1. Przejazd na Sieradzkiej - zaczęli zwozić materiały niezbędne do wymiany nawierzchni przejazdu
2. Przejazd na Wrocławskiej (w Dąbrowie) - rozpoczęli wymianę urządzeń przejazdowych (rogatek i sygnalizatorów)
Czyli obydwa w/w przejazdy będą miały zatem podobny standard. Na POW póki co cisza .....
Przejazd kolejowy na ulicy Sieradzkiej w Wieluniu doczekał się przebudowy. Roboty powinny zakończyć się przed świętami
Na początek zabrano się za wymianę sygnalizatorów świetlnych oraz rogatek wraz z oprzyrządowaniem. Zmieniły one swoje położenie, bowiem przebudowa przejazdu obejmuje likwidację nieczynnego toru (od strony miasta). Drugi etap robót wymagał już wytyczenia objazdu tuż obok głównej drogi, tzw. bypassu. Przejazd został całkowicie rozkopany.
- Dzięki kompleksowej naprawie, warunki techniczne i bezpieczeństwo na przejeździe ulegną znacznej poprawie. Przejazd robimy w podwyższonym standardzie. Zostaną położone niewielkie płyty żelbetowe z odpowiednim wzmocnieniem, które są bardziej wytrzymałe od swoich większych odpowiedników - mówi Robert Trojnar, z-ca dyrektora Zakładu Linii Kolejowych w Tarnowskich Górach.
O potrzebie naprawy przejazdu na drodze krajowej w kierunku Sieradza mówiło się od dawna. Rozpadający się asfalt w obrębie torowiska mocno dawał się we znaki kierowcom. Zdarzały się niebezpieczne sytuacje, bowiem kierowcy starający się ominąć głębokie dziury, wjeżdżali na drugi pas.
Inwestycja, której koszt wyniesie ok. 1,5 mln zł, jest finansowa z budżetu PKP Polskie Linie Kolejowe. Jak zapowiada Robert Trojnar, wykonawca powinien zakończyć roboty przed świętami Bożego Narodzenia.
Według poniższego harmonogramu dziś miało rozpocząć się zamknięcie toru i wymiana nawierzchni torowej na przejeździe na ul POW ... ale nic się tam nie dzieje
Przejazd kolejowy na Sieradzkiej radykalnie odmieniony
Zakończył się kompleksowy remont przejazdu kolejowego na ul. Sieradzkiej, który przez lata był utrapieniem kierowców
Zamiast rozpadającego się asfaltu - wytrzymałe i równiutko ułożone żelbetowe płyty oraz nowa nawierzchnia bitumiczna. Pokonanie przejazdu kolejowego na drodze krajowej z Wielunia w kierunku z Sieradza kosztuje teraz dużo mniej nerwów i obaw przed uszkodzeniem podwozia, tudzież kraksą z innym pojazdem. Dodatkowym ułatwieniem jest zlikwidowanie nieczynnego toru od strony miasta. Powody do zadowolenia mają także piesi, którzy doczekali się chodnika w obrębie torowiska.
Zgodnie z zapowiedziami, inwestycja zakończyła się przed świętami Bożego Narodzenia. W poniedziałek przejazd na Sieradzkiej został oficjalnie oddany do eksploatacji. Robotnicy wykonywali ostatnie prace i robili porządki.
- W skali od 0-10, stan tego przejazdu przed remontem oceniłbym na trzy, czyli bardzo źle. Dużym wyzwaniem było dla nas dotrzymanie krótkiego terminu, jaki mieliśmy na wykonanie wszystkich prac, ale jak widać udało się - mówił Mariusz Król, szef firmy Lokom-Tor z Zabrza.
Odbiór inwestycji odbył się w obecności Wojciecha Kwiatkowskiego, dyrektora Zakładu Linii Kolejowych w Tarnowskich Górach, kierownictwa Sekcji Eksploatacji w Herbach Nowych, a także Stanisława Kokota, wieluńskiego działacza sekcji kolejarzy NSZZ "Solidarność", który zabiegał o remont przejazdu.
Źródło
Zapowiadana przebudowa przejazdu na POW (wymiana nawierzchni oraz podniesienie kategorii z D na C - czyli z samoczynną sygnalizacją ostrzegawczą):
Cytat:
Od 23 marca przejazd kolejowy na ulicy POW w Wieluniu będzie zamknięty dla ruchu
Michał Kiczka,12 marca 2015
Od 23 marca do 2 kwietnia przejazd kolejowy na ulicy POW w Wieluniu będzie zamknięty. Spowodowane jest to remontem przejazdu kolejowego. Z tego względu na czas prac budowlanych będą wytyczony objazd. Objazd rozpoczyna się na drodze powiatowej i poprowadzony zostanie do skrzyżowania drogi gminnej z droga powiatową w Widoradzu. Dalej będzie prowadzony ulicą św. Wojciecha, a następnie skierowany na ul. 18 Stycznia i tam zostanie zakończony.
W związku z przebudową przejazdu z kat. "D" na kat. "C" w km 51,055 w Pątnowie (w pobliżu stacji) ruch na niniejszym przejeździe obecnie jest wstrzymany.
Pomógł: 18 razy Wiek: 33 Dołączył: 25 Maj 2007 Posty: 1578 Otrzymał 8 piw(a) Skąd: Wieluń
Wysłany: 2015-03-24, 16:16
Cytat:
Trwa remont przejazdu kolejowego na ul. POW
Od 23 marca do 2 kwietnia z powodu remontu zamknięty jest przejazd kolejowy przy ul. POW w Wieluniu. Prace powodują utrudnienia w ruchu samochodów i pociągów.
Prace remontowe związane są z planowanym podwyższeniem kategorii przejazdu z „D” na „C” i obejmują wymianę nawierzchni przejazdu kolejowego, montaż dodatkowego oświetlenia oraz budowę samoczynnej sygnalizacji ostrzegawczej. W związku z prowadzonymi pracami utrudnienia odczuwają kierowcy samochodów, którzy muszą korzystać z objazdów. Przez Wieluń na czas remontu nie kursują również pociągi. Kolej uruchomiła dla swoich pasażerów autobusową komunikację zastępczą. Utrudnienia dotykają też pasażerów komunikacji miejskiej – linia C kursuje zmienioną trasą, o czym informowaliśmy już wcześniej. Co ważne, informacje o zmianach znajdziecie również na przystankach komunikacji miejskiej.
Warto dodać, że inwestor przebudowy – PKP PLK – wykorzystując przerwę w ruchu pociągów na linii 181 wykonuje równocześnie przebudowę przejazdu w Pątnowie, w pobliżu tamtejszej stacji kolejowej. Remont w Pątnowie również obejmuje podniesienie kategorii przejazdu z „D” do „C”.
Na ulicy POW remontują przejazd kolejowy (...)
autor: Zbyszek Rybczyński, źródło: Naszemiasto.pl, 2015-03-31,
(...)
Na przecięciu ulicy POW z linią kolejową 181 prowadzone są roboty związane z wymianą szyn, nawierzchni drogowej, odwodnieniem. Po zakończeniu przebudowy po obu stronach przejazdu zamontowana zostanie samoczynna sygnalizacja świetlna i dźwiękowa, która będzie ostrzegać kierowców przed nadjeżdżającymi pociągami. Przypomnijmy, że w przeszłości dochodziło tam do śmiertelnych wypadków z udziałem samochodów.
Montaż sygnalizatorów jest możliwy dzięki podwyższeniu kategorii przejazdu z D na C. Przesłanką do zmiany kategorii są przeprowadzone kilka lat temu pomiary natężenia ruchu pociągów i samochodów.
(...)
Podniesienie kategorii przejazdu a tym samym zniesienie ograniczenia prędkości dla ruchu pociągów nastąpi w późniejszym terminie, to nie jest takie proste jak się może wydawać.
Przejazd na ulicy POW. Pojawiło się oświetlenie przejazdu, sygnalizatory, sterownia (rozdzielnia dla zasilania i sterowania oświetleniem i sygnalizacją). Po miejscu ustawieniu sygnalizatorów i słupów oświetleniowych potwierdza się że przewidziano rezerwę pod chodnik z jednej ze strony jezdni (północnej stronie ulicy ... na przejeździe odcinkowo jest to właściwie strona zachodnia ;-P ). Gdy zniknie stare oznakowanie rezerwa stanie się bardziej widoczna .... nie wiem kiedy chodnik powstanie ale rezerwa jest i w przyszłości nie będzie trzeba przestawiać urządzeń.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum