Od Boryny do Pszczolki na 18 Stycznia . Jadac na rowerze od skrzyzowania na Wojska Polskiego do Lidla naliczylem 30 samych ciezarowek nie mowiac o osobowkach. Bijemy rekordy
Bałagan na krajowej 42; firmy bankrutują, nie ma nowych wykonawców
Autor: Marta Żarnowska. Opublikowano 25-06-2012
Przedstawiciele prokuratury, służb bezpieczeństwa i samorządów zebrały się wspólnie, żeby omówić sprawę niedokończonych remontów na krajowej 42. w okolicach Praszki. Chodzi o dwa odcinki: Praszka - Rudniki i Dębina - Praszka.
W trakcie inwestycji zbankrutowały dwie firmy PRDiM Kędzierzyn Koźle, która odpowiadała za wykonanie drogi Praszka Rudniki i Mega Bruk z Kłobucka wykonująca prace na odcinku Praszka Dębina. W przypadku tego drugiego prace inwentaryzacyjne już się zakończyły i lada dzień Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ogłosi nowy przetarg. W przypadku pierwszej sytuacja jest bardziej skomplikowana:
- Na razie jeszcze nie wiemy na czym stoimy. Decyzja należy do syndyka. Nie ma decyzji o zerwaniu umowy, bo syndyk takiej decyzji nie podjął.
- mówił Michał Wandrasz, rzecznik GDDKiA w Opolu.
Taki stan rzeczy to duże zagrożenie dla bezpieczeństwa mieszkańców - mówi wicestarosta oleski - Stanisław Belka. W tej sprawie odbyło się posiedzenie powiatowej komisji bezpieczeństwa:
- Służby medyczne, ratownicze, straż pożarna miała szereg uwag do zabezpieczenia bezpieczeństwa. Najgorsza sytuacja jest w Strojcu, w Faustiance, w Chwiłach i jeszcze Praszka ul. Warszawska. Są to posesje, które przylegają do remontowanego odcinka drogi. Mamy poważne zagrożenie na wypadek zdarzeń np. pożarów, byłby problem z dojazdem ciężkiego sprzętu.
Samorządowcy apelowali do Generalnej Dyrekcji o przywrócenie przejezdności na tym odcinku. Pismo o zbadanie sprawy do prokuratury złożyło również starostwo. Prace na dwóch odcinkach miały zakończyć jeszcze w tym roku, szanse na taki scenariusz są jednak coraz mniejsze.
Ponowny przetarg na przebudowę wspólnego odcinka DK 45/42:
Cytat:
Przebudowa drogi krajowej nr 42 odcinek Dębina – Praszka od km 44+580 do km 53+490
Przedmiotem zamówienia jest kontynuacja przebudowy drogi krajowej nr 42 na odcinku Dębina – Praszka od km 44+580 do km 53+490 .
Przebudowa ta rozpoczęta została w roku ubiegłym lecz roboty zostały przerwane , a umowa z dotychczasowym wykonawcą - zerwana .
Zamówienie przewiduje zakończenie przebudowy i obejmuje między innymi :
- roboty pomiarowe,
- karczowanie korzeni wyciętych drzew,
- roboty ziemne (między innymi zdjęcie humusu, wykopy, nasypy),
- rozbiórka elementów dróg ( między innymi drogi objazdowej )
- wzmocnienie konstrukcji istniejącej jezdni,
- wymianę konstrukcji jezdni na poszczególnych odcinkach,
- poszerzenie jezdni,
- przebudowa mostu
- budowa murów oporowych,
- budowa pasów lewoskrętów,
- budowa zjazdów,
- przebudowę skrzyżowań z drogami poprzecznymi,
- budowa chodników,
- budowa utwardzonych poboczy,
- budowa rowów drogowych,
- rozbiórki wykonanej kanalizacji,
- budowa kanalizacji deszczowej,
- przebudowa inst. przepustów oraz budowa nowych przepustów pod drogą,
- przebudowa sieci wodociągowej,
- przebudowa sieci elektroenergetycznej,
- budową oświetlenia ulicznego, znaków aktywnych oraz zasilania stacji pogodowej,
- przebudowa sieci telekomunikacyjnej,
oraz wszelkie roboty niezbędne do prawidłowego wykonania zamówienia.
Data wysłania ogłoszenia: 2012-06-29
Termin realizacji: 30.07.2013r.
Termin składania ofert: do dnia 16.07.2012r. , do godziny 10:50
Pomógł: 53 razy Dołączył: 26 Sie 2006 Posty: 3747 Piwa: 39/17 Skąd: z Wielunia
Wysłany: 2012-07-13, 08:51
W nocy zostanie otwarta zachodnia obwodnica Pabianic
Dziś w nocy zostanie przekazana do ruchu druga część zachodniej obwodnicy Pabianic. Oznacza to, że kierowcy jadący od strony Sieradza wyjadą na nową trasę na węźle "Dobroń" i stąd przejadą odcinkiem o długości około 15 km do ulicy Pabianickiej w Łodzi w okolicach centrum handlowego Port Łódź. Dzięki temu ominiemy Pabianice i w czasie ok. 10 - 12 minut dotrzemy z Dobronia do Łodzi. Obecnie przejazd przez centrum Pabianic i Ksawerów zajmował w godzinach szczytu nawet godzinę czasu. Przypomnijmy, że wartość budowy zachodniej obwodnicy Pabianic to koszt ponad 513 milionów złotych
Info: Radio ZW
re.jpg
Plik ściągnięto 230 raz(y) 59,95 KB
_________________ "Przed skorzystaniem z forum zapoznaj się z treścią regulaminu dołączonego do niego bądź skonsultuj się z lekarzem lub farmaceutą gdyż każdy post niewłaściwie napisany lub zrozumiany zagraża Twojemu życiu lub zdrowiu."
Maciej W trakcie przeprowadzki do Wielunia EWI w Sercu
Pomógł: 13 razy Wiek: 48 Dołączył: 24 Mar 2009 Posty: 1155 Piwa: 5/6 Skąd: EWI-OOL
Wysłany: 2012-07-13, 09:27
Świetne info , ciekawe czy znikną znaki o zakazie wjazdu ciężarowych ?? .
_________________ Jeśli pozwolisz, by robactwo się rozmnożyło, rodzą się prawa robactwa. I rodzą się piewcy, którzy będą je wysławiać.
Antoine de Saint-Exupery
Trębaczew: Remontują krajówkę, dziury odejdą w zapomnienie
2012-08-31
Zbyszek Rybczyński
Rozpoczęły się remonty na drodze krajowej nr 42 w Trębaczewie. Na razie z utrudnieniami muszą radzić sobie głównie piesi
Na początek robotnicy zajęli się poboczami drogi. Chodniki remontowane są z obu stron jednocześnie, przez co mieszkańcy Trębaczewa są zmuszeni chodzić po ulicy.
Wkrótce utrudnienia czekają też na kierowców, bo na długości ponad 2,5 km wymieniona zostanie nawierzchnia drogi, który jest w katastrofalnym stanie. Kilka tygodni temu kierownik wieluńskiego rejonu GDDKiA Bogusław Orzeł zapowiadał, że planowany jest ruch wahadłowy z ręcznym sterowaniem.
Koszt inwestycji wyniesie nieco ponad 2,6 mln zł. Wykonawcą jest Przedsiębiorstwa Robót Drogowo-Mostowych Sp. z o.o. z Radomska.
Dodajmy, że w Trębaczewie wciąż trwają prace przy przyjeździe kolejowym. Ale nie wiąże się to już z żadnymi utrudnieniami. Zgodnie bowiem z zapowiedziami roboty w śladzie drogi krajowej zostały ukończone w dwa tygodnie. Wprawdzie przejazd nie jest gładki jak stół, ale inaczej być nie mogło ze względu na nachylenie torowiska.
Po gumowych płytach jeździ się jednak nieporównanie lepiej. Mogą to potwierdzić m.in. policjanci, którzy wczoraj przemknęli na sygnale przez przejazd z dużą prędkością. Gdyby to zrobili przed przebudową, mogłoby im urwać koła.
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 07 Gru 2008 Posty: 164 Otrzymał 3 piw(a) Skąd: Osjaków
Wysłany: 2012-09-03, 19:39
Cytat:
03-09-2012
Kolejne 120 km dróg ekspresowych z dofinansowaniem unijnym
31 sierpnia 2012 roku GDDKiA podpisała umowy o dofinansowanie na odcinkach: S8 w. Walichnowy - Łódź (A1)” oraz na S14 obw. Pabianic. Wartość dofinansowania obu tych projektów w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko to ponad 3,5 mld zł.
31 sierpnia 2012 r. podpisaliśmy z GDDKiA Umowę o Dofinansowanie dla projektu „Budowa drogi ekspresowej S8 na odcinku węzeł Walichnowy - Łódź (A1)" Przedmiotem projektu jest budowa drogi ekspresowej S8 na odcinku od węzła Wieluń do węzła Łódź Południe na autostradzie A1.
Projekt, o całkowitej wartości 5 395 800 000 zł otrzyma dofinansowanie z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w wysokości 3 100 000 000 zł. Przedsięwzięcie jest realizowane w ramach działania 8.2 - Drogi krajowe poza siecią TEN-T.
Zakres inwestycji obejmuje wykonanie nowej drogi o przekroju dwujezdniowym z dwoma pasami ruchu i pasem awaryjnym na całym realizowanym odcinku, niezależnie od istniejącego przebiegu drogi krajowej nr 8. Odcinek drogi ekspresowej S8 pomiędzy węzłem Wieluń (dawna nazwa węzeł Walichnowy), a węzłem Łódź Południe będzie miał długość nieco ponad104km. Inwestycja obejmuje również budowę łącznika z obwodnicą Pabianic o długości 3,32 km oraz budowę zachodniej obwodnicy Sieradza o długości 6 km. Ponadto, w ramach projektu zaplanowano przebudowę drogi krajowej nr 14, w związku z budową węzła Wieluń o łącznej długości ponad kilometra.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum