Pomógł: 53 razy Dołączył: 26 Sie 2006 Posty: 3747 Piwa: 39/17 Skąd: z Wielunia
Wysłany: 2013-05-08, 10:34
Ułatwienia w kwestiach meldunkowych
Od 1 stycznia 2013 roku przy dokonywaniu meldunku, zniesiono niektóre zapisy dotyczące obowiązku meldunkowego. Nie ma już konieczności wymeldowania się w jednym urzędzie, aby zameldować się w drugim. Wszystkie te czynności wykonać można w tym samym urzędzie, w którym ma nastąpić meldunek. Zniesiono obowiązek podawania informacji o wykształceniu, obowiązku wojskowym oraz przedkładania książeczki wojskowej. Wydłużono termin na zgłoszenie meldunku z 4 dni do 30 dni.
Od 1 stycznia dla obywateli polskich i obywateli UE zniesiono obowiązek zgłoszenia zameldowania na pobyt czasowy, nie przekraczający trzech miesięcy. Uległ wydłużeniu okres wyjazdu zagranicznego podlegającego zgłoszeniu w organie ewidencji ludności z trzech do sześciu miesięcy.
Zlikwidowano obowiązek meldunkowy wczasowiczów i turystów oraz obowiązek właścicieli, dozorców, administratorów nieruchomości oraz zakładów pracy weryfikowania wypełnienia obowiązku meldunkowego przez mieszkańców lub pracowników.
Wprowadzono możliwość dopełnienia obowiązku meldunkowego przez ustanowionego pełnomocnika.
Info: UM Wieluń
_________________ "Przed skorzystaniem z forum zapoznaj się z treścią regulaminu dołączonego do niego bądź skonsultuj się z lekarzem lub farmaceutą gdyż każdy post niewłaściwie napisany lub zrozumiany zagraża Twojemu życiu lub zdrowiu."
Pomogła: 32 razy Dołączyła: 03 Maj 2006 Posty: 2461 Piwa: 25/43 Skąd: w-ń
Wysłany: 2013-05-08, 10:42
Próbujemy zameldować kogoś czasowo w naszym mieszkaniu, niestety jest to niemożliwe, bo biurokracja jaka była taka jest, koszmar. Wymagają zgody wszystkich współwłaścicieli budynku
(każdy z nich musi być osobiście), gdzie połowa jest w świecie.. A jak się przedłuży to mają podobno prawo go ukarać za mieszkanie bez zameldowania, chore...
Jeżeli ktoś współwłaścicielem jakiegoś budynku wraz innym współwłaścicielem lub współwłaścicielami, to nie jest wymagana obecność wszystkich osób, do których należy dany budynek. Stosuje się to wtedy, gdy podczas zameldowania lokatora jeden z współwłaścicieli posiada notarialnie potwierdzoną zgodę na zarządzanie danym lokalem od każdego z jego współwłaścicieli.
Pomogła: 32 razy Dołączyła: 03 Maj 2006 Posty: 2461 Piwa: 25/43 Skąd: w-ń
Wysłany: 2013-05-08, 14:18
To i tak jest idiotyzm, bo w Krakowie np. wystarczyła mi umowa wynajmu mieszkania i nie musiałam mieć zgody właściciela. Nad morzem wymagają obecności, tylko przy zameldowaniu na stałe, ale przy czasowym nie.
Pytałam w Wieluniu czy nie wystarczy ich oświadczenie, niestety muszą być osobiście.
Mnie właścicielka meldowała w Wieluniu na 3 lata i miała dwóch współwłaścicieli budynku i wystarczyło to pisemko od współwłaścicieli (potwierdzone notarialnie) i zostałam zameldowana bez żadnych problemów. A umowa wynajmu nie była potrzebna, jedynie akty urodzenia dzieci.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum