Pomógł: 1 raz Wiek: 33 Dołączył: 31 Maj 2009 Posty: 8 Skąd: Wieluń
Wysłany: 2011-04-01, 19:28 Dorabianie kluczy z immobilizerem
Wie ktoś gdzieś w okolicach Wielunia mogę naprawić/dorobić/zakodować kluczyk z immobilizerem do vw passata? W internecie pełno jest ofert wysyłkowych, jednak wolałbym osobiście udać się do takiego cudotwórcy. Proszę o jakąkolwiek informację, z góry dziękuję
Kiedyś musiałem dorobić kluczyk do opla i zrobili to na traugutta tam gdzie jest Chevrolet.. Ale mają tam jeszcze opla i coś jeszcze..być może także Vw, spróbuj.. może akurat
Pomógł: 7 razy Dołączył: 12 Mar 2006 Posty: 960 Piwa: 6/3 Skąd: Oklahoma Village
Wysłany: 2011-04-01, 21:00
W budynku w którym jest Rossmann jest zakład który dorabia klucze - drugie okienko na zewnątrz po prawo od głównego wejścia do budynku bo pierwsze okienko to zegarmistrz. Kiedyś pytałem o dorobienie kluczyka z immobilizerem do Hondy to kosztowało to wówczas 150 zł.
W kluczyku z tego co mi wiadomo jest Transponder .
Immobilizer jest w aucie .
W Esbudzie był Seat , a to jak wiadomo VAG ,
urządzenia im chyba zostały ,
tak że powinni doprogramować .
W Tęczy gościu na dzień dobry widzi sto problemów .
Pomógł: 59 razy Dołączył: 12 Sie 2005 Posty: 3155 Otrzymał 7 piw(a) Skąd: Wieluń
Wysłany: 2011-04-10, 09:32
Żadne ASO nie dorobi wam kluczyka. Nawet gdyby mieli taką możliwość to im nie wolno tego robić. Procedura wygląda tak, że pokazujesz dowód własności a oni zamawiają gotowy kluczyk (z transponderem) u producenta samochodu. Przychodzi w zalakowanej kopercie, którą klient otwiera osobiście.
Tak naprawdę dorobienie kluczyka to nie taki banał (w sensie elektronicznym). Byłem ostatnio u kolegi który cofał liczniki w całej Polsce już 10 lat temu. Do dziś obsługuje wiele komisów w cały województwie łódzkim a poza tym zajmuje się elektroniką samochodową na najwyższym poziomie.
1. Trzeba mieć masę przeróżnych transponderów bo w tym samym modelu potrafi być ich kilka rodzajów. Jeśli nie mamy identycznego to nie zaprogramujemy go.
2. Kluczyki potrafią być ponumerowane np w zakresie 1-4. Numer dorobionego kluczyka musi mieścić się w tym zakresie. Jednak nie może być dwóch kluczyków o tym samym numerze bo samochód zablokuje takie kluczyki (mowa o kilkunastoletnich BMW). Przed zrobieniem nowego trzeba więc odczytać siedząc w samochodzie numer aktualnie używanych kluczyków aby nowemu nadać inny. Można rozszerzyć zakres kluczyków do np 1-6 ale wymaga to zaprogramowania samochodu i wymaga specjalistycznych urządzeń.
3. W nowszych samochodach (BMW od ok 10 lat) w kluczyku zapisywane jest przebieg samochodu. Dorobienie kluczyka wymaga więc także ustawienia przebiegu
Tego typu problemów jest masa.
Kolega ma na koncie zapewne setki jak nie tysiące dorobionych kluczy, cofniętych liczników i czasem też trafia na oporny pojazd. Ostatnio walczył 3 dni z cofnięciem licznika w jakimś 3-4 letnim clio - trafił się wredny egzemplarz.
Panie administratorze naczytałeś się pan jakiegoś forum i powielasz pierdoły .
W większości serwisów klucz z transponderem doprogramują , oczywiście jeśli się jest jego właścicielem , i mają taką możliwość techniczną oraz jeżeli na to pozwalają możliwości immobilizera z poziomu urządzenia serwisowego , ( wyjątkami są niektóre marki do których w fazie produkcji programowane jest np. 8 kluczyków , klient przy zakupie dostaje 5 a 3 leżą w archiwum i czekają jak któryś zgubi i przyjdzie do serwisu za kosmiczne pieniądze zamówić następny ) , ja na przykład do swojego auta drugi kluczyk kupiłem nie w serwisie , dociąłem rzeźbę u klucznika , mam plakietkę z kodem dostępu immobilizera ,
podjechałem do serwisu w Wieluniu , i po pięciu minutach miałem już dwa działające kluczyki .
Człowiek który to programował powiedział że mogę jeszcze doprogramować 6 szt ,
bo ten immobilizer tylko tyle jest w stanie zapamiętać , jeśli bym miał starsze auto ,
i transponder jest ze stałym kodem można je klonować , i można mieć ich nawet 100 .
Tego kolegi to chyba za bardzo nie lubisz , bo w świetle obecnego prawa ,
cofnięcie licznika w celu zwiększenia wartości auta jest przestępstwem ,
a jadąc do komisu robić taką usługę cel jest oczywisty .
Co tyczy BMW to w nowym modelu w transponderze jest też zapis współrzędnych GPS , w pewnych okolicznościach .
Pomógł: 59 razy Dołączył: 12 Sie 2005 Posty: 3155 Otrzymał 7 piw(a) Skąd: Wieluń
Wysłany: 2011-04-12, 11:37
Pisałem o BMW czy Mercedesie i wszystko co podałem jest prawdą. Nikt w ASO nie dorobi Ci transpondera. Nawet zamówionej stacyjki nie dadzą Ci do ręki tylko musisz ja zamontować w ASO (a płacisz za nią spore pieniądze). Kluczyk tylko w zalakowanej kopercie z Niemiec. Takie są procedury i nikt tego nie zmieni.
JA wiem że w Wieluniu to wszystko jest możliwe. Nie oznacza to, że jest zgodne z procedurami obowiązującymi w firmie. Widziałem już jak w jednym z wieluńskich ASO na warsztacie ludzie sami naprawiali sobie swój samochód. Załatwiałem kiedyś ojcu część do samochodu bo w ASO nie potrafili zamówić prawidłowej i do końca twierdzili że ta którą przywiozłem nie będzie pasować (znaleziona w katalogu online FOTA SA). W innym wieluńskim ASO z kolei podczas wymiany filtru paliwa (miało trwać 20 minut) doprowadzili do uszkodzenia korbowodów, tłoków, wału i dziury w bloku.
W większości francuskich ASO jest jeden wielki burdel. W największym serwisie VAG'a w Łodzi także. Robią łaskę że się odezwą. Proponuje wizytę w BMW by poczuć różnicę. Strata autoryzacji naprawdę nie trwa długo. Po każdej wizycie ASO BMW mam telefon z centrali i pytają mnie czy byłem zadowolony z obsługi, czy zamówiono dla mnie taksówkę jeśli samochód musiał zostać, czy problem został rozwiązany i czy musiałem wracać ponownie z tym samym problemem itd.
CO do legalności cofania to proponuję wycieczkę w okolice zachodniej granicy. Zobacz sobie kolejki przy szyldach "korekcja liczników" - czasem dziesiątki samochodów.
Podaj przepis który tego zakazuje.
Liczniki cofa się wszędzie, w Niemczech także, a tam kary są ogromne. Coraz częściej robi się to regularnie np. przed każdą wizytą w ASO, czy też na potrzeby płatności dla firm leasingowych/wypożyczających (opłata jest uzależniona od przebiegu, więc regularne cofania pozwala zaoszczędzić sporą sumę). W Polsce właściciele nowych drogich samochodów też to stosują. Przykładowo luksusowy samochód kupiony za 500,000zł przejeżdżą rocznie 80-100 tys. km i jest regularnie serwisowany w ASO. Tego typu pojazd po kilku latach jest praktycznie niesprzedawalny z prawdziwym przebiegiem (np. 0,5mln przy 5 latach). Co robią właściciele? Cofają liczniki przed każdą wizytą w ASO. Jeśli któryś dba o samochód to chociaż wymieni na własną rękę olej i filtry na oryginalnych częściach aby zadbać o auto i mieć pewność że w ASO się nie połapią.
Dlaczego w Polsce większość samochodów jest po korekcie? Bo ludzie sami wymusili to na handlarzach. Każdy szuka jednorożca - czyli np 10 letniego diesla z przebiegiem poniżej 200,000km i to w dobrej cenie, bo to wstyd przed znajomymi dać sporo więcej niż cenę z allegro.
Nie powielaj swojej wiedzy na inne marki i nie podważaj wiedzy uzyskanej od osoby która miała w rękach tysiące liczników...
U niego lądują przypadki z którymi ASO sobie nie radzą. Ma ori urządzenia diagnostyczne do większości marek (BMW, Mercedes, Audi, Renault...) Wiesz jakie jest pierwsze jego pytanie kiedy przyjeżdża klient? Czy posiadam Pan instalację LPG. Jeśli tak to od razu mówi że nie zrobi diagnostyki. Za duże ryzyko uszkodzenia oryginalnych urządzeń które ma w przypadku kiedy LPG zakładał jakiś partacz. Znasz kogoś innego poza ASO w Polsce kto ma OPPS'a do programowania BMW po światłowodzie (i to na legalnym sofcie?)
Chyba pisząc posta myślałeś o Mercedesie czy BMW ,
bo nie widzę w tym poście nazwy tych marek .
Przeczytaj uważnie własnego posta .
To Ty , nie ja , powielasz swoją wiedzę na inne marki ,
pisząc "Żadne ASO" nie piszesz że ASO Mercedesa i BMW ,
a przecież pytanie było o VW , a tam nie ma zalakowanych kopert ,
i wszystko jest zgodne z procedurami koncernu .
Co do porządku w ASO nie wypowiadam się bo nie mam potrzeby ich
odwiedzania , drugi transponder musiałem doprogramować ,
a przeglądu w ASO nie trzeba robić .
Co do korekty to jest tak , jest to całkowicie legalne i nie karalne ,
jeśli właściciel auta z przestawionym licznikiem poinformuje o tym
fakcie nabywcę , ale jeśli tego nie zrobi to już jest przestępstwo .
Co do wykonującego tą usługę , jeśli właściciel przyjedzie do warsztatu ,
lub wykonujący tą usługę pojedzie do właściciela auta , i mu go skoryguje ,
też nic mu nikt za to nie zrobi , ale jeśli jedzie do komisu to robić ,
to już jest przestępstwo ,
bo jest to ewidentnie robione w celu podniesienia wartości auta .
Nie podważam wiedzy niczyjej osoby , ale jeśli miał tyle tysięcy liczników
to mieszka w dużej aglomeracji ,
bo w Wieluniu to by musiał chyba w co drugim aucie go robić .
Tak znam STANDO w Psarach , nie są ASO a mają .
Pomógł: 59 razy Dołączył: 12 Sie 2005 Posty: 3155 Otrzymał 7 piw(a) Skąd: Wieluń
Wysłany: 2011-04-13, 20:13
1. Rzeczywiście swoją wypowiedź oparłem na wiedzy dotyczącej 2 marek (użyłem w poście 2 krotnie nazwy marki)
2. Dorobienie kluczyka w taki sposób jak opisujesz skutkuje odmową wypłacenia odszkodowania z AC w przypadku kradzieży pojazdu. Więc jeśli taki sposób sugerują w ASO to chyba bardzo nie lubią swoich klientów.
Znów wypisujesz nieprawdziwe info odnośnie cofania. Przestępstwem jest jedynie zatajenia przez sprzedawcę faktu cofnięcia licznika, a nie sam proces cofania !
Kolega ma warsztat w miejscowości mniejszej niż Wieluń. Trafiają tam samochody z miast oddalonych o setki kilometrów, a poza tym liczniki czy sterowniki można wysłać do naprawy pocztą czy kurierem. Kilka lat pracował w Niemczech w firmie która codziennie naprawiała kilkadziesiąt sterowników, liczników, monitorów, czytników itd. On był tam głównym mózgiem i do dzisiaj jeździ do nich kiedy mają coś nowego do rozpracowania. http://www.kfzpix.de/ - zobacz sobie co robią w poszczególnych modelach w każdej z marek. Wszystkie zdjęcia są zrobione przez nich bo za 1 kradzione zdjęcia przychodzi pisemko od adwokata i kara ok 2000 EUR. A tam konkurencja naprawdę nie śpi.
mam podobny problem tylko z immo w focusie Wymieniłem pompę wtryskową która zintegrowana jest ze sterownikiem i w chwili obecnej po przekręceniu zapłonu kontrolka immobilizera cały czas się świeci a powinna zgasnąć, kluczyk nie może się sparować z immo. Pytanie czy Esbud podejmie się Forda bo to raczej nie ta sama marka Wiem, że się da to zrobić, ale niestety najbliższa osoba która jest w stanie to zrobić znajduje się w Warszawie, a tam raczej nie będę holował pojazdu
_________________ >>>...całe życie to jedna wielka gra...<<<
Pomógł: 1 raz Wiek: 34 Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 195 Otrzymał 1 piw(a) Skąd: Wieluń
Wysłany: 2013-05-14, 09:47
Bzyku napisał/a:
mam podobny problem tylko z immo w focusie Wymieniłem pompę wtryskową która zintegrowana jest ze sterownikiem i w chwili obecnej po przekręceniu zapłonu kontrolka immobilizera cały czas się świeci a powinna zgasnąć, kluczyk nie może się sparować z immo. Pytanie czy Esbud podejmie się Forda bo to raczej nie ta sama marka Wiem, że się da to zrobić, ale niestety najbliższa osoba która jest w stanie to zrobić znajduje się w Warszawie, a tam raczej nie będę holował pojazdu
Proponuję spytać na 18 stycznia, przy kiosku już na Starych Sadach jest taka mała budka. Koleś jest dość konkretny.
Pomógł: 53 razy Dołączył: 26 Sie 2006 Posty: 3747 Piwa: 39/17 Skąd: z Wielunia
Wysłany: 2013-05-14, 11:29
Już tam nie ma dorabiania kluczy. Może na ul. Ogrodowej? Tam jest jakiś punkt przy sklepie[?] motoryzacyjnym.
_________________ "Przed skorzystaniem z forum zapoznaj się z treścią regulaminu dołączonego do niego bądź skonsultuj się z lekarzem lub farmaceutą gdyż każdy post niewłaściwie napisany lub zrozumiany zagraża Twojemu życiu lub zdrowiu."
mam podobny problem tylko z immo w focusie Wymieniłem pompę wtryskową która zintegrowana jest ze sterownikiem i w chwili obecnej po przekręceniu zapłonu kontrolka immobilizera cały czas się świeci a powinna zgasnąć, kluczyk nie może się sparować z immo. Pytanie czy Esbud podejmie się Forda bo to raczej nie ta sama marka Wiem, że się da to zrobić, ale niestety najbliższa osoba która jest w stanie to zrobić znajduje się w Warszawie, a tam raczej nie będę holował pojazdu
a serwisie pytałeś , częstochowa nie jest aż tak daleko
_________________ "Miałem zamiar zmienić koszulkę, ale zamiast tego zmieniłem zamiar" (Kubuś Puchatek)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum