Myślę że nie znajdziemy porozumienia. Inaczej do tematu płatnych parkingów podchodzą osoby mające 20 lat i jeżdżące samochodem rodziców raz w tygodniu, a na codzień przemieszczające się głównie pieszo, a inaczej osoby, które muszą dojeżdżać do miasta do pracy, zawozić dzieci do szkoły czy przedszkola itp itd.
Pomógł: 46 razy Wiek: 44 Dołączył: 02 Sie 2006 Posty: 3905 Piwa: 79/18 Skąd: Wieluń
Wysłany: 2014-03-09, 20:59
red, ale ja nawet nie liczę na porozumienie w kwestii słuszności istnienia SPP. Mnie bardziej chodzi o to, żeby pokazać, że stworzenie SPP miało tylko jeden główny cel - wydoić z mieszkańców kolejną kasę - pod płaszczykiem "opłat za parkowanie". Nie chodziło o żadną rotację czy zmniejszenie ruchu. Chodziło i chodzi nadal tylko o dodatkową kasę - w końcu jest tyle palących potrzeb, ciągle trzeba promować miasto etc.
_________________ Ludzie dzielą się na tych, którzy lubią koty i na pokrzywdzonych przez los...
ourson a Ciebie na ile wydoili już w tym roku??
narzekasz jak by był przymus parkowania w płatnej strefie i patrzysz tylko na swój tyłek. Spytaj sie chłopaków co paczki roznosza jak musieli parkowac na końcu miasta i gnać z pakami po 30 kg przez całą ulice. Albo na chodniku.
Ty nei musiałeś stawiac tam codziennie w południe busem więc lejesz na to i narzekasz że zamiast 30 płacisz 50 groszy.
Próbujesz nam wmówić że wcześniej było lepiej. Nie było i to nie tylko moje zdanie.
Narzekacie że nie ma parkingów, jak już sa to narzekacie że zapchane. jak są wolne to znowu cza płacić. A gnać na nogach bo co niektórzy jak by w sklepach drzwi były szersze to by do nich powjeżdżali.
nie no oczywiście. Włączenie Targowej to idiotyzm. Tam wg mnie powinien być zakaz od moniuszki do wieżyczki bo zimą ze skręcaniem jest masakra a samochodziska stoją w zasadzie na krzyżówce czasami. ale nie piszmy że sama idea powstania strefy była zła.
idzie to po prostu w głupią strone.
aaaa i z parkowania powinni być zwolnieni tylko niepełnosprawni a nie czereśniaki co zarabiają kupe kasy. wtedy było by dodatkowo pare tysięcy zapewne w skali roku
Pomógł: 46 razy Wiek: 44 Dołączył: 02 Sie 2006 Posty: 3905 Piwa: 79/18 Skąd: Wieluń
Wysłany: 2014-03-10, 14:25
bAN, uważasz że rozszerzenie SPP na parking na Podwalu i na Reformacką miało sens?
Uważasz że podniesienie opłat w centrum zmieni sytuację (dostęponość miejsc parkingowych)?
Jeszcze raz napiszę - w skali miasta mówimy o kilkuset tysiącach złotych wpływu do kasy miasta (plus procent od tego dla firmy administrującej). W skali pojedynczych osób to może nie są ogromne kwoty- ale w skali miasta tyle pieniędzy znika w czeluściach budżetu.
_________________ Ludzie dzielą się na tych, którzy lubią koty i na pokrzywdzonych przez los...
Pomógł: 42 razy Wiek: 58 Dołączył: 04 Mar 2006 Posty: 4309 Piwa: 76/53 Skąd: wieluń
Wysłany: 2014-03-10, 16:55
ourson napisał/a:
Jeszcze raz napiszę - w skali miasta mówimy o kilkuset tysiącach złotych wpływu do kasy miasta
I bardzo dobrze, że mówimy o takich pieniądzach. Teraz tylko wydać je z korzyścią dla miasta i będzie naprawdę OK.
Jak tak czytam o dowożeniu dzieci do przedszkoli i szkół, jak czytam o ludziach dojeżdżających do pracy, to nie będę ukrywał, że pojawia się u mnie na twarzy ironiczny uśmieszek
Tak zamykam oczy i "szukam" tych wszystkich szkół, przedszkoli, zakładów pracy, zatrudniających ludzi liczonych w dziesiątkach i setkach. I wychodzi mi, że to wszystko jest gdzieś na obrzeżach miasta i każdy z tych zakładów ma jakieś tam własne parkingi zapewniające swym pracownikom miejsca do zaparkowania.
A to co dzieje się w centrum, to nic innego jak wygodnictwo, za które słusznie trzeba zapłacić. Mamy do czynienia z typową ekonomią, która jasno pokazuje, że jest popyt na miejsca parkingowe, z które społeczeństwo jest gotowe zapłacić, więc dlaczego nie? To tak jak w handlu, coś znika z półek, więc cena idzie w górę Tylko głupi nie skorzystałby z takiej okazji.
W całej tej sprawie chciałbym tylko aby faktycznie pieniądze z tych opłat były dobrze zagospodarowane.
_________________ Im dłużej poznaję ludzi, tym bardziej kocham zwierzęta.
Pomógł: 18 razy Wiek: 33 Dołączył: 25 Maj 2007 Posty: 1578 Otrzymał 8 piw(a) Skąd: Wieluń
Wysłany: 2014-03-10, 16:58
Podejdę do tego tematu tym razem z innej strony. Jest tu na forum kilka osób, które postulują likwidację SPP i darmowe parkowanie w centrum miasta. No dobrze, ale w takim razie dlaczego pasażerowie komunikacji miejskiej mieliby płacić za dojazd do centrum? Urząd Miasta tak samo wydaje pieniądze na budowę i utrzymanie parkingów, jak i wydaje na funkcjonowanie komunikacji miejskiej. W jednym, jak i w drugim przypadku część ponoszonych kosztów wraca do kasy miasta poprzez opłatę za bilety parkingowe/autobusowe. Dlaczego miasto ma robić ukłon w stronę tylko kierowców samochodów, a zapominać o najczęściej nieco uboższych mieszkańcach, których nie stać na samochód? W myśl zasady "bogatemu dać, biednemu zabrać"? Co ciekawe, bezpłatna komunikacja miejska już funkcjonuje w niektórych miastach Polski, np. w Żorach.
_________________ I'd agree with you, but then we'd both be wrong
Hmmm... A jakie to koszty ponosi miasto z tytułu mojego parkowania wzdłuż ulicy? Tym bardziej, że w cenie paliwa opłacam juz dość sporo róznej masci podatków i opłat.
Gmina chyba dopłaca do komunikacji miejskiej bo wpływy z biletów nie pokrywaja kosztów.
Pomógł: 46 razy Wiek: 44 Dołączył: 02 Sie 2006 Posty: 3905 Piwa: 79/18 Skąd: Wieluń
Wysłany: 2014-03-10, 18:26
miko 005 napisał/a:
zakładów pracy, zatrudniających ludzi liczonych w dziesiątkach i setkach
myślę że w obrębie SPP jest spokojnie ponad 500 miejsc pracy... jeśli nie więcej...
Co do szkół i przedszkoli - bardziej chyba chodzi o ogólną logistykę - zawieźć dzieci do szkoły - do pracy - do sklepu/banku - po dzieci itd itp
miko 005 napisał/a:
Mamy do czynienia z typową ekonomią, która jasno pokazuje, że jest popyt na miejsca parkingowe, z które społeczeństwo jest gotowe zapłacić, więc dlaczego nie?
nawet jako zagorzały zwolennik wolnego rynku w możliwie szerokim zakresie nie zrobiłem takiego wpisu... tym bardziej z miłym zaskoczeniem przyjmuję go u Ciebie. Rozumiem że obiema rękami podpisujesz się pod postulatem wprowadzenia opłat za leczenie, szkolnictwo, usługi straży pożarnej etc.
miko 005 napisał/a:
Teraz tylko wydać je z korzyścią dla miasta i będzie naprawdę OK.
Cieszy mnie Twoja wiara w urzędników. Ja wychodzę z założenia że jeśli złotówka może zostać w kieszeni Kowalskiego to znacznie lepiej niż ma trafić w machiny biurokracji. Głównie dlatego że po przejściu przez tą machinę zostanie z niej pewnie ca 40 groszy a i to 40 groszy zazwyczaj nie najlepiej jest wydawane.
Spooky, jeśli uznamy że SPP ma istnieć jako źródło dochodów budżetu to ok - nie mam problemu. Zbilansujmy wpływy z SPP z wydatkami na utrzymanie parkingów i tworzenie nowych (jeśli mnie pamięć nie myli to po wybudowaniu parkingu na Podwalu kolejny parking w obrębie centrum wybudowany z pieniędzy Gminy to ten przy ul. Kopernika - z pewnością koszt był mniejszy niż wpływy z SPP z tych kilku lat).
A komunikację miejską również ustawmy tak aby nie trzeba było do niej dokładać - najlepiej zlikwidujmy tę gminną i pozwólmy prywatnym przedsiębiorcom zająć się tym tematem bez wtrącania się gminy.
_________________ Ludzie dzielą się na tych, którzy lubią koty i na pokrzywdzonych przez los...
Pomógł: 18 razy Wiek: 33 Dołączył: 25 Maj 2007 Posty: 1578 Otrzymał 8 piw(a) Skąd: Wieluń
Wysłany: 2014-03-10, 18:29
red napisał/a:
Hmmm... A jakie to koszty ponosi miasto z tytułu mojego parkowania wzdłuż ulicy?
Tak jak wspomniałem, koszty budowy i utrzymania parkingów. M.in. bieżąca konserwacja, remonty, odśnieżanie, sprzątanie, budowa nowych parkingów. Nie mówię o uciążliwości dla mieszkańców centrum oraz pieszych z powodu hałasu i emisji spalin oraz o kosztach wizerunkowych zapchanego samochodami centrum dla miasta, bo nie da się ich przedstawić w postaci wartości liczbowych (lub bardzo trudno jest to zrobić).
ourson napisał/a:
A komunikację miejską również ustawmy tak aby nie trzeba było do niej dokładać - najlepiej zlikwidujmy tę gminną i pozwólmy prywatnym przedsiębiorcom zająć się tym tematem bez wtrącania się gminy.
Chyba żartujesz. Widziałeś w którymkolwiek mieście w Europie komunikację miejską, do której nie trzeba dokładać?
_________________ I'd agree with you, but then we'd both be wrong
Pomógł: 46 razy Wiek: 44 Dołączył: 02 Sie 2006 Posty: 3905 Piwa: 79/18 Skąd: Wieluń
Wysłany: 2014-03-10, 18:34
Spooky napisał/a:
Nie mówię o uciążliwości dla mieszkańców centrum
proponuję wprowadzić dodatkowy podatek dla sklepów, kawiarni i innych lokali które ściągając ludzi do centrum (nawet pieszych) powodują wzrost poziomu hałasu i mogą być uciążliwe dla mieszkańców.
Spooky napisał/a:
Tak jak wspomniałem, koszty budowy i utrzymania parkingów.
jak pisałem wyżej - zbilansujmy koszty utrzymania i budowy parkingów z opłatami za parkowanie i będzie OK.
Spooky napisał/a:
kosztach wizerunkowych zapchanego samochodami centrum dla miasta,
a te koszty wizerunkowe to w stosunku do kogo ponosimy?
_________________ Ludzie dzielą się na tych, którzy lubią koty i na pokrzywdzonych przez los...
Pomógł: 18 razy Wiek: 33 Dołączył: 25 Maj 2007 Posty: 1578 Otrzymał 8 piw(a) Skąd: Wieluń
Wysłany: 2014-03-10, 18:50
ourson napisał/a:
proponuję wprowadzić dodatkowy podatek dla sklepów, kawiarni i innych lokali które ściągając ludzi do centrum (nawet pieszych) powodują wzrost poziomu hałasu i mogą być uciążliwe dla mieszkańców.
Myślę że one płacą swoje podatki. Hałas spowodowany ściąganiem do centrum pieszych? Wystarczy porównać sobie jaki hałas panuje na wyłączonej z ruchu samochodowego, ale za to uczęszczanej przez pieszych ul. Piotrkowskiej w Łodzi lub na ulicach okalających wrocławski rynek, a jaki przy drogach, po których poruszają się samochody. Zupełnie bez porównania. Dodatkowo, te sklepy czy kawiarnie przynajmniej nie podtruwają mieszkańców spalinami i nie zawłaszczają sobie przestrzeni publicznej, tak jak samochody.
ourson napisał/a:
a te koszty wizerunkowe to w stosunku do kogo ponosimy?
Najprawdopodobniej centrum Wielunia byłoby bardziej atrakcyjne, gdyby było pozbawione wszechobecnych samochodów. To mogłoby przełożyć się na większe zainteresowanie Wieluniem wśród mieszkańców naszego regionu, ale i turystów coraz liczniej odwiedzających nasze miasto. Osoby, którym miasto by się spodobało, chętniej by tu wracały, a przy okazji robiły zakupy, zamawiały posiłki, korzystały z usług hotelowych, itp. To oczywiście przekładałoby się na wzrost zamożności osób prowadzących działalność gospodarczą w ścisłym centrum, a także wzrost wpływów do budżetu miasta z tytułu opłat i podatków. Miasto może zatem z tego powodu ponosić koszt utraconych korzyści.
Są to oczywiście domysły nie podparte żadnymi dokładnymi badaniami, stąd też napisałem już wcześniej, że trudno określić dokładne wartości liczbowe takich kosztów.
Dalej jestem też ciekaw, co z tą komunikacją miejską. Rozumiem, że jesteś zwolennikiem wprowadzenia zupełnie pionierskiego pomysłu w skali Europy, czyli zarabiającej na siebie komunikacji miejskiej? Zdajesz sobie sprawę, że wiązałoby się to z dramatycznym spadkiem częstotliwości kursowania oraz wzrostem cen biletów, a także stałoby to w jawnej sprzeczności z polityką zrównoważonego rozwoju Unii Europejskiej?
_________________ I'd agree with you, but then we'd both be wrong
Pomógł: 46 razy Wiek: 44 Dołączył: 02 Sie 2006 Posty: 3905 Piwa: 79/18 Skąd: Wieluń
Wysłany: 2014-03-10, 19:09
Spooky napisał/a:
Myślę że one płacą swoje podatki. A przynajmniej nie podtruwają mieszkańców spalinami i nie zawłaszczają sobie przestrzeni publicznej, tak jak samochody.
podobnie jak właściciele samochodów płacą swoje podatki... i to wcale niemałe...
Spooky napisał/a:
Najprawdopodobniej centrum Wielunia byłoby bardziej atrakcyjne, gdyby było pozbawione wszechobecnych samochodów. To mogłoby przełożyć się na większe zainteresowanie Wieluniem wśród mieszkańców naszego regionu, ale i turystów coraz liczniej odwiedzających nasze miasto. Osoby, którym miasto by się spodobało, chętniej by tu wracały, a przy okazji robiły zakupy, zamawiały posiłki, korzystały z usług hotelowych, itp. To oczywiście przekładałoby się na wzrost zamożności osób prowadzących działalność gospodarczą w ścisłym centrum, a także wzrost wpływów do budżetu miasta z tytułu opłat i podatków. Miasto może zatem z tego powodu ponosić koszt utraconych korzyści.
szczególnie rozczuliły mnie te kawiarnie i usługi hotelowe, toż to prawdziwa potęga w Wieluniu...
Spooky napisał/a:
Dalej jestem też ciekaw, co z tą komunikacją miejską. Rozumiem, że jesteś zwolennikiem wprowadzenia zupełnie pionierskiego pomysłu w skali Europy, czyli zarabiającej na siebie komunikacji miejskiej? Zdajesz sobie sprawę, że wiązałoby się to z dramatycznym spadkiem częstotliwości kursowania oraz wzrostem cen biletów, a także stałoby to w jawnej sprzeczności z polityką zrównoważonego rozwoju Unii Europejskiej?
Ale to Ty postawiłeś problem bezpłatne parkingi i bezpłatna komunikacja miejska. To ja zaproponowałem odwrotną sytuację - parkingi i komunikacja miejska płatne bez dopłat z Urzędu Miejskiego. Czy to pionierskie? nie wiem... a już co na to polityka zrównoważonego rozwoju UE to mnie obchodzi najmniej. Nie zajmuje się kretynizmami brukselskich urzędników...
_________________ Ludzie dzielą się na tych, którzy lubią koty i na pokrzywdzonych przez los...
Pomógł: 18 razy Wiek: 33 Dołączył: 25 Maj 2007 Posty: 1578 Otrzymał 8 piw(a) Skąd: Wieluń
Wysłany: 2014-03-10, 19:41
ourson napisał/a:
podobnie jak właściciele samochodów płacą swoje podatki... i to wcale niemałe...
Płacą podatki, które są przeznaczane do budżetu centralnego i wydawane głównie na budowę i remonty dróg krajowych (a inwestycje w tym zakresie są w ostatnim czasie ogromne). Parkingi przy drogach gminnych to inna para kaloszy.
ourson napisał/a:
szczególnie rozczuliły mnie te kawiarnie i usługi hotelowe, toż to prawdziwa potęga w Wieluniu...
Ostatnie reakcje rynku (w ścisłym centrum powstaje już kolejny obiekt hotelowy w mieście) wskazują, że wbrew Twojej opinii ta branża w naszym mieście jednak ma potencjał.
ourson napisał/a:
Ale to Ty postawiłeś problem bezpłatne parkingi i bezpłatna komunikacja miejska. To ja zaproponowałem odwrotną sytuację - parkingi i komunikacja miejska płatne bez dopłat z Urzędu Miejskiego. Czy to pionierskie? nie wiem...
Tego nie da się tak łatwo odwrócić w zasugerowany przez Ciebie sposób. Jeśli wszystko miałoby się samo bilansować, to każdy publiczny parking w mieście powinien być płatny - bo każdy wymaga bieżącego utrzymania, remontów, itp. Nie ma sensu brnąć w zaproponowany przez Ciebie tok rozumowania - w tym przypadku to droga donikąd.
ourson napisał/a:
a już co na to polityka zrównoważonego rozwoju UE to mnie obchodzi najmniej. Nie zajmuje się kretynizmami brukselskich urzędników...
Może nie wszystkie działania podejmowane przez Brukselę są idealnie trafione, ale akurat ta polityka przynosi mieszkańcom wielu miast wymierne korzyści dzięki ograniczeniu zjawiska kongestii transportowej.
_________________ I'd agree with you, but then we'd both be wrong
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum