Pomógł: 15 razy Wiek: 71 Dołączył: 24 Sie 2006 Posty: 626 Otrzymał 10 piw(a) Skąd: Wieluń
Wysłany: 2007-09-19, 14:47
Wypadek o którym piszesz był w poniedziałek, faktycznie byłem tam, w wypadku ucierpiał brat naszego red'a. Baba zajechała mu drogę, na szczęscie chyba nic poważnego się nie stało, chociaż wyglądało to źle.
Ja opisałem dzisiejszy wypadek, myślę, że Jaro poda jutro nieco szczegłów.
Ósemka w regionie wieluńskim staje się coraz bezpieczniejsza. Sprawił to program "8 + 8, czyli 88". To dzięki niemu na drogach pojawiły się liczne wysepki i znaki poziome, azyle dla pieszych i bramy wjazdowe do miejscowości. Program opracowały Politechnika Krakowska i Gdańska, aby spowolnić ruch właśnie w miejscowościach.
Niestety nie wszystkie wprowadzone rozwiązania podobają się kierowcom. Szczególnie to, że nie ma możliwości skrętu na stację benzynową czy do obiektu gastronomicznego znajdujących się po przeciwnej stronie.
To celowe działanie mówi kierownik Rejonu Dróg Krajowych w Wieluniu Bogusław Orzeł.
Kierowcy narzekają również na boczne wysepki. Twierdzą, że stanowią one zagrożenie. A jest ich sporo na odcinku od Wieruszowa do Osjakowa.
Pomógł: 15 razy Dołączył: 19 Lip 2005 Posty: 1562 Otrzymał 1 piw(a) Skąd: zewsząd
Wysłany: 2008-02-04, 14:51
Ferbik napisał/a:
piesi mają wtedy zielone światło
Ja zauważyłem ,że najpier zapala sie zielona strzałka, a dopiero zielone światło dla pieszych co prowadzi do opóźnienia realcji kierowcy na to co sie dzieje na przjsciu i zdaża sie tak, ze kierowca widząc stojących pieszych wieżdza na pasy, a w tej samej chwili zapala sie zielone dla pieszych ...
Ja zauważyłem ,że najpier zapala sie zielona strzałka, a dopiero zielone światło dla pieszych
Akurat w Wieluniu jest to zrobione najtańszym kosztem, bo strzałka jest podłączona pod zielone światło dla pieszych i zapala się dokładnie w tym samym momencie. Zwróć uwagę, że nie gaśnie tak jak to ma miejsce w większych miastach, tylko mruga pulsacyjnie, tak samo jak zielone dla pieszych, w momencie kończenia się czasu przejazdu warunkowego.
Pomógł: 15 razy Dołączył: 19 Lip 2005 Posty: 1562 Otrzymał 1 piw(a) Skąd: zewsząd
Wysłany: 2008-02-04, 20:10
Ferbik napisał/a:
bo strzałka jest podłączona pod zielone światło dla pieszych i zapala się dokładnie w tym samym momencie.
Właśnie zauważyłem, że tak nie jest jak napisałeś! wydaje mi sie, że najpierw zapala sie strzałka, a dopiero za chwile zielone światło dla pieszych, ale nie chce wprowadzać nikogo w błąd więc to jutro sprawdze. Jeżeli się myle to mój błąd ...
Właśnie zauważyłem, że tak nie jest jak napisałeś! wydaje mi sie, że najpierw zapala sie strzałka, a dopiero za chwile zielone światło dla pieszych, ale nie chce wprowadzać nikogo w błąd więc to jutro sprawdze. Jeżeli się myle to mój błąd ...
Może jedynie na nowej sygnalizacji przy Statoil i Popiełuszki. Pozostałe skrzyżowania jak mówię...
Akurat w Wieluniu jest to zrobione najtańszym kosztem, bo strzałka jest podłączona pod zielone światło dla pieszych i zapala się dokładnie
Nie jest to związane ze skąpstwem zarządcy drogi podczas budowy sygnalizacji (może z wyjątkiem tej stosunkowo nowej koło Lidla). Po prostu sygnalizacje są stare, wybudowane w 1977 roku gdy obowiązywały inne zasady budowy sygnalizacji (np, gdy pod sygnalizatorem umieszczano kawałek białej blachy z namalowaną zieloną farbą strzałką). Tak stare sygnalizatory mało gdzie w Polsce ocalały i nadają się tylko do wymiany). Były w międzyczasie poddawane drobnym modyfikacją tzn: zielone strzałki podłączone pod zielone światło dla pieszych, powiększenie "obszarów świecącego" ("lampionów"), efekty dzwiękowe dla pieszych niewidzących na niektórych skrzyżowaniach.
Ferbik napisał/a:
Może jedynie na nowej sygnalizacji przy Statoil i Popiełuszki. Pozostałe skrzyżowania jak mówię...
Nieopłacalne jest modernizowanie przestarzałych sygnalizacji na najbardziej ruchliwych skrzyżowaniach (obciążonym w dużej mierze ruchem ciężkim), należałoby na tych skrzyżowaniach zbudowac całkiem nowe sygnalizacje spełniające standrdy tzn: akomodacyjne ("adaptujące się" do warunków na drodze, po przez montaż czujników w asfalcie tzw "inteligentne skrzyżowanie"), montaż wysięgników, "światło LEDowe" z ekranem kontrastowym itd ( tym standardom odpowiadają nowe systemy na skrzyżowaniu koło Dworca PKS i Statoilu).GDDKiA ma plany przebudowy sygnalizacji (trwała dyskusja na ten temat na naszym forum) - http://wielun.biz/viewtopic.php?t=2481
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum