ogłoszenia Strona Główna Wieluń - forum, informacje, ogłoszenia


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat :: Następny temat
Przerejestrowanie auta - Obowiązkowe czy nie?
Autor Wiadomość
Mateusz 
WIELUNIAK
I'Amsterdam



Pomógł: 10 razy
Wiek: 35
Dołączył: 18 Paź 2006
Posty: 3314
Piwa: 9/3
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2012-05-09, 19:33   Przerejestrowanie auta - Obowiązkowe czy nie?

Witam

Chciałbym się was zapytać jak wygląda sytuacja z przerejestrowaniem auta w praktyce.

Tzn. wiem że jest sporo osób które po zakupie auta jeżdżą na tablicach poprzedniego właściciela(mówimy tu o aucie zakupionym w Polsce). Nie dokonują oni zmiany tablic rejestracyjnych.

W przepisach wymóg jest aby dokonać tego w ciągu 30 dni, ale nie ma żadnych konsekwencji za brak przerejestrowania auta i opłacania haraczu na rzecz Wydziału Komunikacji. (w Holandii nie zmieniają tablic przy zmianie właściciela a u nas ktoś w łapę dostał i taki zbędny przepis funkcjonuje)

Wiadomo że ubezpieczenie OC musi być ważne i przegląd. Mam znajomych co byli za granicą zatrzymywani przez m.in. niemiecką policję i wystarczyło tylko okazanie ubezpieczenia. Na wszelki wypadek mieli przy sobie jednak umowę kupna sprzedaży samochodu.


Czy ktoś z was spotkał się z tematem? Jak to wygląda od strony praktycznej? Czy policja z tego powodu robi problem, że ktoś jeździ na starych tablicach?

Nie chodzi mi o opłatę za tablice ok 150zł. (chociaż lepiej bezdomnemu dać na ulicy dać pieniądze niż płacić urzędnikom i opłacać wydział komunikacji. Bezdomny pieniądze wyda na konsumpcję, co przełoży się na wzrost sprzedaży, produkcji, miejsc pracy itd. ;) a wydział komunikacji jest tak powolny i przerośnięty biurokracją, że aż słów brak jak chcesz załatwić zwykłą sprawę)

Pytam z ciekawości, oczywiście jeśli ktoś z was na forum z tym się spotkał i może coś powiedzieć na ten temat.
_________________
Żelazna Logika https://www.facebook.com/zelaznalogika.net
Postaw piwo autorowi tego posta
 
   
Vosiak 
Przyjeżdża na zakupy



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 282
Piwa: 6/5
Skąd: Okolice
Wysłany: 2012-05-09, 19:53   

Z tego co mi się wydaje bo nie jestem pewien:
To w obrębie jednego powiatu np. gdy sprzedawca i kupiec jest z EWI to nie ma obowiązku zmieniania tablic.
Czy policjant nie może zabrać dowodu rejestracyjnego? Bo gdy zakładałem LPG i jeśli w ciągu 30 dni bym go nie wpisał w dowód to podobno podczas kontroli mogli mi przywłaszczyć sobie mój dowodzik?
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
   
MAR-COM 
Wieluniaczek


Pomógł: 29 razy
Wiek: 48
Dołączył: 24 Lip 2005
Posty: 1556
Piwa: 7/1
Skąd: EPJ
Wysłany: 2012-05-09, 20:38   

mi zabrali doód za brak "wbitego" haka
_________________
"Miałem zamiar zmienić koszulkę, ale zamiast tego zmieniłem zamiar" (Kubuś Puchatek)

www.destylarka.com
Urządzenia do produkcji wody destylowanej.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
   
basteks 
Ma stragan na targu


Pomógł: 1 raz
Wiek: 54
Dołączył: 15 Cze 2006
Posty: 503
Otrzymał 2 piw(a)
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2012-05-09, 21:06   

Sprzedawca tez moze wyrejestrowac auto w przeciagu 30 dni i musi wypowiedziec umowe ubezpieczenia - wtedy pojawia sie problemy
Postaw piwo autorowi tego posta
 
   
red 
Moderator



Pomógł: 55 razy
Wiek: 44
Dołączył: 14 Wrz 2005
Posty: 5433
Piwa: 68/22
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2012-05-09, 21:49   

Myslę że możesz sobie trochę problemów narobić chcąc zaoszczędzić 200 czy 300 zł. A jeśli np ustrzeli cie fotoradar, to wtedy taki mandat przyjdzie do poprzedniego właściciela, bo auto jest zarejestrowane na niego. Przy kontroli może nic złego się nie stanie, bo zawsze możesz powiedzieć, że auto jest znajomego (jak się okażesz dokumentem zakupu auta, to okaże się, że nie dopełniłeś formalności), ale problemy mogą pojawić się np przy ubezpieczaniu auta, przedłużaniu ubezpieczenia, jakiejś stłuczce itp. Ja bym nie ryzykował.
Vosiak napisał/a:
To w obrębie jednego powiatu np. gdy sprzedawca i kupiec jest z EWI to nie ma obowiązku zmieniania tablic.
Tak mi się wydaje, że w obrębie powiatu zostają tablice. Ale trzeba wymienić dowód i naklejki na tablicach.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
   
Bethi 
Wieluniaczek
Festina lente



Pomogła: 28 razy
Wiek: 36
Dołączyła: 12 Gru 2008
Posty: 1508
Piwa: 16/18
Skąd: EWI~EZD
Wysłany: 2012-05-10, 05:15   

Jeżeli zmienia się powiat, w którym samochód był zarejestrowany, to wymiana tablic obowiązuje, na dany powiat-ze względu na miejsce zameldowania nowego właściciela. Jeżeli stary i nowy właściciel są z jednego powiatu, to wymiana tablic nie obowiązuje. Tylko trzeba powiadomić o tym urzędnika dokonującego przerejestrowania, że chce się zatrzymać tablicę.
_________________
* Zjednoczeni wirtualnie, silni realnie *
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
   
Maru 
Mieszka pod Wieluniem
Bywa w Wieluniu



Pomógł: 17 razy
Wiek: 72
Dołączył: 06 Sty 2007
Posty: 940
Piwa: 4/4
Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-05-10, 05:58   

Bethi napisał/a:
Jeżeli stary i nowy właściciel są z jednego powiatu, to wymiana tablic nie obowiązuje. Tylko trzeba powiadomić o tym urzędnika dokonującego przerejestrowania, że chce się zatrzymać tablicę.


I bardzo ważne.Jeśli chcemy wyjechać na tych tablicach za granicę, to koniecznie należy sprawdzić,czy tablice nie zostały kiedyś skradzione poprzedniemu właścicielowi. Jeśli zostały, to czeka nowego właściciela, niezły cyrk na granicy. Wyjaśnianie, po tamtej stronie, że wóz nie jest kradziony, trwa około 4 godzin.
_________________
Nie trzeba być bogaczem, aby ofiarować coś cennego drugiemu człowiekowi: można podarować mu odrobinę czasu i uwagi.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
   
Mateusz 
WIELUNIAK
I'Amsterdam



Pomógł: 10 razy
Wiek: 35
Dołączył: 18 Paź 2006
Posty: 3314
Piwa: 9/3
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2012-05-10, 07:39   

red napisał/a:
Myslę że możesz sobie trochę problemów narobić chcąc zaoszczędzić 200 czy 300 zł. A jeśli np ustrzeli cie fotoradar, to wtedy taki mandat przyjdzie do poprzedniego właściciela, bo auto jest zarejestrowane na niego. Przy kontroli może nic złego się nie stanie, bo zawsze możesz powiedzieć, że auto jest znajomego (jak się okażesz dokumentem zakupu auta, to okaże się, że nie dopełniłeś formalności), ale problemy mogą pojawić się np przy ubezpieczaniu auta, przedłużaniu ubezpieczenia, jakiejś stłuczce itp. Ja bym nie ryzykował.
Vosiak napisał/a:
To w obrębie jednego powiatu np. gdy sprzedawca i kupiec jest z EWI to nie ma obowiązku zmieniania tablic.
Tak mi się wydaje, że w obrębie powiatu zostają tablice. Ale trzeba wymienić dowód i naklejki na tablicach.


Temat poruszyłem ponieważ mam 2óch znajomych co już tak jeżdżą od dłuższego czasu, sam przed blokiem widzę kilka aut na zupełnie innych tablicach niż EWI(być może inne zameldowanie a być może ktoś ten obowiązek nie zagrożony żadną sankcją "olał")

Co do kontroli policyjnej, to 1 znajomego zatrzymała policja w Niemczech na kontroli i obyło się bez problemu a 2-giego znajomego zatrzymała policja w Polsce za prędkość i poza mandatem za prędkość nic się nie stało.

Ja kupiłem auto z powiatu wieluńskiego i mam obowiązek jedynie wymienić jakieś "śmieszne naklejki" i dowód bodajże, żeby ludzie w starostwie (wydział komunikacji) mieli robotę(i pretekst do istnienia tej zbędnej moim zdaniem instytucji).

Jakby nie można było tego załatwić przez internet(tak jak PIT) czy wysłać druk pocztą.
Pomijając głupi przepis o obowiązku wymiany tablic, który służy temu żeby ktoś miał robotę i pieniądze na produkcji tablic.

My zaś jesteśmy zmuszani do wykonywania "widzi mi się" władzy która jedyne co dobrze potrafi robić to ściągać podatki i pokazywać się w telewizji, opowiadać o swoich sukcesach.
_________________
Żelazna Logika https://www.facebook.com/zelaznalogika.net
Ostatnio zmieniony przez Mateusz 2012-05-10, 07:45, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
   
Mateusz 
WIELUNIAK
I'Amsterdam



Pomógł: 10 razy
Wiek: 35
Dołączył: 18 Paź 2006
Posty: 3314
Piwa: 9/3
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2012-05-10, 07:42   

MAR-COM napisał/a:
mi zabrali doód za brak "wbitego" haka


Niestety w Polsce debile stanowią prawo od wielu lat(nikomu nie chce się zająć sprawami życia codziennego), a skuteczność policji ogranicza się do kontroli kierowców i uprzykrzania ludziom życia, zamiast do łapania przestępców.
_________________
Żelazna Logika https://www.facebook.com/zelaznalogika.net
Postaw piwo autorowi tego posta
 
   
red 
Moderator



Pomógł: 55 razy
Wiek: 44
Dołączył: 14 Wrz 2005
Posty: 5433
Piwa: 68/22
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2012-05-10, 09:34   

Mateusz napisał/a:
Ja kupiłem auto z powiatu wieluńskiego i mam obowiązek jedynie wymienić jakieś "śmieszne naklejki" i dowód bodajże, żeby ludzie w starostwie (wydział komunikacji) mieli robotę(i pretekst do istnienia tej zbędnej moim zdaniem instytucji).
To nie jest do końca takie głupie. Jak zrobi ci zdjęcie fotoradar, to kto dostanie je pocztą jak nie przerejestrujesz auta? Poprzedni właściciel. Jak ktoś cię puknie to komu przypadnie odszkodowanie z OC sprawcy? Temu kto jest w dowodzie rejestracyjnym, czyli poprzedniemu właścicielowi (chyba że za każdym razem będziesz okazywał dowód zakupu auta - tylko jak auto przejdzie przez ręce kilku osób, to po jakimś czasie będziesz musiał wozić ze sobą teczkę dokumentów).
Chyba nie jesteśmy jedynym krajem gdzie obowiązują takie zasady.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
   
ourson 
Moderator


Pomógł: 46 razy
Wiek: 44
Dołączył: 02 Sie 2006
Posty: 3905
Piwa: 79/18
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2012-05-10, 10:53   

red, ale to raczej wina braku centralnej ewidencji pojazdów... bo ta chyba jeszcze w pełni nie działa?

Już rok temu zapowiadano, że zmiana tablic nie będzie konieczna nawet przy zakupie samochodu z innego powiatu...

wyborcza.biz napisał/a:
Samochodowa ewidencja kosztuje nas już 1 mld zł. I wciąż nie działa

Andrzej Kublik
07.04.2012 , aktualizacja: 06.04.2012 21:43

Niedługo do 1 mld zł dobiją opłaty, jakie wyłożyli kierowcy na Centralną Ewidencję Pojazdów i Kierowców. A ciągle nie jest pewne, czy statystyki pojazdów zarejestrowanych w Polsce nie są zawyżone o kilka milionów sztuk.

Centralne Biuro Antykorupcyjne rozpoczęło kontrolę w Ministerstwie Spraw Wewnętrznych, sprawdzając przetargi związane z budową i wdrażaniem Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców - poinformował we wtorek rzecznik Biura Jacek Dobrzyński. Wyjaśnił, że sprawdzane będą wybrane zamówienia publiczne związane z budową, wdrożeniem i utrzymaniem systemu informatycznego CEPiK przez Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji w latach 2000-10.

To odprysk kontroli związanych z zarzutami o nieprawidłowości w Centrum Projektów Informatycznych MSWiA, które w październiku zeszłego roku doprowadziły do zatrzymania siedmiu osób, w tym kilku wysokiej rangi urzędników resortu spraw wewnętrznych i administracji, i postawienia im zarzutów korupcyjnych.

Ale to także kolejny przykład fatum, jakie od lat wisi nad CEPiK.

Chodzi o banalny, zdawałoby się, pomysł. O rejestr, w którym w jednym miejscu są zgromadzone podstawowe dane o samochodzie, takie jak np. numer rejestracyjny oraz nadany mu przez producenta numer identyfikacyjny VIN. A także informacja o tym, do kogo należy ten samochód, czy przeszedł on w terminie obowiązkowe badania techniczne i jego właściciel wykupił obowiązkowe ubezpieczenie OC, czy samochód nie jest np. poszukiwany przez policję lub komorników. Dodatkowo w takim rejestrze powinna być informacja, czy kierowca ma prawo prowadzić samochód i np. nie został pozbawiony tego prawa przez sąd.

Sprawnie działający CEPiK utrudnia kradzieże aut, ich przemyt i handel takimi pojazdami oraz fałszywymi dowodami rejestracyjnymi. Poprawia bezpieczeństwo na drogach, bo ułatwia wyłapywanie samochodów, które nie przeszły obowiązkowych badań technicznych i nie powinny jeździć po drogach. Pomaga też wykryć pojazdy, których właściciele nie wykupują OC i w ten sposób zwiększają wydatki kierowców płacących za obowiązkową polisę. A także wykrywać ludzi, którzy porzucają wraki w lasach, i łapać piratów drogowych oraz posiadaczy lipnych praw jazdy.

W 1997 r. Sejm postanowił, że taka centralna ewidencja pojazdów i kierowców powstanie do 1999 r. Ale potem terminy zaczęto przesuwać i w kodeksie drogowym z 2000 r. zapisano, że ewidencja zacznie działać od 2004 r.

Dopiero pół roku przed tym terminem Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji ogłosiło przetarg na budowę systemu. Dawało to wykonawcy tylko parę miesięcy na uruchomienie systemu. W sukurs rządowi premiera Leszka Millera przyszedł Urząd Zamówień Publicznych, zgadzając się na przetarg w trybie szczególnym. Bo MSWiA tłumaczyło, że część systemu ewidencji pojazdów będzie niejawna (to rejestr aut służb specjalnych). A finansowanie budowy CEPiK zaplanowano na pięć lat, o trzy lata dłużej, niż dopuszczała wtedy ustawa o zamówieniach publicznych.

W październiku 2003 r. MSWiA ogłosiło, że CEPiK za niespełna 190 mln zł netto zbuduje konsorcjum firm informatycznych Softbank (dziś Asseco) i Face Technologies z RPA, która wcześniej przygotowała systemy rejestracji aut w swoim kraju oraz w Zambii, Malawi i Tanzanii. Samodzielnie Softbank nie wygrałby, bo nie miał wymaganych w przetargu doświadczeń w tworzeniu takich rejestrów. A firma z RPA po paru latach wycofała się z konsorcjum budującego CEPiK.

Po wyborze oferty Softbanku wybuchały awantury. Najwyższa Izba Kontroli zarzuciła MSWiA, że przetarg był nierzetelny i z naruszeniem prawa. A resort spraw wewnętrznych i administracji oskarżył NIK o nierzetelność i groził pozwaniem Izby do sądu.

Zgodnie z kontraktem Softbank miał zbudować CEPiK do końca 2005 r. Termin okazał się nierealny, bo według Softbanku MSWiA nie zbudowało na czas bunkra do przechowywania kopii danych z systemu oraz sieci łączności pozwalającej na bieżąco odczytywać i aktualizować dane. I umowę z Softbankiem dwa razy przedłużano.

Dzięki CEPiK budżet państwa może zyskać setki, a może nawet miliardy złotych, nie wydając na ich tworzenie i działanie ani grosza. Płacą za to kierowcy w postaci tzw. opłaty ewidencyjnej, naliczanej np. przy rejestracji auta, za pieczątkę przedłużającą dopuszczenie auta do ruchu, wykup OC i od szkół jazdy.

Od 2004 r. od kierowców zebrano z takich opłat już blisko 1 mld zł. Ale trudno mówić o sukcesie, skoro nie wiadomo, ile aut jest w Polsce. - Szacuję, że jest od 2 do 3 mln aut mniej, niż podają dane GUS o rejestracji samochodów w Polsce. Ale dane o liczbie wykupionych OC sugerują, że te różnice mogą być większe - powiedział nam ekspert branży samochodowej Wojciech Drzewiecki z firmy Samar. Jego zdaniem to wynik złych założeń przy tworzeniu systemu. - Do jednej bazy przerzucono dane z rejestrów w urzędach wojewódzkich i już wtedy eksperci ostrzegali MSWiA, że mogą być problemy z weryfikacją danych - wspomina Drzewiecki. Jego zdaniem teraz należałoby zmodyfikować system, by np. przy rejestracji auta urzędnicy korzystali z bibliotek VIN i na podstawie tych danych producentów weryfikowali dane o aucie. A w stacji diagnostycznej przegląd można zacząć od zeskanowania tablicy rejestracyjnej i weryfikowania danych o aucie w CEPiK. I jeśli dane nie zgadzają się, diagnosta powinien to odnotować. A z drugiej strony do ewidencji można przesyłać informacje, który diagnosta dopuścił auto do ruchu. - Jeśli policja podczas kontroli stwierdziłaby, że pojazd dopuszczony dzień wcześniej do ruchu jest niesprawny, mogłaby żądać wyjaśnień od takiego diagnosty - uważa szef Samara. Jego zdaniem, weryfikując "na krzyż" dane z urzędów komunikacyjnych, baz ubezpieczycieli i stacji diagnostycznych, w ciągu dwóch, trzech lat można by usunąć samochodowe "martwe dusze" z rejestrów i poprawić ich funkcjonowanie, zwiększając bezpieczeństwo na drogach.
_________________
Ludzie dzielą się na tych, którzy lubią koty i na pokrzywdzonych przez los...
Postaw piwo autorowi tego posta
 
   
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template Acid v 0.4 modified by Nasedo.


Wieluń Forum dyskusyjne
Kontakt z Administracją Forum | Kontakt z właścicielem domeny
Stomatolog Wieluń Sprawdzenie przebiegu BMW | Iris Trade Łódź Montaż instalacji gazowych | Skracanie linków | Klinika BMW | Notariusz Włochy BMW SPRAWDZENIE PRZEBIEGU,HISTORIA SERWISOWA BMW