Dlatego też pisałem, że tak mi się wydaje Wciąż jednak tory z Kępna w stronę Wrocławia wg podanych przez Ciebie linków nie są zelektryfikowane, a wobec tego najpewniej wymagana byłaby przesiadka...
syd napisał/a:
Czepiasz się;) Wiem, że to raczej mało prawdopodobne delikatnie mówiąc. Ale wkurza mnie takie podejście jak waldexa. Że po co inni mają mieć lepiej jak ja i tak z tego nie skorzystam i mi się nawet nic podpisać nie chce.
Może i się czepiam ale i tak Cię popieram - nie tylko z Wrocławiem Wieluń ma połączenia komunikacyjne, więc znacznie więcej osób by na zniżkach skorzystało.
Pomógł: 2 razy Wiek: 34 Dołączył: 25 Sie 2007 Posty: 525 Skąd: Wieluń
Wysłany: 2009-01-08, 21:21
Nie chodzi o samo podniesienie ulgi z 37 na 49%, ale też o to, aby ta ulga obowiązywała przy zakupie biletu jednorazowego.
Dla prostego studenta mieszkającego w naszym powiecie, a studiującego w Warszawie jest to duża różnica. Myślę, że około 50 zł. Dla studenta, czy ucznia to duża kwota, która na pewno się przyda na coś innego. Warto zauważyć, że lwia część zarobków polskich przewoźników pochodzi właśnie od tego rodzaju pasażerów.
Pomógł: 46 razy Wiek: 44 Dołączył: 02 Sie 2006 Posty: 3905 Piwa: 79/18 Skąd: Wieluń
Wysłany: 2009-01-08, 23:28
A jakie mają być źródła finansowania tej ulgi dodatkowej? Tzn czy macie jakiś konkretny pomysł czy po prostu: Pan płaci, Pani płaci, społeczeństwo... ?
_________________ Ludzie dzielą się na tych, którzy lubią koty i na pokrzywdzonych przez los...
Pomógł: 2 razy Wiek: 34 Dołączył: 25 Sie 2007 Posty: 525 Skąd: Wieluń
Wysłany: 2009-01-09, 10:15
Źródłem finansowania tej ulgi będą wyższe wpływy z podatku od towarów i usług, tzw. Vat-u. Koszt szacujemy na około 350 milionów złotych. Jest to małe obciążenie dla budżetu państwa, ponieważ wpływy z podatku Vat stale rosną.
Źródłem finansowania tej ulgi będą wyższe wpływy z podatku od towarów i usług, tzw. Vat-u. Koszt szacujemy na około 350 milionów złotych. Jest to małe obciążenie dla budżetu państwa, ponieważ wpływy z podatku Vat stale rosną.
Doczytałem właśnie w projekcie. Czyli źródłem finansowanai jest budżet państwa a więc... społeczeństwo
Pomógł: 2 razy Wiek: 34 Dołączył: 25 Sie 2007 Posty: 525 Skąd: Wieluń
Wysłany: 2009-01-09, 11:15
Niestety nie ma innego wyjścia. Zmiana tej ustawy przez SLD-PSL było próbą ratowania polskich, państwowych przedsiębiorstw transportu publicznego. Dziś te przekształcone w prywatne przedsiębiorstwa firmy mają się dobrze, wciąż podnoszą ceny biletów, zupełnie bez jakichkolwiek podstaw ekonomicznych.
Twórcy projektu przewidują, że dzięki zmianie ustawy dochody przedsiębiorstw komunikacyjnych nic nie stracą, a prawdopodobnie mogą zyskać.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum